Entä ihan tavallinen haju/tuoksu josta pidät erityisesti?
Itse pidän siitä "uimahallituoksusta" eli kloorin hajusta. Sitten tykkään esim jonkun uuden koulukirjan tuoksusta kun sen avaa ensimmäistä kertaa. Kirjaston tuoksu on myös hyvä. Tupakka myös tuoksuu mun mielestä hyvälle, koska poltan itse. Mitä muilla?
Kommentit (75)
Miehen tuoksu !!😍 Niin turvallinen ja ihana..
Koiranpennun turkki, etenkin niskasta.
Vierailija kirjoitti:
Koiranpennun turkki, etenkin niskasta.
Ja kissanpennun myös :).
Omo-pesuaine, se violetti nestemäinen. En vaan saa siitä tuoksusta tarpeekseni!!
ukon pierut, niitä yhessä aina sniffaillaa, ihan kotoisaa.
Hajustamattomat pyykin pesuaineet
Vierailija kirjoitti:
Tomaatin lehdet ja varret.
Sama! Ostan usein terttutomaatteja ja sitten ruokaa laittaessa nuuskuttelen niitä tomaatin varsia :D
Kampin Ruohonjuuressa tuoksuu todella hyvältä.
Betonikellarin haju. Erityisesti kerrostalojen kellareissa on usein tämä ihana tuoksu, joskus ok-taloissakin.
Bensa, pakokaasu ( moottorivene ja mopo), kumit ja muovit, tussit, vahakangas, leikattu nurmi, bitumi, kahvinporot kuivana, kellari ja pyöräkellari.
Kumi. Olen aina ihan fiiliksissä kauppojen kumisaapasosastolla.
Tupakka, vaikka en itse ole elämäni aikana polttanut kuin 10 savuketta.
Havupuut. Varsinkin lämpiminä päivinä havumetsä tuoksuu sellaiselle suloisen makealle. Olen ihan varma että siinä tuoksussa on jotain tervehdyttäviä ominaisuuksia, niin hyvä olo siitä tulee. :D
Kesäaamun tuoksu metsän lähellä, järven rannassa tai pellon laidassa niin, ettei lähellä ole autotietä.
Tuoreen kahvin tuoksu. Itse en ole juonut kahvia n. 17 vuoteen, mutta tuoreen kahvin tuoksusta pidän valtavasti. Nykyisin kahvi maistuu muuten pahalta.
Sama juttu kuin kahvin kanssa on valkosipulin tuoksu. Pidän tuoksusta, mutta kun sitä on ruuassa, minulle tulee paha olo. Pyrinkin välttelemään ruokia, joissa on valkosipulia enkä itse käytä sitä luonnollisesti lainkaan ruuanlaitossa.
Jotkut parfyymit, jos tuoksuvat vain vienosti. Voimakas parfyymin haju ei viehätä.
Näitäkin löytyisi taas "miljoonittain"....
Vierailija kirjoitti:
Kumi. Olen aina ihan fiiliksissä kauppojen kumisaapasosastolla.
Tupakka, vaikka en itse ole elämäni aikana polttanut kuin 10 savuketta.
Havupuut. Varsinkin lämpiminä päivinä havumetsä tuoksuu sellaiselle suloisen makealle. Olen ihan varma että siinä tuoksussa on jotain tervehdyttäviä ominaisuuksia, niin hyvä olo siitä tulee. :D
Uudet kumisaappaat ja auton renkaat!
Tuoreen kuohukerman tuoksu on hyvä, samoin edellä mainittu kahvipakkaus, joka on juuri avattu. Ariel-pesuaine tuoksuu minusta hyvältä. Luminen pakkasmaisema maaseudulla tuoksuu hyvin miedosti ihanalta. Vasta silitetyn pellavapöytäliinan tuoksusta tulee aina juhlava olo.