Kannattaako vaihtaa nimeä aikuisiällä?
Olen pohtinut jo jonkin aikaa, että vaihtaisin nimeäni kun täytän kahdeksantoista.
Tuntuisi jotenkin kivalta "aloittaa elämä uudestaan" uuden nimen kera. Onko täällä ketään joka on vaihtanut nimeään tai suunnitellut sitä? Miten perheenne tai ystävänne ovat suhtautuneet siihen? Pelkään eniten loukkaavani vanhempiani mikäli päädyn tähän.
Kommentit (6)
Mikä ap:sta sitten tulee isona? CuCanna CaniCCa Celinia?
Mä vaihdoin nimeä kun olin 23 eikä kaduta yhtään, helpotti paljon elämää kun on "omannäköinen" nimi. Isäni ei kauheasti arvostanut kun hän sen alkuperäisen nimen valitsi, mutta ei nimenvaihto mitään draamaa aiheuttanut.
Tottakai saat ja voit vaihtaa jos siltä tuntuu. Muutenkin liikaa pistetään arvoa nimille. Eikö se nyt ole ihan samantekevää millä nimellä täällä kulkee, tai jos vaihtaa halutessaan. Itse olen vaihtanut etunimeni kerran ja sukunimeni pariinkin kertaan, ja voisin hyvin vaihtaa taas. Vaihtelua.
Vaihdoin ja kaikki kutsuvat uudella nimellä. Tein selväksi, että nimi on niin henkilökohtainen juttu, että päätän aivan itse, miksi minua kutsutaan ja sillä selvä. Tämä on ollut minulla aina kirkkaana pienestä saakka, että nimen vaihdan. En vain pitänyt ristimänimestäni.
Jos omat lapseni haluavat joskus vaihtaa niin siitä vain.
Täällä eletään vain kerran. Kannattaa vaihtaa, jos siltä tuntuu. Itse olen aikuisiällä vaihtanut toisen nimeni ja vihdoinkin kun luen koko nimeni niin se tuntuu oikealta ja omalta.
Iäkkäät sukulaiset olivat loukkaantuneita eivätkä halua käyttää uutta nimeä. Juopoille vanhemmilleni on aivan sama minkänimisenä kuljen.