Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista löytää sellaista terapeuttia, joka itsekin osallistuisi aktiivisesti terapiaprosessiin eikä vaan hymistelisi vieressä?

Vierailija
21.04.2017 |

Kela-korvattavasta psykoterapiasta siis kyse. Aloittaminen olisi ajankohtaista, mutta mua epäilyttää sopivan terapeutin löytäminen. Keskusteluavun piiriin olen hakeutunut useampia kertoja ja siellä on tullut vastaan juuri näitä hiljaa hymistelijöitä jotka eivät ole saaneet sanottua juuri mitään. Äärettömän turhauttavaa yrittää itse ratkaista ongelmiaan terapeutin istuessa vieressä, kun viikot vaan vierivät ohitse käyntien välillä ja missään asiassa ei tule edistystä.

Eri terapiasuuntauksien erot ovat pääpiirteittäin mulle selviä ja se on päivänselvää, että psykodynaamisista terapeuteista aion pysytellä kaukana. Mutta onko kognitiivinen tai ratkaisukeskeinen terapia oikeasti sellaista, että terapeutilta saa eväitä terapiaprosessiin eikä kaikki aika mene kehän kiertämiseen ja yksinpuheluun.

Jos ongelmani ratkeaisivat pohdiskelulla ja itsereflektiolla niin se olisi jo tapahtunut, sen verran kauan olen omissa liemissäni lillunut. Ongelma on kai se että tarvitsisin ihan oikeaa ja konkreettista vuorovaikutusta ja ajatusten haastamista, ehdotuksia, palautetta jne. enkä vaan sitä että joku kuuntelee lähes mykkänä vieressä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi