Iloisia uutisia - sittenkin!
Piti tulla tänne heti kertomaan, että " tuulimuna" oli kasvanut reilussa viikossa kokonaista 7,2mm kokoiseseksi ihmisen aluksi;)
Purinkin täällä viime viikon keskiviikkona tuntojani alkuraskauden ultran jälkeen, jossa ei siis näkynyt muuta kuin tyhjä sikiöpussi ja ruskuaispussi. Epäilynä oli siis tuulimuna tai oletettua myöhemmin alkanut raskaus, mutta itse ehdin reilussa viikossa jo tuudittautua tuulimuna-ajatukseen, jottei " tuomio" tuntuisi niin raskaalta.
Uusinta ultra olisi ollut vasta ensi viikon keskiviikkona, mutta puolentoista viikon itkeskelyn ja masennuksen jälkeen päätin tänä aamuna ihan ex tempore tilata ultran yksityiseltä lääkäriasemalta. Ajattelin, että jos jotain on näkyäkseen niin kyllä siellä nyt jo pitäisi näkyä. Lääkärin vastaantotolla purskahdin hysteeriseen itkuun ja hyvä kuin sain sanottua itkulta asiani. Ystävällinen lääkärimies kyseli, onko oireita ollut ja kun kerroin pahoinvoinneistani, hän sanoi että ne ovat hyvä merkki. Tuulimunassa erittyy kuulemma sen verran vähemmän estrogeeniä, että se harvemmin aiheuttaa pahoinvointia etc.
Ja sitten katsottiin ultralla. Setä huudahti heti, että kyllä täällä sydämen syke näkyy, ja pieni ihminen. Minulla vaan kyyneleet valuivat poskia pitkin... Ja vieläkin itkettää. Että sitä voikin ihmisen mieliala heittää yhdessä hetkessä häränpyllyä. Eilen itketti surusta, tänään ilosta;)
Raskaus on siis alkanut reilua viikkoa myöhemmin kuin olin itse kuukautisten mukaan laskeskellut. Viimeiset kuukautiset alkoivat 28.1 joten omien laskujen mukaan viikkoja olisi pitänyt olla noin 8. Ultran mukaan ollaan kuitenkin menossa vasta viikolla 6+6. Positiivisen raskaustestin tein kuitenkin ihan " oikeaan" aikaan, minkä takia olinkin aivan varma, että kyseessä on tuulimuna. Periaatteessa testasin Acon 10:llä plussaa jo viikon päästä hedelmöityksestä.... Eli jos joku vielä kyselee, että kuinka aikaisin on mahdollista testata plussa, niin nyt sekin on tiedossa.
t. Kultimus, rv. 6+6
Kommentit (4)
Muaki melkeen rupes itkettään ilosta kun luin sun tekstiä! Onnea ja tsemppiä ihan hirmusesti jatkoon!!
Muistan pohdintasi, hienoa että odotus kääntyi hyvään! :)
Sama kävi itsellä, 1. ultrassa oli ilmeisesti ollut mittavirhettä ja kahden viikon odottelusta tulikin raskausviikko 9 viime viikolla.
Onnea ja hyvää raskausaikaa!
Coe rv 9+4
Minäkin muistan pohdintasi viime viikolla!Onneksi kaikki kääntyi hyväksi=)(antaa halauksen)Mulla ihan pari kyyneltä vieräs poskelle=)
Onpa ihanaa tuommoinen. Nyt nauti :)