Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut saa kuulla joka päivä ''tapa itsesi''

Elämän kääntöpuoli
20.04.2017 |

Masennus on mun kohdalla näyttäytynyt kirosanaksi jonka kuullessa herkimmät menee karkuun. Toiset nauravat ja halveksivat turhaksi, että masennus on ihan omaa syytä. Onko syöpäkin sitten ihmisen oma päätös sairastua? Jos, niin kertokaa heti miten saisin itselleni sen hankittua. Ei tarvitsisi enää yksin taistella elämän ja kuoleman välillä. Ne yleisimmät sanat mitä saa kuulla: ''Mene hoitoon'', ''Hyppää junan alle'', ''Hanki elämä'', ''Hanki apua''. Totuus on se, että kaikki ei saa apua vaikka kuinka hakee ja yrittää. Olen nyt 18 vuoteen asti yrittänyt pärjätä, mutta en enää jaksa. Itsemurhan tekijät ovat joidenkin mielestä itsekkäitä ja välinpitämättömiä, mutta oikeasti ovat ne, jotka näin ajattelevat. Yhteiskunta luo omat vihollisensa ja ongelmansa, eikä välitä niistä joilla ei ole enää mitään antaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää junan alle yms on kiusaa.

Jos on huono olo, kannattaa mennä puhumaan siitä. Sen kuuleminen saattaa olla jopa sinusta välittämistä. Riippuu jälleen sanojan motiiveista, hän toki saattaa olla ilkeä ja vaan piikitellä.

Itsemurha on itsekäs teko. Siinä puhtaasti ajattelee itseään. Lapseni menettäneenä ja itse oman nuoruuden eläneenä voin sanoa että nuorena tehty itsemurha on turhuus ja elämä jää elämättä; itse ainakin ajattelin että "sittenpä muut kärsii kun kuoleman tai sitten he ymmärtävät kipuni". Kuollutta ei tuo auta mitenkään.

Eikä kukaan, edes itse kuollut osaa kuvitella mikä suru muille jää. En pysty itse kuvitella miten surisin toisen lapsen kuolemaa vaikka sen olen jo läpikäynyt.

Sen tunnen itsestäni että minulla on oma elämä jonka tahdon elää parhaiten. Olen käynyt terapiassa ja suosittelen puhumista. Kaikki tuntuu olevan tabua ja puhuminen on jotenkin huono asia, miksi?

Hoida itsesi. Tämä on sinun elämäsi, kuolema tulee kaikille, miksi siihen pitäisi rynnätä. 18 vuotta elämää lisää ja olet vasta 36 vuotias, kuten minä nyt. Sun täytyy löytää rakkaus itseesi ja lopeta niiden kanssa ajan viettäminen jotka sanoo hyppää junan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä