Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä odottelemme kauhun sekaisin tuntein siirtymistä Windows 10:iin! Sanokaa nyt hyvät ihmiset lohdutuksesi jotain hyvääkin siitä!

Vierailija
20.04.2017 |

Nykyinen versio on Win 7.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan ole mitään hyvää sanottavaa siitä... omalle koneelle Windows 10 teki sen, että välillä kun koneen avaa, siellä ei ole mitään. Siis kaikki kuvat, tiedostot, ihan kaikki on poissa. Jopa taustakuva jonka olen laittanut on poissa. Tilanteeseen saattaa auttaa uudelleenkäynnistäminen, mutta ei edes joka kerta. Tiedostot siirsin samantien turvaan kun ne sain taas näkyviin ja ostin uuden koneen, tällä kertaa Applelta.

Vierailija
2/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Sanat eivät riitä tällaisella hetkellä. Itke kun siltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla paljoa väliä. Windows on Windows vaikka voissa paistaisi. Siniruutuja tulee seiskallakin, ainakin minun jokaisella työkoneellani on tullut tähän asti versiosta riippumatta.

Vierailija
4/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin siirto kymppiin samalla kun otettiin pilvipalvelukäyttöön, etteivät tiedostot katoa :D

Vierailija
5/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut se kovassa käytössä siitä asti kun se ilmestyi enkä kyllä keksi mitään negatiivista sanottavaa. Tai no, vähän harmittaa että jotkut todella vanhat tietokonepelit (esim Harry Potter ja viisasten kivi, Hugo) eivät enää toimi millään mutta muuten kyllä erittäin kätevä ja vikkelästi toimiva käyttöjärjestelmä.

Vierailija
6/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ainakaan ole mitään hyvää sanottavaa siitä... omalle koneelle Windows 10 teki sen, että välillä kun koneen avaa, siellä ei ole mitään. Siis kaikki kuvat, tiedostot, ihan kaikki on poissa. Jopa taustakuva jonka olen laittanut on poissa. Tilanteeseen saattaa auttaa uudelleenkäynnistäminen, mutta ei edes joka kerta. Tiedostot siirsin samantien turvaan kun ne sain taas näkyviin ja ostin uuden koneen, tällä kertaa Applelta.

Taisi tässä olla enemmän käyttäjässä vikaa kuin käyttöjärjestelmässä.

Vierailija
7/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windowsissa ei ikävä kyllä ole mitään hyvää.

Osta edes kotiisi mäkki, niin ketutus ei ole niin paha.

Vierailija
8/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

REVI JOHDOT SEINÄSTÄ VÄLITTÖMÄSTI!

Ei seiskaa kannata päivittää, se on ainoa joka ei jakele tietoasi ympäri maailmaa.. Sitten otat parit päivitykset pois joka estää päivityksen 10.

Vierailija
9/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla paljoa väliä. Windows on Windows vaikka voissa paistaisi. Siniruutuja tulee seiskallakin, ainakin minun jokaisella työkoneellani on tullut tähän asti versiosta riippumatta.

Joo mutta Trump ei saa automaattisesti perhealbumiasi tuijoteltavakseen.

Vierailija
10/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 10 on aivan hyvä. Windows 8 oli pohjanoteeraus ja vaikeaselkoinen jopa tietokonealan ammattilaisille, kymppiversioon on petrattu. Windows 10:n huono maine on varmastikin peräisin tuosta "ilmaisversion pakkoasennuskampanjasta", joka salamyhkäisesti sekoitti monen ihmisen tietokoneen, mutta käyttöjärjestelmässä itsessään ei ole erityistä vikaa. Sanoisin siis aloittajalle, että ei pelkoa!

Vierailija
11/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että käyttöjärjestelmän päivittämällä ja käynnistysnappia myöhemmin painamalla saa koneen niin sekaisin, että se kadottaa kaikki tiedostot? Vanha käyttis ei koskaan tehnyt niin, kertaakaan.

Vierailija
12/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linux-uskovaisten aamunavaus.

Tosin itsellänikin on kakkoskoneessa tubutin, uteliaisuuden vuoksi.

Vierailija
13/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

REVI JOHDOT SEINÄSTÄ VÄLITTÖMÄSTI!

Ei seiskaa kannata päivittää, se on ainoa joka ei jakele tietoasi ympäri maailmaa.. Sitten otat parit päivitykset pois joka estää päivityksen 10.

Mitä jos lukisit aloituksen uudestaan, kyseessä on työpaikan koneet. Se on työnantajan patti jakeleeko 10-kone mitään maailmalle vai ei.

Kotikäyttäjälle internet on pullollaan ohjeita miten 10stä saa "telemetrian" pois päältä, ei ole edes vaikeaa. Tietoturvastaan välittävä laittaa jo palomuuritkin niin kiinni ettei kone keskustele maailmalle eikä maailma koneelle yhtään mitään mitä käyttäjä ei eriksen salli.

Vierailija
14/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linux-uskovaisten aamunavaus.

Tosin itsellänikin on kakkoskoneessa tubutin, uteliaisuuden vuoksi.

Yritin ubutinta joskus mutta a) läppärin ubutinnäytönohjain oli kasa paskaa ja b) ubutin päivitteli itsensä muutamassa päivässä sellaiseen tilaan että bootissa tuli aina joku system error ulina. 

Vierailija
15/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että käyttöjärjestelmän päivittämällä ja käynnistysnappia myöhemmin painamalla saa koneen niin sekaisin, että se kadottaa kaikki tiedostot? Vanha käyttis ei koskaan tehnyt niin, kertaakaan.

Käyttiksiä ei pitäisi päivittää uuteen versioon vaan ottaa kaikki tiedostot talteen ja asentaa uusi käyttis aivan nollasta. Joo, ohjelmien uudelleenasennus voi viedä vähän enemmän aikaa mutta käyttis toimii niin kuin pitääkin, etenkin jos vielä mopoilee vanhoilla kovalevyillä eikä ole siirtynyt SSD aikaan.

Vierailija
16/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kotikäyttäjänä ainakin nopeutui selvästi. Ei mitään merkittävää eroa seiskaan. Jotkut muka gurut vain vastustavat periaatteessa kaikkea.

Vierailija
17/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut mitään ongelmaa kympin kanssa. Se on Windows, toimii ihan yhtä hyvin/huonosti kuin mikä tahansa muukin Windows.

Vierailija
18/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Win10:n jo vuosi sitten. Mitään muutosta parempaan en ole huomannut, mutta koneeni alkoi pitää naksahtelevaa ääntä harvakseltaan. Joskus on hiljaisempia kausia, joskus naksahtelee enemmän. Ensin pelkäsin, että koneeni hajoaa, mutta ei se ole hajonnut ainakaan vielä.

Win10:ssä ei ole mikään paremmin Win8 ja Win7 verrattuna, jotka minulla on ollut aiemmin.

Vierailija
19/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan surkea se on, ei sillä tee mitään. Täällä teollisuudessa siihen ei tulla ikinä menemään.

Vierailija
20/22 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli on, että W10 pakkomyynti auttaa BG:in sijoitusta top10 maailman rikkaimmat listalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän