Alkaa hiljalleen pänniä nuo pihamme ohi oikovat
Muutimme 2v sitten rivitalooon, avoimien takapihojen ohi kulkee kapea polku ja polun takaa alkaa metsä. En alkuun pitänyt polkua ongelmana, mitä sitten jos joku siitä oikaisee? Mutta nyt..
pyörällä ajavat ja mekastavat lapset/teinit. Kävelijät, jotka saattavat oikein hidastaa tuijottamaan. Koirien ulkoiluttajat, joiden lemmikit paskovat siinä silmieni edessä ! Ahdistaa. Tunnen olevani kuin näyteikkunassa. Kun laitan pyykkejä narulle tai istun juomassa kahvikupposta ja sitten siinä muutaman metrin päässä joku toljottaa...
Miestäkin suututtaa, kerran jupisi minulle että näyttää kohta paljasta persettä eräälle pariskunnalle joka toljotti kuin ei olisi ikinä ennen nähnyt ihmisten istuvan omalla pihallaan !
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Muutimme 2v sitten rivitalooon, avoimien takapihojen ohi kulkee kapea polku ja polun takaa alkaa metsä. En alkuun pitänyt polkua ongelmana, mitä sitten jos joku siitä oikaisee? Mutta nyt..
pyörällä ajavat ja mekastavat lapset/teinit. Kävelijät, jotka saattavat oikein hidastaa tuijottamaan. Koirien ulkoiluttajat, joiden lemmikit paskovat siinä silmieni edessä ! Ahdistaa. Tunnen olevani kuin näyteikkunassa. Kun laitan pyykkejä narulle tai istun juomassa kahvikupposta ja sitten siinä muutaman metrin päässä joku toljottaa...
Miestäkin suututtaa, kerran jupisi minulle että näyttää kohta paljasta persettä eräälle pariskunnalle joka toljotti kuin ei olisi ikinä ennen nähnyt ihmisten istuvan omalla pihallaan !
Saat kerran viikossa parhaat juttumme raskaudesta ja synnytyksestä, ja voit voittaa Pää edellä uutuuskirjan!
Isännöitsijään yhteys, jos saisi niihin päätyasuntoihin jotkut aidat? Tai sitten vaan kielto ettei siitä saa kulkea.
Tyhmää kyllä kun ihmiset ei ollenkaan ajattele käytöstapoja ja huomaavaisuutta. Täälläkin on tuollainen samantapainen oikopolku jota käytän. Koitan kävellä siitä aina mahdollisimman nopeasti ja hiljaa ohitse, enkä edes katsele toisten pihoille.
Vierailija kirjoitti:
Mites joku aita?
Tykkään avoimesta pihasta, en halua olla missään karsinassa..
Ap
Mä en kanssa käsitä aikuisia ihmisiä, jotka ei osaa kulkea talon tai pihan ohi tuijottamatta sinne.
Ymmärrän jos näkee jotain liiketta, että ihan hetkeksi silmä kääntyy siihen suuntaan. Mutta tuijottaminen on törkeää.
Kyllä ihmisten pitää saada olla rauhassa pihallaan ja kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa käsitä aikuisia ihmisiä, jotka ei osaa kulkea talon tai pihan ohi tuijottamatta sinne.
Ymmärrän jos näkee jotain liiketta, että ihan hetkeksi silmä kääntyy siihen suuntaan. Mutta tuijottaminen on törkeää.
Kyllä ihmisten pitää saada olla rauhassa pihallaan ja kotonaan.
tuota minä juuri en ymmärrä, että AIKUINEN ihminen. Vammaisen tai lapsen vielä tajuaisi.. Mutta normaali, täysjärkinen ihminen "hei, tuolla joku istuu ja juo kahvia, seisonpa tässä ja tuijotan"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites joku aita?
Tykkään avoimesta pihasta, en halua olla missään karsinassa..
Ap
Mutta jos sen aidan laittaisi vaan siihen sivuun, pihan ja polun väliin? Jäisi auki vielä metsäänpäin ja naapuriin päin...
Ja jos joku sitä nyt miettii, niin minussa tai miehessä tai pihassa ei ole mitään erikoista. olemme tavallisen näköinen pariskunta, emme puhu huutamalla, emme räi maahan. Pihalla on pöytä, pari tuolia, grilli ja kuivausteline.
Ap
Valitan, jos omistusoikeutenne ei ulotu maa-alueeseen jolla kyseinen polku kulkee, niin silloin ei ole sinun päätettävissäsi kuka siitä saa kävellä. Se on maanomistajan määriteltävissä. Monien talojen läheltä kulkee myös julkisia reittejä.
Suosittelen, että otat selville kuka metsäalueen omistaa ja alatte hieroa kauppoja siitä.
Kokoomuksen äänestäjä
Jospa sitten mies alkaa tosiaan näyttämään sitä persettään ohikulkijoille, niin loppuu se ravaaminen ja kyylääminen.
Vierailija kirjoitti:
Jospa sitten mies alkaa tosiaan näyttämään sitä persettään ohikulkijoille, niin loppuu se ravaaminen ja kyylääminen.
Juu mutta vain aikuisille, ei lapsille eikä teineille :D Luulisi ison miehen karvaisen perseen ja kurrkivien kulkusten saavan tuijotuksen loppumaan melko nopeasti..
Ap
Miten ois jotkin varoituskyltit että "Oikaistessasi pihan poikki saatat joutua näkemään karvaisen äijäperseen."
Meillä on kulmatalo ja muutaman kerran pihamme poikki on oikaistu hienosti aidan ja istutusalueen välistä. Juu, säästäähän siinä ehkä pari-kolme metriä mutta todella törkeää se on. Pari kertaa kyseessä on ollut teini, kerran ainakin aikuinen. Yhden kerran sain oikojan kiinni itse teossa - pari valittua sanaa tuli huudettua sille teinipojalle joka meni fillarilla autojamme hipoen pihan poikki 😡
Oletko ap lihava ? kysyn ihan siksi, että jos alat vaikka laittaa pyykkejä napatopissa :D Hoikka nainen saisi vain innostumaan, mutta kukaan tuskin haluaa katsella 100kg painavaa puoli-alastonta naista !
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap lihava ? kysyn ihan siksi, että jos alat vaikka laittaa pyykkejä napatopissa :D Hoikka nainen saisi vain innostumaan, mutta kukaan tuskin haluaa katsella 100kg painavaa puoli-alastonta naista !
Ikävä kyllä olen normaalipainossa, mutta suostuisikohan tuo mies puuhailemaan pihalla stringeissä? :D
Ap
Itse en koskaa oikaisisi omakotitalon tai rivitalon pihalta mutta kerrostalojen pihalta pikaisen ihan reilusti ellei erikseen ole merkitty yksityisalueeksi. Kerran yksi vanha patu tuli vaahtoamaan että yksityisalue yksityisalue. Totesin vain että laissa tämä on siihen verrattavissa sitten kun se on selkeästi aidattu ja kyltit ylhäällä ja oikaisin. En ymmärrä mikä ero on kulkea siitä pihalta kun talon toisella puolella kulkee tie lähempänä taloa kun se pihalta oikaiseva kohta on ja tässä talossa ei edes ole asuntoja maan tasalla.
Korkea aita tonttinne rajalle tai sitten istutatte siihen vaikka tuijia vieri viereen. Säleikköaita ja nopeakasvuinen köynnöskasvi toimii myös.
Todella inhottavaa! Itse olen nähnyt röyhkeimpien oikaisevat omakotitalon pihan poikki säästääkseen muttaman askeleen...