(YLE) El-Saadi toivoo, että Tanskasta, Suomesta ja kaikista muistakin maailman maista tulisi yhtenä päivänä islamilaisia.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon koko maailman olevan joku päivä ateistinen.
Ateismi on myös uskonto, siinä ihminen uskoo tietävänsä ettei mitään jumalaa ole.
Itse toivon, että joku päivä koko maailma olisi agnostisen ateistinen.Agnostinen ateismi on ateismia.
Ei ole, koska ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei sitä kiellä, eikä myönnäkkään, vaan toteaa, ettei sitä voi tietää onko Jumala olemassa vai eikö.
Ja itse väittäisin että suurin osa ateisteista kylläkin väittää tietävänsä ettei Jumalaa ole, näkeehän sen tällä palstallakin miten ateistiksi julistautuneet pilkkaavat uskovaisia satuihin uskomisesta jne. Jos suhtautuminen uskontoon olisi agnostinen, niin ei silloin olisi tarvetta pilkatakkaan.
Agnostismi ei myöskään ota kantaa uskoon. Agnostikko voi uskoa tai olla uskomatta, eli olla ateisti tai teisti.
Tohon ateismi-agnostismi -vääntöön: oma uskontokritiikkini ei juurikaan kohdistu jumaluuden olemassaoloon, vaan uskoyhteisöjen maanpäällisiin käytäntöihin. Musta siitä ei ole juurikaan järkeä jankata, onko jumaluutta/luomisvoimaa olemassa vai ei, koska päädytään aina siihen, ettei seikkaa voida todistaa suuntaan tai toiseen. Ja koska uskominen on uskon asia, ei sitä tulekaan voida aukottomasti todistaa.
Itse en usko. Voin toki perustella sitä ties millä seikoilla, jonka vuoksi pidän jumalan olemassaoloa epätodennäköisenä (vaikkakin loogisessa ja ns "agnostisessa" mielessä mahdollisena), mutta lopputulos on kuitenkin se, etten vaan usko. Siksi pidän itseäni ateistina, koska ateistin määritelmä on, ettei hän usko. Jos jumalolento joskus näyttäytyisi minulle ja näin todistaisi olevansa olemassa, ei se olisi enää uskon asia, vaan fakta. Tai sitten epäilisin näkeväni harhoja, heh.
Maanpäällisiin aiheisiin: henkilökohtaisesti ei kiinnosta/haittaa, uskooko joku toinen. Ne toiminnat, mitä tästä uskomisesta ja muista sivuseikoista joskus seuraa, haittaavat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on myös uskonto, siinä ihminen uskoo tietävänsä ettei mitään jumalaa ole.
Itse toivon, että joku päivä koko maailma olisi agnostisen ateistinen.Agnostinen ateismi on ateismia.
Ei ole, koska ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei sitä kiellä, eikä myönnäkkään, vaan toteaa, ettei sitä voi tietää onko Jumala olemassa vai eikö.
Ja itse väittäisin että suurin osa ateisteista kylläkin väittää tietävänsä ettei Jumalaa ole, näkeehän sen tällä palstallakin miten ateistiksi julistautuneet pilkkaavat uskovaisia satuihin uskomisesta jne. Jos suhtautuminen uskontoon olisi agnostinen, niin ei silloin olisi tarvetta pilkatakkaan.
Agnostikolle jumalaa ei ole olemassa > agnostikkokin on ateisti.
Mitenköhän maa pärjää, jos sitä pyörittää noin ekaluokkalaiset. Erään maapallon alueen historia voi antaa osviittaa.
Tanskassa toimitaan Tanskan lakien mukaan, joo, mutta hepun mukaan kivitys olisi moraalisesti aivan Ok, jos lainsäädäntö sen sallisi?
Vierailija kirjoitti:
Uskonto on pilannut monta maata ja on vähällä pilaamassa koko maapalloa.
Uskonnon harjoittaminen pitää tehdä yksityiseksi asiaksi eikä sen levittäminen saa olla sallittua. Uskontoon pitää soveltaa samanlaisia periaatteita kuten tupakointiin. Saa tehdä omissa oloissaan mutta julkisuudessa pitää kieltää.
Lapset pitää vapauttaa vanhempien uskonnosta ja lapset saavat päättää vasta täysi-ikäisenä uskostaan. Vanhempien oikeus päättää lastensa uskonnosta pitää kieltää jotta täydellinen uskonvapaus toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutukset eivät muuta sitä tosiasiaa, sori nyt vaan. Wikipediakin tietää näin: " Russell pyrki silti itse tekemään selväksi, että jumalaan uskomaton agnostikko ei ole filosofisessa mielessä ateisti, sillä ateistit luulevat useimpien uskovaisten tapaan, että jumalan olemassaolosta tai olemattomuudesta olisi mahdollista saada jotain tietoa.[6]. Russell kuitenkin myöntää, että käytännössä ero uskonnottoman agnostikon ja ateistin välillä on pieni ja että filosofiaan perehtymättömälle tavalliselle ihmiselle hänen olisi parempi sanoa olevansa ateisti.[4]"
Eli älykkäät ihmiset näkee ateisminkin yhtenä uskonnon muotona, mitä se onkin, vaikka ateistejä tämä varmasti kiukuttaa kovasti. Mistä ateisti tietää ettei jumalaa ole? Aivan, ei ole mitään todisteita, joten kyse on uskonnosta. Kukaan ei voi tuollaista varmaksi TIETÄÄ koska todisteita ei sille voi olla, että Jumalaa ei olisi, kuten ei sillekkään että Jumala olisi olemassa.
Ateistia ei kiinnosta että onko jumalaa olemassa. Jos jumalasta ei voida saada mitään todistetta ei jumala myöskään voi vaikuttaa ihmisten elämään millään tavalla. Eli jumala on totaalisen turha ja vähäpätöinen ihmisen elämän kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä toivoa kaikenlaista.
Aivan. On todella epätodennäköistä että maailman sivistystaso laskisi niin paljon että maailma muuttuisi enemmän uskonnollisemmaksi eikä varsinkaan islamin uskoiseksi.
Uskonto menettää otettaan sitä mukaa kun sivistystaso nousee. Uskonnon valtaa vie sivistys ja koulutus.
Sehan olisi mainiota. Sitten ei olisi enää paikkaa minne paeta, kun koko maailma olisi sitä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa toimitaan Tanskan lakien mukaan, joo, mutta hepun mukaan kivitys olisi moraalisesti aivan Ok, jos lainsäädäntö sen sallisi?
Näinhän lähes jokainen imaami varsin avoimesti sanoo. Paikalliset lait on ainut este, moraali tai oikeudentaju ei. Pelottava, pelottava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit ovat valmiita pommittelemaan ja katkomaan kurkkuja toiveensa toteutumiseksi.
Mitäs ateistit meinaa toiveen toteuttaa?
Terapeuteilla jotka parantavat kaikki jotka pitävät satuja totena.
Vierailija kirjoitti:
Toivon hartaasti että näin ei tule ikipäivänä käymään. Islamin, varsinkin radikaalin sellaisen, opetukset ovat kuitenkin sen verran ristiriidassa omieni ja varmasti ylivoimaisen tanskalais- ja suomalaisenemmistön käsityksen kanssa, ja tarkoitan huonolla tavalla.
Näin on hyvää vauhtia jo käymässä ja ikävä kyllä suomalaisten itsensä takia. Naiivi, hyväuskoinen ja salliva asenne maahanmuuttoon ja niiden pillin mukaan tanssiminen on jo alkanut vaikuttaa tuohon suuntaan. Kun ei vaan saatana tajuta vaaraa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto on pilannut monta maata ja on vähällä pilaamassa koko maapalloa.
Uskonnon harjoittaminen pitää tehdä yksityiseksi asiaksi eikä sen levittäminen saa olla sallittua. Uskontoon pitää soveltaa samanlaisia periaatteita kuten tupakointiin. Saa tehdä omissa oloissaan mutta julkisuudessa pitää kieltää.
Lapset pitää vapauttaa vanhempien uskonnosta ja lapset saavat päättää vasta täysi-ikäisenä uskostaan. Vanhempien oikeus päättää lastensa uskonnosta pitää kieltää jotta täydellinen uskonvapaus toteutuu.
Uskontoa ei saa levittää koska silloin astutaan toisen uskonvapauden alueelle.
Yksityiskohtia tuntematta siitä kuinka Venäjällä on kielletty homoseksuaaliudesta puhuminen niin samalla menetelmällä pitäisi rajoittaa uskonnon levittäminen.
Mutta tärkeintä olisi vapauttaa lapset pakkouskonnosta koulussa. Lapsille tyrkytetään raamatun tarinoita totena ja se pitää muuttaa rangaistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Meinaat, että kristityt eivät toivo vastaavaa, ja ole jopa hyvin aktiivisesti vuosisatoja käännyttäneetkin maailman kansoja, miekallakin ajoittain!
Kerropa typerys ajankohtainen esimerkki. terveisiä huivillesi.
Ateisti ei kiellä minkään olemassaoloa, vaan ateisti ei hyväksy todeksi väitettä yhdenkään jumalan olemassaolon puolesta.