Mies sai töitä opiskelin jälkeen ja mä siirryin vakkariksi! - Aivan mahtavaa!!!
Eli mulla pitkiä osa-aikasuuksia ja nyt sain vakkaripaikan ja mies työllisty pienen työttömyyden jälkeen ku valmistu viime vuoden lopulla.
Aivan mahtava fiilis kun voi vihdoin alkaa elämään. Ei tartte enää kaupassa miettiä ostoksia tai iltasin selata facen kierrätyspalstoja. Ihanan vapauttava fiilis!!!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi sitten kiität työnantajaasi vakiopaikasta pamahtamalla paksuksi ja vietät seuraavat 7 vuotta erilaisilla hoitovapailla ja äitiyslomilla. Työnantaja ottaa opikseen ja pitää huolen siitä että yksikään alle 50v nainen ei tule saamaan vakiopaikkaa sinun jälkeesi.
Eli lapsia ei siis saisi tehdä?
Miksi yksityisen työnantajan pitää kustantaa sinun lapsentekovimmasi? Miksi työnantaja ei voi helposti siirtää tuommoista ketjumammalomalaista johonkin hyllylle kun se ei sitä työtä tee vaan pitää väkisin pitää paikkaa varattuna etukäteen tietämättömän ajan. jne.
Olet tyhmä sekä katkera. Sen sijaan että vaahtoat vauva-palstalla jollekin elämässään eteenpäin pyrkivälle nuorelle, yrittäisit mieluummin oikeasti vaikuttaa asioihin, jotka koet yhteiskunnallisiksi epäkohdiksi. Ai et viitsi, no niin mä vähän ajattelinkin.
Kyllä pitää olla päänupissa vikaa, jos on onnellinen päästessään töihin. Monet töissä käyvät haluavat töistä eroon. En ole ollut 10vuoteen töissä, eikä siltikään tartte miettiä kaupassa mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla päänupissa vikaa, jos on onnellinen päästessään töihin. Monet töissä käyvät haluavat töistä eroon. En ole ollut 10vuoteen töissä, eikä siltikään tartte miettiä kaupassa mitä ostaa.
Mitäs jos osa meistä tekee työtä mistä pitävät ja osalle siitä maksetaankin vielä hyvin? Juuri tuollaisten takia moni kokee että veroja maksetaan liikaa. Itse en ole vielä niin kyyniseksi mennyt vaikka meidän perheessä veroja meneekin todella paljon. Saadaan kuitenkin nettona aika mukava summa joka kuukausi, jolla eletään mukavasti, matkustellaan sekä säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että jotkut ihmiset jopa pitävät työstänsä? Tai haluavat tehdä töitä? Sairaalaan vaan tollaset ketkä ei halua elää kelan hienoilla tuilla o:
Itse ainakin hypin onnesta kun pääsin töihin, tulee ainakin enemmän rahaa kun jostakin kelasta (:
Onneksi olkoon! Miekin sain kokopäiväisen vakkaripaikan ja aloitan 2 viikon päästä! :) ihanaa päästä tekemään vaan yhtä hommaa, nyt olen ollut kolmessa paikkaa osa-aikaisesti töissä ja on ollut aika stressaavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos osa meistä tekee työtä mistä pitävät ja osalle siitä maksetaankin vielä hyvin? Juuri tuollaisten takia moni kokee että veroja maksetaan liikaa. Itse en ole vielä niin kyyniseksi mennyt vaikka meidän perheessä veroja meneekin todella paljon. Saadaan kuitenkin nettona aika mukava summa joka kuukausi, jolla eletään mukavasti, matkustellaan sekä säästetään.
Juurikin tämä. Työstä voi nauttia, se tuo haasteita joiden ylittämisestä tulee hyvä olo. Rahallinenkaan korvaus ei ole huono asia. Meillä molemmat vanhemmat haastavissa asiantuntijatehtävissä. Mies tienaa paremmin, mutta verotushan tätä kompensoi. Miehelä jää verojen ja eläkemaksujen jälkeen käteen kuussa 4400€ ja minulla 3100€. Eli yhteensä 7500€. Tästä menee 3000 elämiseen (lainat, laskut, ruoka jne.). Vuodessa menee matkusteluun noin 5000€.
Eli vuodessa jää säästöön 49000€ jos ei tule mitään yllättäviä kuluja, kuten auto-ongelmat jne. Voisimme elää leveämminkin, mutta säästämme tulevaisuutta sekä kesämökkiä varten, johon myös haaveissa retkivene, jolla matkustella kesäisin pitkin suomen rannikkoa.
Eli miksi joku haluaisi käydä töissä kysyi joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämä. Työstä voi nauttia, se tuo haasteita joiden ylittämisestä tulee hyvä olo. Rahallinenkaan korvaus ei ole huono asia. Meillä molemmat vanhemmat haastavissa asiantuntijatehtävissä. Mies tienaa paremmin, mutta verotushan tätä kompensoi. Miehelä jää verojen ja eläkemaksujen jälkeen käteen kuussa 4400€ ja minulla 3100€. Eli yhteensä 7500€. Tästä menee 3000 elämiseen (lainat, laskut, ruoka jne.). Vuodessa menee matkusteluun noin 5000€.
Eli vuodessa jää säästöön 49000€ jos ei tule mitään yllättäviä kuluja, kuten auto-ongelmat jne. Voisimme elää leveämminkin, mutta säästämme tulevaisuutta sekä kesämökkiä varten, johon myös haaveissa retkivene, jolla matkustella kesäisin pitkin suomen rannikkoa.
No tämä menee aika yli monelta muulta suomalaiselta, mutta periaate ei muutu. Työtä tehdään, jotta oma elämänlaatu paranisi. Tiedätkö paljon teiltä menee veroa kuukaudessa noilla tuloilla?
Onneksi olkoon! Itse olin eilen työhaastattelussa. 110 hakijaa ja 17 haastateltiin, 8 saa vakituisen paikan. Hyvin meni, pidän jo voittona, että pääsin haastatteluun saakka tuosta määrästä. Ensi viikolla selviää miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä menee aika yli monelta muulta suomalaiselta, mutta periaate ei muutu. Työtä tehdään, jotta oma elämänlaatu paranisi. Tiedätkö paljon teiltä menee veroa kuukaudessa noilla tuloilla?
No vähennyksiä tulee tietenkin asunnon koroista, liitonjäsenyyksistä jne, mutta suurinpiirtein ilman näitä minulta menee kuukaudessa veroihin 1900€ ja mieheltä 2900-3000. Eli yhteensä n. 4500-5000€ kuussa riippuen mitä voi vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähennyksiä tulee tietenkin asunnon koroista, liitonjäsenyyksistä jne, mutta suurinpiirtein ilman näitä minulta menee kuukaudessa veroihin 1900€ ja mieheltä 2900-3000. Eli yhteensä n. 4500-5000€ kuussa riippuen mitä voi vähentää.
Ei jestas! 5 tonnia kuussa! Ja vielä kehtaavat väittää että ette osallistu talkoisiin :> Maksatte veroja enemmän kuin meidän perhe tienaa bruttona kuussa. Ehkä joskus vielä mekin päästään tohon tilanteeseen
Hurjia lukuja. AP:lle peukkua! Mahtava kuulla tollasia uutisia, kun kokoajan tuntuu kuulevan pelkkää huonoa työllistymisestä.
Tänään skumpat sille!
Vierailija kirjoitti:
Eli vuodessa jää säästöön 49000€ jos ei tule mitään yllättäviä kuluja, kuten auto-ongelmat jne. Voisimme elää leveämminkin, mutta säästämme tulevaisuutta sekä kesämökkiä varten,
Jos noin paljon jää säästöön, niin kas kun sitä mökkiä ei jo ole. Pitääkö sen maksaa miljoonan?
Mahtavaa! Onnea teille molemmille :D
Itsellänikin tuon kaltainen tilanne olisi ideaali, vaan valitettavasti tällä hetkellä olemme kaukana siitä :/ (molemmat työttömänä). Olen koko aamun päivystänyt puhelinta odottaen soittoa erään paikan työhaastatteluun. Saa nähdä kuuluuko puhelua päivän mittaan.
Onnea! :) vitsit mä oon kateellinen.. mun mies pääsi oman alan kesätöihin, tuntipalkka 10€ :( Mä oon myös opiskelija enkä ole saanut kesätöitä lainkaan. Ja opinnot jo loppusuoralla. Tuntuu että oli virhe lähteä opiskelemaan. Valmistumisen jälkeen taitaa odottaa työttömyys.
Voi miten mahtava! Onnea ap! Voin kuvitella miten hienolta tuntuu, Nauttikaa täysin siemauksin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vuodessa jää säästöön 49000€ jos ei tule mitään yllättäviä kuluja, kuten auto-ongelmat jne. Voisimme elää leveämminkin, mutta säästämme tulevaisuutta sekä kesämökkiä varten,
Jos noin paljon jää säästöön, niin kas kun sitä mökkiä ei jo ole. Pitääkö sen maksaa miljoonan?
No jos olisit lukenut tarkemmin niin sanoin, että säästämmä tulevaisuutta varten sekä mökki+vene unelmaan. Eli osa menee suoraan säästöön, jos vaikka jotain tapahtuisi perheelle että olisi jokin rahallinen turva.
Mökin ei tarvitse, emmekä edes etsi sellaista, maksaa miljoonaa. Saaristosta kiva mökki on varmaan sellaisen 300-500 tuhatta euroa ja vene missä me mahdutaan matkustaa on sen 50-100 tuhatta euroa. Voisihan sitä ottaa lainaa jo noihin, mutta ei haluta ennenkuin ne on "turvallisesti" hankittavissa. Unelmia varten säästetään, eikä vain heti oteta pankista lainaa. Me ollaan laskettu että jos tulee yllättäviä asioita niin kannattaa varautua siihen että maks 20000€ saadaan säästettyä vuodessa. Eli tuollaisia unelmia heti vaan hankita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olisit lukenut tarkemmin niin sanoin, että säästämmä tulevaisuutta varten sekä mökki+vene unelmaan. Eli osa menee suoraan säästöön, jos vaikka jotain tapahtuisi perheelle että olisi jokin rahallinen turva.
Mökin ei tarvitse, emmekä edes etsi sellaista, maksaa miljoonaa. Saaristosta kiva mökki on varmaan sellaisen 300-500 tuhatta euroa ja vene missä me mahdutaan matkustaa on sen 50-100 tuhatta euroa. Voisihan sitä ottaa lainaa jo noihin, mutta ei haluta ennenkuin ne on "turvallisesti" hankittavissa. Unelmia varten säästetään, eikä vain heti oteta pankista lainaa. Me ollaan laskettu että jos tulee yllättäviä asioita niin kannattaa varautua siihen että maks 20000€ saadaan säästettyä vuodessa. Eli tuollaisia unelmia heti vaan hankita.
Hienoja ohjeita meille pieni-palkkaisille. Hyvä kun saa ruuan pöytään, ni sinä vinkkaat miten säästetään johonkin jahtiin....
Miksi yksityisen työnantajan pitää kustantaa sinun lapsentekovimmasi? Miksi työnantaja ei voi helposti siirtää tuommoista ketjumammalomalaista johonkin hyllylle kun se ei sitä työtä tee vaan pitää väkisin pitää paikkaa varattuna etukäteen tietämättömän ajan. jne.