Purentakiskot?
Hei.
Onko kokemuksia purentakiskoista?
Onko niissä jokin systeemi, ettei niihin tukehdu öisin?
Käykö itse "valetut" / ajaako saman asian? Minulla on itselläni yhdet sellaiset mutta pelkään että ne irtoaisi paikoiltaan yöllä tms. Onko ne hammaslääkärillä teetetyt jollain tavalla kiinni suussa vai millä tyylillä ne on?
Jos joku tietää niin kertokaa kiitos. :)
Kommentit (3)
Kyllä ne mulla ainakin pysyy ylähampaissa melkeinpä kiinni. Eikä niihin kyllä ole mahdollista tukehtua, ei se mahdu kurkkuun.
Hammaslääkärin mittojen mukaan teettämät eivät kyllä itsekseen irtoa, ellei sitten hampaisiin tule muutoksia paikkaamisen tms. vuoksi. Itse asiassa ensimmäisen käyttöyön jälkeen olin jo soittamassa hammaslääkärille, että apua, en saa tätä pois, koska se oli niin täsmälleen tehty ja tiukka. :D Hampaiden kunnosta kannattaa huolehtia, koska vaikka paikkaamisen, hiomisen ym. operaatioiden jälkeen voidaan hioa uusiksi myös kiskoa, löystyy se pikkuhiljaa huonommaksi, alkaa pahimmillaan työntää joitakin hampaita eri paikkaan ja voi muuttaa purentaa. Kisko on melko kallis kertainvestointi, ja siksi olen joskus kituuttanut vanhalla huonolla kiskolla vähän liiankin pitkään, tuntien kyllä huonouden hampaissani...
Mulla on ollut hammaslääkärillä teetetyt käytössä n. 4 vuotta ja kertaakaan eivät ole irronneet yön aikana. Ne vaan laitetaan ylähampaisiin ja pysyvät hyvin, ei niissä ole mitään kiinnityssysteemiä :)
Alkuun meni aikaa ennenkuin tottui nukkumaan kiskot suussa, mutta aika nopeasti totuin niihin.