Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertakäyttövaipat vai kestovaipat? Miksi?

Vierailija
07.07.2008 |

.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestojen puolesta puhuvat

- ekologisuus

- taloudellisuus

- helppous (ei tarvi jatkuvasti raahata kaupasta vaippoja ja roskiksia pois)

- se että niitä saa tehdä itse

Kertiksiä käytetään yöllä, koska en ole jaksanut (vielä) etsiä tarpeeksi pitävää yökestoa. Lisäksi monen päivän reissuissa käytetään kertiksiä, paitsi jos perillä on pyykkäysmahdollisuus.

Ja mun havainto myös on nimenomaan niin päin, että kertikset haisevat ja kestot eivät. Joskus jopa harmillisen vähän, kun ei kestojen läpi huomaa vaikka on kakka tullut. Kertiksistä sen sijaan haistaa heti sen ensimmäisen pissan...

Vierailija
2/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertikset..kai se on sit laiskuus..on kolmen lapsen ja kodin kanssa niin paljon puuhaa jo nyt etten voi kuvitellakkaan tähän vaipparallia=(Tavoitteena on saada kuopus mahdollisemman pian pois kokonaan vaipoista=)Lisäksi olen joskus noita vaippoja katsellut ja niitä tuntuu olevan hirvee määrä erillaisia,mulla ei oo aikaa perehtyä etsimään kuopukselle sopivinta vaippaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä kertisten hajua, herkkänenäinen kun olen :/

Vierailija
4/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi teillä on? Meidän on noin 3.5kk (tyttö).

Meillä toimii hirveän hyvin iguleen velour (?) sisätäyttövaippa (en tiedä ovatko tuotannossa enää, käytettynä olen ostanut vanhat). Täytteeksi imueemukka ja froteeta. Päälle villikset (meillä ruskovillan villikset). Todella hyvin piti!

Vierailija
5/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliherkkä hajuille (saan helposti päänsäryn pahasta hajusta jne.), joten en todellakaan voi alkaa säätämään kestojen kanssa. Toisekseen, meillä ei ole pesukonetta vaan talopesu ja ajatuskin paskaisista vaipoista koneessa omien vaatteideni kanssa puistattaa.

Vierailija
6/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kyllä oma pesukone on aika ehdoton kestoilussa, et sulle kyllä varmaan parempia nuo kertakäyttöset.

Olen yliherkkä hajuille (saan helposti päänsäryn pahasta hajusta jne.), joten en todellakaan voi alkaa säätämään kestojen kanssa. Toisekseen, meillä ei ole pesukonetta vaan talopesu ja ajatuskin paskaisista vaipoista koneessa omien vaatteideni kanssa puistattaa.

Vierailija
7/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin meillä käytetään harsoja (comfortleijataitos) ja nauhavaippoja, päälle hahtuvavillikset tai pul-kuori. Nuo toimii päivisin niin hyvin, että olen laiskuuttani jämähtänyt enkä ole jaksanut etsiä parempia yökäyttöön. :)

Ehkä noistakin saisi pitävän paketin kun laittaisi lisäimua tarpeeksi. Kokeileminen muka vain on niin työlästä... ei huvita ottaa riskiä että koko sänky kastuu. Mutta kiitos vinkistä! :)

16

Vierailija
8/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekologisuuden takia.

Vierailija
9/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun juttuni ole kestot.

Vierailija
10/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkii tulee muutenki tarpeeks

Vierailija
11/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemattomuudestani huolimatta. Kakkosen kohdalla voisin ehkä harkita kestoja

Vierailija
12/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisuus, taloudellisuus (pitkällä tähtäimellä). Yksi suuri syy mulla oli että ne ovat oikeasti niin nättejä. :) Itsekästä ja pinnallista juu, mutta ovat kyllä ihania. Kiva väripilkku ja pieni ilonaihe siinä ikuisessa vaipparallissa. Yksi toinen juttu on se etten pidä ajatuksesta pitää jotain niin ei-hengittävää kuin kertikset vauvan ihoa vasten, ja se kemikaalien määrä, 24/7 pienen ihoa vasten... Se ei vain tunnu kivalta ajatukselta.

Vierailija
13/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläillessä mukana myös kertoja. Kestovaipat ekologisia ja meillä on pesukone, joka toimii nappia painamalla.

Vierailija
14/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laiska, en jaksa ryhtyä vaipanpesuralliin

Vierailija
15/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käyttää kestiksiä kun yksikin pissa niissä niin ne haisee aivan hirveällä ja koko lapsi myös.

Vierailija
16/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden käytössä ei ole mitään hankalaa, kunhan niitä on tarpeeksi. Tulevat tosiaan edullisemmiksi ja ekologinen omatunto ei salli jatkuvaa kertisten käyttöä. Fanaattinen en silti ole, joskus reissun päälle lähtiessä saatan laittaa kertisvaipan tai yöksi, jos kaikki yökestot ovat kasautuneet pesuun.

Sanotaan, että meillä kestoja käytetään 95%.

Kun joku sanoi, että elämä on taistelua vauvan hengissä pitämiseksi ensikertalaisena...? En ihan ymmärrä. Onko vauvasi vakavasti sairas? (Toivottavasti ei!) Muutoin kuulostaa aika dramaattiselta lausunnolta.Ei vauva-arki niin kovin vaativaa mielestäni ole. Ihan hyvin ennättää parin päivän välein pyykinpesukoneen laittaa käyntiin...

Vierailija
17/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestot ok ja erittäin vaivattomia -peseytyvät huomaamattomasti siinä sivussa kuin muutkin pyykit. Tärkein motivaatio kuitenkin ekologisuus ,sitten taloudellisuus.

Vierailija
18/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat paljon kauniimpia kuin kertikset, käteviäkin, kunhna oman mallinsa ja merkkinsä löytää. Lisäksi tulevat paljon halvemmaksi. En myöskään pidä ajatuksesta, että pukisin lapseni muoviin - enhän pue itseänikään.

Vierailija
19/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muuten yksikään kestovaippa ole ikänä haissut. Näitä lausuntoja kummastelen aina.. Millaisia vaippoja nämä haisevat ovat?? Sen sijaan kertakäyttövaipat haisevat tosi vahvasti pakkauksessaan ja myös lapsen päällä vaatteiden läpi. Teollinen haju..

Vierailija
20/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käyttää kestiksiä kun yksikin pissa niissä niin ne haisee aivan hirveällä ja koko lapsi myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi