Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on Suomen tunkkaisin paikkakunta ilmapiiriltään?

Vierailija
21.04.2017 |

Missä pääsee vain sukulaiset ja sukulaisen sukulaiset töihin? Missä ei poikkipuolista sanaa kestetä kuulla? Missä kyläläiset tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin radanvarret

Vierailija
82/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Kuopiossa suurimman osan tähän astisesta elämästäni, mutta en kertaakaan kuullut puhuttavan pahaa naapurikunnista. Noh olin muutenkin vain vähän ihmisten kanssa tekemisissä niin en varmaan sen takia sattunut kuulemaan juuri niitä juttuja.

Nyt asun Pohjois-Pohjanmaalla. Etenkin täällä aina asuneelta puolisoltani olen kuullut minkälainen maine joillain pienillä kaupungeilla on. Koulussa olen kuullut muutaman ihmisen avoimesti kertovan vitsejä jonkin kaupungin oudoista tavoista. Pääaiheena on Nivala. Opettajakin kerran sanoi, että siellä ihmiset pälyilevät jatkuvasti taakseen. Tulee välillä kiusallinen olo tuollaisesta kun tiedän, että Nivalasta kotoisin olevia voi hyvinkin olla paikalla kuuntelemassa vitsiä.

Asut varmaan Ylivieskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin tunkkaisuuteen vaikuttaa se siivottomuus keskustassa. Kaikenmaailman museohankkeita on, mutta kun kaupungin keskustakin on kuin sikolätti niin miten muka turistit kiinnostuisivat.

Ennen Suomi oli kuulu puhtaasta miljööstä, tuskin enää.

Vierailija
84/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka. Onneksi muutimme heti pois kun saimme ensimmäisen lapsen.

Vierailija
85/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatra. Missään ei tuijoteta niin läpitunkevasti tai olla niin kateellisia siitä mitä muut tekee. Huvittavinta on jatkuva Lappeenrannan mollaaminen, kun lappeenrantalaisia ei taas koko Imatran olemassaolo tunnu kiinnostavan tippaakaan. Asunut olen molemmissa, mutta kotoisin muualta.

Hei imatralainen, ajattele seuraavan kerran positiivisesti. Se, mitä naapurilla on tai ei ole, ei vaikuta millään lailla sinun elämääsi. Sinusta juorutaan ihan samalla tavalla kuin sinä muista. Puistattavaa.

Vierailija
86/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummela ja Lohja. Niin mätiä paikkoja että heikkoja hirvittää. Kaikki tuntee ja tietää kaikesta sinusta paremmin kuin sinä itse.

Vierailija
87/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenranta

Vierailija
88/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappeenranta

Niin, siellä puhuu imatralainen, kuten tuossa ylempänä kuvailtiin. 😂

Vierailija
89/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken*

Vierailija
90/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurmes.

Sata yläpeukkua tälle! Ja voittaja löytyi 😁

Vierailija
91/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuu ihan kokonaisuudessaan

Vierailija
92/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan joku kylä joka on ympäröity sellutehtailla yms. 

Vierailija
93/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SALO sillä jo nimi kertoo kaiken. Yksi helvetin tunkkainen takapajula takapajuisine asukkaineen. Salosta löytyy jopa pajula niminen alue.

Vierailija
94/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarijärvi!

Vierailija
95/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän keskustassa todella tunkkaista kun satut käymään siellä tiettyyn aikaan päivästä. Työttömiä mamuja ja valkoroskia ja juoppoja kuluttamassa aikaansa julkisilla paikoilla.

Jämsässä tunkkaista koska pienet piirit, kaikki tuntee kaikki tai ainakin juorut liikkuu.

Vierailija
96/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki ja kaikki kunnat ympärillä. Oksennus. Kyllä oli ilo muuttaa Helsinkiin!

Vierailija
97/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatra. Hienoa juoruilua

Vierailija
98/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoli-alue.

Pitää olla mamu tai sosialisti, muuten saa kuulla kunniansa.

Vierailija
99/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamina ja Kotka!

Täältä myös ääni Kotkalle!

Vierailija
100/102 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti kuullut, että Kainuussa kadehdittaisiin ja juoruiltaisiin poikkeuksellisen paljon. Pitääkö paikkansa?

Itse olen nyt asustellut Turussa muutaman vuoden ja alan olla samaa mieltä paljon puhutusta sisäänpäin lämpiävyydestä. Lisäksi tuntuu, että tässä yllättävän pienessä kaupungissa voi joutua helposti silmätikuksi, oli oma yhteisö mikä hyvänsä... Tuskin on sattumaa, että iso osa turkulaisista julkkiksista on muuttanut Helsinkiin eikä niitä vähiäkään täällä asuvia näy katukuvassa juuri koskaan.

On myös toisin päin. Alunperin ei-turkulaisia julkkiksia on muuttanut Turkuun: Kauko Röyhkä, Michael Monroe, Lauri Tähkä..