Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko lapsesi mukaan hautajaisiin? Minkä ikäisiä he ovat?

Vierailija
24.03.2006 |

Meillä on huomenna hautajaiset. Pappi kysyi, että tuleeko pienempiä lapsia mukaan näihin hautajaisiin. Äitini sanoi, että kyllä. Pappi kertoi, että se on todella mukavaa, sillä nykyään monet eivät ota lapsia mukaan, varsinkaan nuoria.

Meidän 2- ja 4-vuotiaat lapset tulevat mukaan

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kuvitella kuinka kiva oli istua kirkossa 1,5 v kanssa... meni muuten karkkia aika lailla.

Vierailija
2/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme on ollut kolmissa hautajaisissa. Toinen lapsi yksissä. Näissä viimeisimmissä Esikoinen oli 1v6kk ja toinen 5 vko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun todella läheisen, ottaisin molemmat mukaan, muuten harkitsisin. Lapset 6 ja 2.

Vierailija
4/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hoitopaikkaa ja kuollut oli mun lähisukua, mutta mies ehti tavata vain muutaman kerran, joten mies huolehti lapsesta, kun minä keskityin suremaan. Mies meni välillä lapsen kanssa kirkon eteiseen, seurakuntatalolla leikitti toisessa salissa jne. Ei kukaan ihmetellyt, koska ei lasta mihinkään sukulaisille olisi hoitoon saatu, kun sukulaiset oli itse siellä myös. Sitä paitsi kuolleelle omaiselleni lapseni oli tärkeä ja hän itki, kun toin lapsen tapaamaan häntä sairaalaan vielä pari viikkoa ennen kuolemaa. Oli kuulemma kiitollinen siitä, että sai vielä nähdä lapseni kerran.

Vierailija
5/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nyt tietenkin nukkui, ja esikoinenkin oli ihan rauhassa siunauksen ajan. Muistotilaisuudessa söimme ja joimme kahvit, mutta lähdimme suht aikaisin pois, kun esikoinen väsyi. Meidän lapset ovat aika rauhallista sorttia, mutta varauduttiin siihen, että esim. kappelissa urut saattaisivat pelottaa. Selvää oli, että he osallistuivat hautajaisiin; lähdimme siitä ajatuksesta, että jos lapset väsyvät tai hermostuvat, poistumme.

Vierailija
6/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin vasta hautajaisissa kaikkien lasten kanssa: 4kk, 1v9kk, 3v9kk, 5v, 6v5kk ja 13v...mies oli kantamassa, joten ei ollut edes kokoaikaa kaverina..eikä mennyt edes yhtän karkkia..

Vierailija
7/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläki suututtaa! Ja sitte se idiootti ei edes tajunnu mistä puhuin ko selitin sille jälkeen päin. Ei kuulema olis pitäny ottaa lapsia ollenkaan mukaan. Joopa joo. Pitää muistaa ko sen sukulaisia kuolee, että lapsia ei oteta mukaan....

3

Niin että kun otatte niitä lapsia mukaan niin sopikaa hoito etukäteen. Miehet eivät osaa ajatella.

Vierailija
8/8 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaus tapahtui päiväuniaikaan, ei siis tarvinnut " pitää" poikaa hiljaisena. Muistotilaisuudessa sai tehdä kaikkensa, että häiriötä olisi mahdollisimman vähän. :)

Minusta on ihanaa, että pienet lapset ovat hautajaisissa mukana. Lapset muistuttavat elämän uusiutumisesta ja jatkumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan