Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olet lopettanut kummilapsen muistamisen?

Vierailija
21.04.2017 |

Vanhin kummilapseni on koulukaverini tyttö, jonka kanssa olen tekemisissä vain jouluna ja hänen syntymäpäivänään. Käyn oven takana viemässä paketin ja vaihdamme kuulumiset parissa minuutissa. Nyt tyttö täytti 18. Kauanko olisi kohteliasta muistaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetettiin kun lapsesta tuli rikkaampi kuin me ollaan :D

Vierailija
2/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin samaa. Nyt varmaankin lopetan, kun 2-kymppisiä vietettiin just. Opiskelee vielä niin aattelin lahjakortin olevan kiva juttu. Seuraavaksi sitten mahdolliset kihlajaiset jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki kummit lahjoi synttäreitä, nimppareita ja joulua rippikouluikäiseksi asti. Sen jälkeen valmistujaiset ja uskon että jos joskus naimisiin päädyn, niin muistaminen tulee. Toki tekstari tulee edelleen synttärinä.

Vierailija
4/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituslapsi!

5/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikouluun olen lopettanut sellaisen säännöllisen muistamisen mutta toki muistan valmistujaisissa, lakkiaisissa, häissä..

Vierailija
6/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun rippilahjasta ei tullut edes sanaa "kiitos".

Vierailija
7/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että 18-vuotiaaksi. Sen jälkeen tietenkin vielä isoina merkkipäivinä esim. mahdolliset valmistujaiset, kihlajaiset, häät, ym.

Vierailija
8/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripiltä pääsyn jälkeen.

Vierailija
9/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhliinhan se kuuluu lopettaa, koska sitten kummi on hoitanut sen tehtävänsä eli saattanut seurakuntaan.

Vierailija
10/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Itse olen 42v ja tapaan kummitätiäni säännöllisen epäsäännöllisesti ympäri vuoden. Hän on yksi tärkeä ihminen elämässäni kuten vanhempani tarkoittivatkin. Ei ole sukulainen vaan äitini ystävä. Lähetämme toisillemme kortteja matkoilta ja muistamme toistemme syntymäpäivät ja hän myös minun nimipäiväni. Ei kummi tarkoita raha-automaattia, ainakaan meidän perheessä. Oma kummilapseni on sisarenpoika ja häneen minulla toivottavasti pysyy lämpimät välit aina, ihan kuten veljenpoikaani, vaikken hänen kummina olekaan (ei kastettu, ei kummeja eikä kummituksiakaan).

Vierailija
11/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet suostunut kummiksi?

Vierailija
12/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kysymys. Itse olen 42v ja tapaan kummitätiäni säännöllisen epäsäännöllisesti ympäri vuoden. Hän on yksi tärkeä ihminen elämässäni kuten vanhempani tarkoittivatkin. Ei ole sukulainen vaan äitini ystävä. Lähetämme toisillemme kortteja matkoilta ja muistamme toistemme syntymäpäivät ja hän myös minun nimipäiväni. Ei kummi tarkoita raha-automaattia, ainakaan meidän perheessä. Oma kummilapseni on sisarenpoika ja häneen minulla toivottavasti pysyy lämpimät välit aina, ihan kuten veljenpoikaani, vaikken hänen kummina olekaan (ei kastettu, ei kummeja eikä kummituksiakaan).

Tässä onkin kysymys tapauksesta, jossa ystävyyssuhteita ei ole lapseen. Tuo sinun tapauksesi on eri tilanne. Minulla on viisi kummilapseni enkä todella ole ajatellut muistaa heitä ainakaan lahjoilla 42 vuotiaaksi saakka.

Vierailija
13/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummipoikani kanssa vaihtanut joululahjoja vieläkin, vaikka hän on jo 30 v. Vaimonsa on taitava askartelija ja ihania lahjoja heiltä saan. On ainoa kummilapsi, kun erosin kirkosta.

Vierailija
14/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kummisuhde teistä vaan lahjomista, ei mikään ihmissuhde? Itse olen valinnut lapsilleni kummit, joiden toivon pysyvän perheemme elämässä ja olevan lapsilleni turvallisia ja läheisiä aikuisia.

Vierailija
15/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kummilapseni ovat vielä niin pieniä, että sikäli kysymys on itselleni hypoteettinen. - Mutta omat kummini ja minä vastaavasti olen heihin yhteydessä edelleen säännöllisen -epäsäännöllisesti ja ikää minulla 40 -vuotta. - Toinen kummeistani on myös lähisukulainen, että ehkä olisin häneen sitäkin kautta yhteydessä mutta toinen ei ole lainkaan samaa sukua.     

Vierailija
16/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni muisti kummilastaan aina synttäreillä ja jouluna melko kalliilla lahjoilla. Mutta kun kummilapsen vanhemmista tuli meidän lapsen kummeja, eivät ole muistaneet ikinä. Joten puolisokin jätti.

Minä olen aina muistuttanut puolisoa tärkeistä päivistä, mutta jätin muistuttamisen, niin ei hän muista enään oman äitinsäkkään merkkipäiviä.

Vierailija
17/17 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jotenkin kovin nuoria tai päivättäten laseilla maailmaa katsovia ihmisiä? Toki kaikki toivovat, että kummisuhde säilyy koko elämän läpi, mutta viisikymppiseksi olen kyllä huomannut, että niin käy äärimmäisen harvoin. Siinä mielessä kysymys on ihan relevantti, jos välejä ei enää ole.