Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä on helmeä kun jengi ei hae pyykkejään talopesulasta

Vierailija
20.04.2017 |

Ei ole vuoro-, eikä varauslistaa. Kukin pesee silloin kun on paikat vapaana, mutta onko se niin v..un vaikea hakea niitä kuivia pyykkejään tai tyhjentää yhteistä konetta sen pestyä..??

Kommentit (8)

1/8 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella pahoillani!

Mä olen kerran unohtanut pyykit kuivumaan, tuli baariin lähtö ja meni vielä seuraavaan viikkoon, kun menin omalla vuorollani pyykkituvalle... ja kaskas, olipa tuttuja vaatteita viikattu sievästi. Ne oli silitettykin. Laitoin ison pahoittelu ja kiitos lapun. Tarjosin myöhemmin naapurin rouvalle pullakahvit. Hän oli vielä niin kulta, että tarjosi pyykkiapua jatkossa, kun nuorilla on nuorten jutut. En kehdannut ottaa apua vastaan, mutta ystävän sain.

Toisella kertaa kävi niin, että mulla oli pyykkituvalla kone käymässä ja luin kirjaa siinä sivussa. Työnantajalta tuli soitto, että pääsenkö millään aikaisempaan vuoroon. Kyllä, mutta tulen myöhässä, kun mulla on pyykit koneessa. Siinä vielä kone pesisi puolituntia ja ehtisin hyvin piipahtaa syömään ja hakemaan duunivaatteet... Ja meninpä sitten suoraan duuniin... Voi helvetti!

Eri taloyhtiö kuin tuo eka ja se aloitti tajuttoman heippalappuilun. Siellä ne pyykit oli märkänä (oikeutetusti) keskellä yötä, kun töistä tullessa muistin piipahtaa tuvalla. Kerran vielä pesin pyykkituvalla ja sitten ostin oman koneen.

Anteeksi olen ollut törppö, eikä tuo pyykkituvan väärinkäyttö enää toistu. Mulla on nykyään rumpukuivainkin. ;)

Vierailija
2/8 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelma se, että porukka jättää pyykit toisen vuorolla kuivumaan kuivaushuoneeseen. Tässä taloyhtiössä siis varataan vuorollaan koko pyykkitupa, ei pelkkää konetta. Vuoroja on siis vain kaksi päivässä (aamuvuoro ja iltavuoro) . Vaikka itse pesukone ei pyöri enää kun oma vuoro koittaa, niin kyllä se ketuttaa kun toisen märät pyykit roikkuu kuivaushuoneeseessa niin ettei omat mahdu. Tosin tylysti olen siirtänyt sivuun ne vieraat pyykit. Vuorohan riittää siihen kuivaamiseenkin, kun vain sen tekee ajoissa. Täällä kuitenkin on joku, joka käy pesemällä pyykkiä niin että koneellinen on valmis noin 10 minuuttia ennen uuden vuoron alkamista ja jättää ne pyykit toisen vuoron ajaksi kuivumaan. Tämä joku ei vaivaudu käyttämään sitä varsinaista varauslistaa vaan vaan aamun vuoro voi listan mukaan olla ihan tyhjä ja vapaa.

Pesutuvan käyttö on kuitenkin ilmaista, joten mitään järkevää syytä ei sille ole, ettei sitä vuoroa voi oikeasti varata vaan koitetaan tunkea ns vuorojen vaihdon väliin niin että pyykit jää kuivumaan sen iltavuorolaisen kiusaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta voihan ärsytys! Tässä kerrostalossa on maksullinen pesutupa (max2€ pesukerta), vuoro kirjotetaan listaan eli asunnon numero, nimi ja monta konetta pesee ja aloitus aika. No jotkut pesee varaamatta eli ns ilmaiseksi, todella ärsyttävää meidän maksavien pyykkääjien mielestä! Joskus miettinä että pitäisikö sabotoida ilmaisloisten pyykkejä jotenkin mutta en halua sille tielle ruveta. Sanomiset ja heippalaput ei tehoa.

Ja kyllä, tuvassa lukee että pesukoneen käyttö on maksullista ja koneen varaajilla on etuoikeus kuivaushuoneen käyttöön.

Ja kovin usein nämä ilmatteeks pesijät jättävät pyykkinsä koneeseen moneksi tuntia pesun jälkeen, jotka pitää sitten siirtää pois ja valitettavasti likaiselle alustalle jos koria tai kassia niille ei ole.

Vierailija
4/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä tiputtelen loisen pyykit lattialle ja saatan astua kengillä päälle. Oppiipahan olemaan

Vierailija
5/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ei meillä vaan ole minkäänlaista ongelmaa.

Joskus kuivaushuoneella on kuivia pyykkejä, mutta ei minulta mene kuin 2-3 minuuttia kun viikkaan ne syrjään omien pyykkieni tieltä. En edes rupea arvailemaan, minkälaisia syitä voi ihmisellä olla, ettei ennätä pyykkejä hakea silla siunaamalla sekunnilla, kun ne ovat kuivia. Varmasti monenlaisia. En itsekään aina hae pyykkejä samantien, vaan joskus tulee jotakin yllättävää ja pääsenkin hakemaan niitä vasta tunteja myöhemmin.

Koneeseen kukaan harvemmin pyykkejä jättää, mutta pari kertaa olen nekin vain ottanut ulos ja jättänyt pöydälle kasaan. Ei ole aiheuttanut mitään ongelmaa minulle.

Vierailija
6/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ongelma se, että porukka jättää pyykit toisen vuorolla kuivumaan kuivaushuoneeseen. Tässä taloyhtiössä siis varataan vuorollaan koko pyykkitupa, ei pelkkää konetta. Vuoroja on siis vain kaksi päivässä (aamuvuoro ja iltavuoro) . Vaikka itse pesukone ei pyöri enää kun oma vuoro koittaa, niin kyllä se ketuttaa kun toisen märät pyykit roikkuu kuivaushuoneeseessa niin ettei omat mahdu. Tosin tylysti olen siirtänyt sivuun ne vieraat pyykit. Vuorohan riittää siihen kuivaamiseenkin, kun vain sen tekee ajoissa. Täällä kuitenkin on joku, joka käy pesemällä pyykkiä niin että koneellinen on valmis noin 10 minuuttia ennen uuden vuoron alkamista ja jättää ne pyykit toisen vuoron ajaksi kuivumaan. Tämä joku ei vaivaudu käyttämään sitä varsinaista varauslistaa vaan vaan aamun vuoro voi listan mukaan olla ihan tyhjä ja vapaa.

Pesutuvan käyttö on kuitenkin ilmaista, joten mitään järkevää syytä ei sille ole, ettei sitä vuoroa voi oikeasti varata vaan koitetaan tunkea ns vuorojen vaihdon väliin niin että pyykit jää kuivumaan sen iltavuorolaisen kiusaksi.

Kuulostaa todella älyttömältä vuoronvaraussysteemiltä. Meillä vuorot ovat 1-2 h (2 konetta), joten pyykkiä saa pestyä kymmenet asukkaat joustavasti. Tuollaisessa puolipäiväsysteemissä pääsee 7 asukasta viikossa pyöräyttämään koneen töiden jälkeen. Voi älyttömyys.

Vierailija
7/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen kori, mistä  asiakas löytää pyykkinsä siististi viikattuna, mikäli on sattunut tilanne ettei ole päässyt noutamaan kuivia pyykkejään.

Fiksuja tyyppejä taitaa asua tässä rapussa.

Vierailija
8/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se ollakin vaikeaa? Meidän talossa asuu eräs "kirjallisuusryhmään" kuuluva henkilö, joka hakee pyykkinsä kuivaushuoneesta vaatekappale kerrallaan perustellen, että niitä on vaan niin kätevä säilyttää siellä...

Meilläkään ei ole varauslistaa pyykkituvalle.