Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pianon hankinta edessä. Kumpaa suosittelisit ammattilainen?

Vierailija
21.04.2017 |

Eli tilanneon se, että olemme hommaamassa pianoa ja harkitsemme U1:n ja B3:n välillä. Itse olen soittanut pianoa n. 9 vuotiaasta lukioikäiseksi, käynyt siis soittotunneilla. Harrastus jäi kun muutun pois kotoa eikä pianoa ole ollut. Nyt olen päättänyt jatkaa harrastusta omin nokkineni, ilman soittotunteja, omaksi iloksi. Huone, johon piano tulee ei ole iso. Lapset voisivat myös aloittaa soittotunnit jos heitä kiinnostaa. Tältä pohjalta, kumpaa pianoa suosittelisit? Silent "toiminto" otetaan ja se luonnollisesti nostaa hintaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut kirjoitusvirheistä, kännykällä näpyttelen..

Ap

Vierailija
2/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä asiantuntevassa soitinliikkeessä kokeilemassa ja testaamassa noita soittimia ennen kuin päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B 3 soi kauniisti

Vierailija
4/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B 3 on hyvä klassillinen pieno

Vierailija
5/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin tuota minun Grotrian &Steinwegia vuodelta 1912 tjsp... Osta pois :)

Vierailija
6/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin soitinliikkeessä, mutta ei siellö ollut noita. Tilaustuotteita.

Ap

Vierailija
7/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieno? Uskottavuus ammattilaisuudestasi putosi juuri pohjalukemiin 🤓

Vierailija
8/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B 3 on hyvä klassillinen pieno

Asiantunteva hyvä neuvo.

Vierailija
9/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä soitinliikkeessä kävit? Oliko muita hyviä vaihtoehtoja? Miten tiedät että nuo mainitsemasi mallit olisivat hyviä, jos et ole päässyt niitä kokeilemaan?

Vierailija
10/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän puheiden perusteellanäihin päädyin. U1 on sama soitin, joulla itsekin olen tottunut pianotunneilla soittamaan. Olen tykännyt. Kotona meillä oli joku ihan susi vehje vaikka akustinen piano olikin.

Ap

Vierailija
11/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianon hankinta on sellainen jota ei elämänsä aikana tee kovin useasti, joten kannattaa käyttää valintaan juuri niin paljon aikaa kuin tarvitaan. Itse haluaisin ainakin päästä soittamaan ja testaamaan jokaista pianoa ennen valinnan tekoa. Hyviä digitaalisia pianoja on paljon, erinomaisiakin muutama. Erinomaiset tunnistaa yleensä jo hinnasta, sitten vaan täytyy miettiä kuinka paljon on valmis laittamaan rahaa kiinni soittimeen. Vaarana on tietysti se, että kun on kerran soittanut todella hyvää soitinta, ei tavallinen hyvä enää tunnukaan ollenkaan niin hyvältä.

Vierailija
12/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi muutama tonttu ylimääräistä http://www.roland.fi/products/rg-1f/ tämä olisi minun valintani.

Vierailija
13/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalinen piano on ihan ehdoton ei. Noihin kahteen vaihtoehtoon olen päätynyt ja kaipaisin jokun kommentointia joka tuntee kummankin pianon.

Ap

Vierailija
14/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahdesta pienosta B3 soi nätisti.

Vierailija
15/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat että joku toinen valitsee puolestasi soittimen jota sinä tulet soittamaan? Ainoa oikea tapa valita soitin on kokeilla sitä itse.

Vierailija
16/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat että joku toinen valitsee puolestasi soittimen jota sinä tulet soittamaan? Ainoa oikea tapa valita soitin on kokeilla sitä itse.

Eli ilmeisesti sinulla ei ole mitään sanottavaa kummastakaan soittimesta? Ap on soittanut vuosia U1:stä ja varmaan joskus B3:akin, kumpikaan ei ole harvinainen malli. Uskoisin, että hän kaipaa näistä kokemuksia kodissa, pienessä huoneessa, jossa soitin kuulostaa erilaiselta kuin kaupassa tai soittoluokassa.

-Ei ap.

Vierailija
17/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienokainen soittaa pienoa suvereenisti.

On itseoppinut pienesti.

Vierailija
18/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pienokainen soittaa pienoa suvereenisti.

On itseoppinut pienesti.

Tarkoitin siis sanoa että pienokaisemme soittaa pienoa ja jo pienestä asti.

Vierailija
19/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B 3 soi kauniisti

Minusta siinä on, sanoisinko vähän nariseva sointi.

Vierailija
20/22 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten sanot digitaaliselle vaihtoehdolle ehdottomasti ei? Oletko käynyt viime aikoina kokeilemassa millaisia soittimia nykyään on tarjolla? Ne ovat kehittyneet aika paljon niin kosketukseltaan kuin soinniltaankin. Käypä ihan huviksesi testaamassa ennen kuin tyrmäät.