Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pianon hankinta edessä. Kumpaa suosittelisit ammattilainen?

Vierailija
21.04.2017 |

Eli tilanneon se, että olemme hommaamassa pianoa ja harkitsemme U1:n ja B3:n välillä. Itse olen soittanut pianoa n. 9 vuotiaasta lukioikäiseksi, käynyt siis soittotunneilla. Harrastus jäi kun muutun pois kotoa eikä pianoa ole ollut. Nyt olen päättänyt jatkaa harrastusta omin nokkineni, ilman soittotunteja, omaksi iloksi. Huone, johon piano tulee ei ole iso. Lapset voisivat myös aloittaa soittotunnit jos heitä kiinnostaa. Tältä pohjalta, kumpaa pianoa suosittelisit? Silent "toiminto" otetaan ja se luonnollisesti nostaa hintaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olet lujasti päättänyt että sen pianon on ehdottomasti oltava jompikumpi mainitsemistasi vaihtoehdoista eikä mitään muita pianoja oteta lukuun vaikka kuka mitä sanoisi, niin laita molempien pianojen kuva seinälle ja heitä sokkona tikkaa. Varmaan onnistuu valinta yhtä hyvin kuin täältä kysymällä.

Vierailija
22/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat että joku toinen valitsee puolestasi soittimen jota sinä tulet soittamaan? Ainoa oikea tapa valita soitin on kokeilla sitä itse.

Eli ilmeisesti sinulla ei ole mitään sanottavaa kummastakaan soittimesta? Ap on soittanut vuosia U1:stä ja varmaan joskus B3:akin, kumpikaan ei ole harvinainen malli. Uskoisin, että hän kaipaa näistä kokemuksia kodissa, pienessä huoneessa, jossa soitin kuulostaa erilaiselta kuin kaupassa tai soittoluokassa.

-Ei ap.

No aivan oikeaan osuit, minulla ei tosiaan ole kotona pienessä huoneessa kumpaakaan mainituista pianoista vaan aivan toisen merkkinen. Monelta varmaan löytyy jompikumpi näistä jolloin he voivat puhua vain sen yhden pianon puolesta/ sitä vastaan. Harvalta kuitenkaan löytyy nämä molemmat soittimet kotoaan pienestä huoneesta joka on akustisilta ominaisuuksiltaan yhtäläinen ap:n pienen huoneen kanssa jolloin he voisivat esittää aitoa vertailua näiden kahden soittimen välillä. Ap haluaa soittimista jommankumman, ja mielestäni ainoa oikea tapa valita soitin on testata sitä itse. Kukaan muu ei voi sanoa sinulle mikä soitin on soinniltaan tai kosketukseltaan miellyttävämpi. Itse kokeilemalla tiedät mikä juuri sinua miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla