Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean tiskiharjat :O Muotoilija varmaan joku tyyppi joka ei ole ikinä tiskannut

Vierailija
20.04.2017 |

Onko joku toistamiseen ostanut noita harjoja? Ostin 2, kun oli niin edullisia. Eihän noilla tee yhtään mitään, liian kapeita ja harjat liian suorassa joten roiskivat joka paikkaan ja hankala muutenkin käyttää

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiharja on suomalainen keksintö, joten hyvinkin voin olla ettei Ikean tiskiharjojen suunnittelija ole koskaan tiskannut..tiskiharjalla.

Vierailija
2/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ihan pakko päästä kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin ja lens kyllä suoraan roskiin. Ei sillä mitään tehnyt.

Vierailija
4/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt huonekalukaupasta tiskiharjoja ostaa.  Mutta siinä sen näkee, ettei kannattais.

Vierailija
5/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Jotain lautasta sillä voi harjata, mutta lasien pesu on jo tuskallista käsille. Ikinä en enää osta.

Vierailija
6/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tiskataan käsin niin vähän, ettei sillä harjalla ole suurta väliä. Sen takia olen ostanut sieltä niitä mustia halpoja, kun näyttää kivalta ja sopii meiän keittiön sisustukseen. En mä kylläkään ole koskaan ajatellut, että se ois mitenkään erityisen huono. Hyvin sillä ne parit pannut ja kattilat tiskaa, mitä ei koneeseen laiteta.

Vierailija
7/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain sinin tiskiharjaan sopivia vaihtopäitä. Olen säästänyt monta muovikahvaa tällä tavalla. Ja useampi harjaspää yhtä aikaa käytössä. Keittiössä, vessassa, lattiakaivolle ja kissanhiekkalaatikolle.

En ymmärrä kuka nykypäivänä ostaa koko harjan. Ei voi olla raha niin tiukalla.

Vierailija
8/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt niitä kaiken muun pesemiseen paitsi tiskien, heh! Sopivasti löytyy eri värejä. Punainen wc, sininen kenkien harjaus ja pesu, musta lattiakaivo ym.

Vierailija
9/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kyllä niillä tiskattua saa. Koitappa joskus sellaista tekniikkaa, jossa se harjasosa ja astia ovat molemmat veden alla, eikä veden päällä roiskimassa.

Mitä se kapeus haittaa? Ei ole muutenkaan tarkoitus painaa täysillä, silloinhan vain menee harjakset luttuun.

Ei sen puoleen, ihan perus marketin tiskiharja on ihan jees. Mutta ei sen Ikeankaan harjan käytön nyt pitäisi olla noin vaikeaa.

Vierailija
10/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin niitä tallille. Siellä oo niin väliä minkälaisella harjalla ämpäreitä hinkkaa, kunhan on halpa harja. Mutta ei noi Ikean halpikset oikein sinnekään kovin hyvin passaa. Ostin viimeistä kertaa kun sai niin halvalla.

Vierailija
11/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain sinin tiskiharjaan sopivia vaihtopäitä. Olen säästänyt monta muovikahvaa tällä tavalla. Ja useampi harjaspää yhtä aikaa käytössä. Keittiössä, vessassa, lattiakaivolle ja kissanhiekkalaatikolle.

Öö siis käytät yhtä ja samaa muovikahvaa peräkanaa kissanlaatikosta tiskeihin? Hyi hitto, alkoi jo ajatus oksettamaan. Tuskin niin tunnollisesti kuuraat sitä kahvaa kuitenkaan.

Vierailija
12/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on yksi varsi ja vaihdat siihen harjaan vuorotellen noi eri harjapäät kohteen mukaan? HUUTOYRJÖ!!!!

Vierailija
13/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Ikean tiskiharjat ovat hyviä. Mielestäni koko on hyvä, en ole ainakaan huomannut siinä mitään ongelmaa, ja harjakset ovat mukavan kovat ja pysyvät  ryhdikkäinä pitkään. 

Vierailija
14/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on yksi varsi ja vaihdat siihen harjaan vuorotellen noi eri harjapäät kohteen mukaan? HUUTOYRJÖ!!!!

Niinpä, kyllä jokaselle kohteelle pitäs olla oma ja värikoodattu.

http://farm2.static.flickr.com/1417/1234846920_75328c03e2_m.jpg

Vierailija
15/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huoneistohotellissa Lontoossa ja ihmettelin missä on tiskiharja. Sen tilalla olikin se sellainen siivoussieni, minkä toinen puoli on karhea. Ja se oli parempi kuin harja! En enää käytä harjaa tiskaamiseen mutta multaisten kukkaruukkujen pesuun ja kissanhiekkalaatikon pesuun harja on hyvä.

Vierailija
16/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean tiskiharja on halvempi kuin yksittäinen vaihtopää. 

Vierailija
17/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kyllä jokaselle kohteelle pitäs olla oma ja värikoodattu.

http://farm2.static.flickr.com/1417/1234846920_75328c03e2_m.jpg

Niin, tottakai kannattaa loukkaantua kun muut pitävät tapojaan oksettavina ja luulla että vastakkainen kärjistäminen kuulostaa fiksulta. Ei, se ei saanut sinua vaikuttamaan yhtään fiksummalta.

Normaalilla ihmisellä on esimerkiksi kaksi harjaa, toinen tiskille ja toinen sille kissanlaatikolle. Se taas ei ole normaalia käyttää yhtä välinettä kaikkeen. Harvalla on kymmeniä harjoja vaikka pitävät tapaasi ällöttävänä, kuten yrität nyt esittää.

Toivottavasti kukaan muu ei koskaan syö tai juo luonasi mitään.

18/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Ikean tiskiharjat toimii hyvin siivoamiseen. Esim. lavuaarien putsaus kylppärissä ja vessassa sujuu noilla harjoilla hyvin.

Vierailija
19/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin huoneistohotellissa Lontoossa ja ihmettelin missä on tiskiharja. Sen tilalla olikin se sellainen siivoussieni, minkä toinen puoli on karhea. Ja se oli parempi kuin harja! En enää käytä harjaa tiskaamiseen mutta multaisten kukkaruukkujen pesuun ja kissanhiekkalaatikon pesuun harja on hyvä.

Minä suosin myös sieniä tiskaamisessa, harjaa sitten joissain kapeissa maljakoissa tms joita sienellä on hankala pestä. Nyt olen ihan ihastunut ICAn (asun Ruotsissa) litteisiin mikrokuitusieniin jotka voi pestä 60 asteessa pesukoneessa! Parempia kuin ne pulleat siivoussienet, noissa on toinen puoli siis kuin mikrokuituliina, toinen sellainen karheampi.

Vierailija
20/28 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen sieni on paljon yleisemmin käytössä maailmalla kuin harja. Kyllä sillä hyvin saa puhtaaksi ja itsekin tykkään välillä käyttää hankaliin kohtiin. Kuitenkin tuo sieni pitää muistaa vaihtaa useammin kuin harja ja tottakai kuivata ilmavasti, muuten se on mieletön bakteeripesä ja alkaa haisemaan. Harja on kuitenkin omalla tavalla näppärämpi puolestaan esimerkiksi vain vähän likaisten juomalasien nopeaan pesuun.

Molemmat on hyvä olla ja joskus tarvitaan myös rautasientä / karhunkieltä (onneksi ei usein).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme