Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa hiljalleen pänniä nuo pihamme ohi oikovat

Vierailija
20.04.2017 |

Muutimme 2v sitten rivitalooon, avoimien takapihojen ohi kulkee kapea polku ja polun takaa alkaa metsä. En alkuun pitänyt polkua ongelmana, mitä sitten jos joku siitä oikaisee? Mutta nyt..

pyörällä ajavat ja mekastavat lapset/teinit. Kävelijät, jotka saattavat oikein hidastaa tuijottamaan. Koirien ulkoiluttajat, joiden lemmikit paskovat siinä silmieni edessä ! Ahdistaa. Tunnen olevani kuin näyteikkunassa. Kun laitan pyykkejä narulle tai istun juomassa kahvikupposta ja sitten siinä muutaman metrin päässä joku toljottaa...

Miestäkin suututtaa, kerran jupisi minulle että näyttää kohta paljasta persettä eräälle pariskunnalle joka toljotti kuin ei olisi ikinä ennen nähnyt ihmisten istuvan omalla pihallaan !

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tota asiaa kun täällä päin rakennetaan paljon ja itse kävelen paljon metsässä ja tosiaan uusia asuntoja rakennataan niitten polkujen päälle missä ulkoillaan, niin olettavatko ne uudet asukkaat, että siellä metsässä ei kävellä. Itse kuljen kyllä, en tietenkään kenenkään tontilla, mutta muuten. Eipä täällä päin noita ulkoilumaastoja enää kauheasti ole. Tuntuu vaan että ne ihmiset luulee että se yleinen metsä on jotenkin heidän vain kun heidän talo on rakennettu siihen.

Vierailija
22/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaa oikaisisi omakotitalon tai rivitalon pihalta mutta kerrostalojen pihalta pikaisen ihan reilusti ellei erikseen ole merkitty yksityisalueeksi. Kerran yksi vanha patu tuli vaahtoamaan että yksityisalue yksityisalue. Totesin vain että laissa tämä on siihen verrattavissa sitten kun se on selkeästi aidattu ja kyltit ylhäällä ja oikaisin. En ymmärrä mikä ero on kulkea siitä pihalta kun talon toisella puolella kulkee tie lähempänä taloa kun se pihalta oikaiseva kohta on ja tässä talossa ei edes ole asuntoja maan tasalla.

Mulla on sama periaate. Omakotitalojen ja rivitalojen pihoilta en oikaise, koska se on liian yksityistä aluetta. Sen sijaan kerrostalopihat ei mun mielestä ole. Siellähän asuu parisataa muutakin tuntematonta ihmistä! Mistä joku pappa voi tietää, asunko mä siellä tai oonko tulossa tai menossa tapaamasta siellä asuvaa tuttua? Ja tosiaan mitä väliä? Kun se ei ole kenenkään omaa pihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan puukerrostalossa ja aikoinaan tänne tuotiin bussilasteittain ihmisiä töllistelemään tätä ihmettä. Siinä sitten lauma ihmisiä tuijotti taloja ja niiden asukkaita, ihan kuin asukkaat olisivat olleet eri rotua kuin kivitalojen asukkaat. Lapset kysyivät, että ketä nuo on. Vastasin, että ihmisiä, jotka ei ole eläissään nähneet kerrostaloa.

Vierailija
24/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitan, jos omistusoikeutenne ei ulotu maa-alueeseen jolla kyseinen polku kulkee, niin silloin ei ole sinun päätettävissäsi kuka siitä saa kävellä. Se on maanomistajan määriteltävissä. Monien talojen läheltä kulkee myös julkisia reittejä.

Suosittelen, että otat selville kuka metsäalueen omistaa ja alatte hieroa kauppoja siitä.

Kokoomuksen äänestäjä

Persuilla pää pehmenee keväällä ja puoluekin muistetaan väärin.

Vierailija
25/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaa oikaisisi omakotitalon tai rivitalon pihalta mutta kerrostalojen pihalta pikaisen ihan reilusti ellei erikseen ole merkitty yksityisalueeksi. Kerran yksi vanha patu tuli vaahtoamaan että yksityisalue yksityisalue. Totesin vain että laissa tämä on siihen verrattavissa sitten kun se on selkeästi aidattu ja kyltit ylhäällä ja oikaisin. En ymmärrä mikä ero on kulkea siitä pihalta kun talon toisella puolella kulkee tie lähempänä taloa kun se pihalta oikaiseva kohta on ja tässä talossa ei edes ole asuntoja maan tasalla.

Mulla on sama periaate. Omakotitalojen ja rivitalojen pihoilta en oikaise, koska se on liian yksityistä aluetta. Sen sijaan kerrostalopihat ei mun mielestä ole. Siellähän asuu parisataa muutakin tuntematonta ihmistä! Mistä joku pappa voi tietää, asunko mä siellä tai oonko tulossa tai menossa tapaamasta siellä asuvaa tuttua? Ja tosiaan mitä väliä? Kun se ei ole kenenkään omaa pihaa.

Idiootti. Kerrostalopiha on siinä kerrostalossa asuvien ihmisten oma piha.

Vierailija
26/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmistuksen. Itse olen sellainen kurkkija, mutta en minä jää tuijottelemaan, enkä varsinkaan jos asuja on paikalla! Noloa jäädä kyyläilystä kiinni!

Miten olisi sellainen omituinen höpötys, kun kohtaa näitä toljottelijoita? "Joo kyllä se näyttäis siltä, että kuu loistais tänään normaalia kovemmin... kattokaa nyt noita koivun oksien asentoja, selkeästi normaalia enemmän kallellaan lounaaseen. Tulee rauhallinen sumu aamuyöstä...."

Vierailija
27/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini oli suht vilkkaalla alueella ja oman huoneeni ikkuna tietty ihan tien edessä... Vitutti kun piti pitää verhot melkein aina kiinni, muuten havahduin aina siihen kun joku vähäjärkinen koirantaluttaja jäi tuijottamaan kuin jotain eläinkaupan akvaariota.

Vierailija
28/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa kulmatontilla ja vieläpä koulun vieressä, eli tästä olisi varsin hyvä oikaista, mutta:

orapihlaja-aita ja pari porttia estää läpikulun tosi mukavasti, itse asiassa 100 prosenttisesti, ei ole oikaisijoita näkyny ikinä...

Suosittelen.

Vierailija
29/29 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset puhuvat pihoilta oikaisemisesta? Tuossa tapauksessahan nimenomaan ei oikaista pihalta vaan pihan takana kulkee polku. Tuijottelu on minustakin huonoa käytöstä, mutta se että pelkkä polulla kulkeminen häiritsee on ihan oma ongelma, erityisesti kun se ilmeisesti oli jo ennen muuttoa tiedossa eikä edes halua rakentaa aitaa. Nämä pitää miettiä etukäteen, ostovaiheessa.