Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljastui, että tapailemani nainen on vegaani

20.04.2017 |

Hei kaikki!

En oikein tiennyt, mikä palsta on sopiva, mutta ajattelin yrittää täällä, koska täällä ainakin pyörii nuoria, mutta aikuisia.

Elikkäs "ongelmani"/kysymykseni on se, että olen tapaillut pari kertaa kivaa tyttöä/naista (25v) ja on ollut ihan mukavaa treffeillä. Emme ole syöneet tms, vain juoneet kahvia (hän mustana!!). Tänään hän lipsautti suklaata tarjotessani olevansa vegaani. Selvisi, että hän ei syö lihaa, mutta ei ilmeisestikään myöskään maitoa/kananmunia tms (googlailin tässä vähän treffeiltä kotiuduttuani). Hän käänsi pian aiheen muualle, niin en ehtinyt hienotunteisena hirveästi kyselemään. Nyt mietin, että miten mun kannattaisi suhtautua? Voiko suhde onnistua? (jos sinne asti edetään..mahdollista toki, vaikkei tässä vaiheessa tapailua vielä kovin varmaa/todennäköistä)

Onko kellään kokemusta vegaanin tapailemisesta? Voiko tosiaan olla, ettei hän suostu esim. pussailemaan kanssani, jos olen syönyt jotain hänen ruokavalioonsa kuulumatonta? Aiheuttaakohan vegaanius muita ongelmia suhteessa/tapailussa? Itse olen siis ihan tavallinen lihansyöjä, 27v mies. Syön toki kasviksia, salaatteja yms, että sikäli kasvikset eivät ole mulle ongelma.

Kokemuksia, vinkkejä? Jännittää nyt, jos/kun tapaamme taas ja en ihan tiedä, että missä mennään. Niin en haluaisi sitten, että tämä asia vaivaa vielä hirveästi lisää. Onko vegaanius kaikilla vegaaneilla ns. elämäntapa?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis aloittaja vielä, että

jos hän vaikka haluaa tulla luokseni kylään, niin mitä ruokaa teen hänelle/ottaako omat eväät/tms? Mitenhän vegaanitytöt yleensä hoitaa tällaiset tilanteet? En oikein osaa tehdä muuta kuin salaatteja ja sit perus ruokia, kuten kanapasta, makaronilaatikko, ruskea kastike, tortillat jne...

T. Aloittaja

Vierailija
2/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei taida lopulta olla kovin iso. Vaikutat fiksulta nuorelta mieheltä ja kasvistuotteet ovat nykypäivänä tosi kehittyneitä (esim. Nyhtökaura ja Vegaanin mikropizza), niin sunkaan ei tarvitse syödä pelkkää kaalia ja porkkanaa tytön kanssa :)

Jos tykkäät tytöstä, niin tuo vegaanijuttu ei varmaankaan ole ongelma taidan orastavalle rakkaudelle. Tiedän pari vegaania, ja ainakin minun silmissäni ne ovat ihan kivoja ja tavallisia tyyppejä, vaikkakaan en oikein tiedä, mitä heille ruuaksi laittaisin.

Yksi kaveri on siis kasvissyöjä, eikä suostu suutelemaan miestänsä wingssien syönnin jälkeen heti. Ymmärrän kyllä, en itekään tykkää erityisesti wingsseistä, etenkään tulisista. :D Puhut vaan rohkeasti ja avoimesti tytön kanssa sua askarruttavista aiheista, eiköhän kaikki selviä. Mekin ollaan miehen kanssa selvitetty vaikka mitä juttuja suhteessa ja ei tuo vegaani ongelma ole. Tsemppiä teille!

Ps varo vaan ettet itse olet kohta vegaani, jos kovin rakastut!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin sulle vielä linkin facebookryhmään. Kasvissyöjäkaveri puhuu sipisikaljaveganismista ja se ilmeisesti liittyy tohon fb-ryhmään. https://www.facebook.com/groups/1701571030062709/?ref=ts&fref=ts Siellä on kaikkia reseptejä ja ideoita ym, ja saat varmasti apua, jos kerrot söpön tilanteesi.  Tosin tyttösi varmaan on ryhmässä, ellei sitten ole smoothie-fruitie-henkinen vegaani.

Vierailija
4/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kivasta deittikumppanista!

Huolesi ovat turhia, tyttö varmasti kertoo mielellään ja sun ei tarvii pelätä veganismia. Luulen, että hän ei halunnut tehdä turhaa numeroa omasta veganismistaan, vaan jutella muista aiheista. Älä sinäkään tee numeroa, mutta älä pelkää kysyä tai ottaa asioita puheeksi. Pidä silti huoli, että juttelette pääasiassa muusta kuin veganismista, ellei tyttö itse ohjaa juttua sinne suuntaan.

Oma mieheni otti veganismini alusta alkaen kunnioittaen eikä tehnyt siitä mitään numeroa. Arvostin ja arvostan todella. Jos haluat, niin lue vaikka vegaaniliiton sivuilta ja facebookin erilaisista ryhmistä tietoa (mutta muista, että tyttöystäväsi on yksilö eikä mikään netin esimerkkitapaus).

Perusperustietoa: Me vegaanit emme syö lihaa, kalaa, kanaa, maitoa, munia, liivatetta jne. Vegaani ei määrtelmällisesti syö esim. hunajaa tai E120-kirppuväriä, mutta moni näitä syövä voi kutsua itseään käytännön syistä vegaaniksi (esim. minä). Valtaosa vegaaneista on ihan tavallisia tyyppejä. Syynä veganismiin voi olla esim. sen ymmärtäminen, että maapallo ei kestä nykyistä lihansyöntiä ja että kasviperäinen ruokavalio on huomattavasti ekologisempi ja eettisempi.

Löydät miljoona resepti-ideaa ja ohjetta, mitä kokata tytölle, esim chocochili-blogista tai Vegaaniset kasvisruuat -facebookryhmästä. Vannon, että vegaanityttö arvostaa (yö)kylään tullessaan vaikka tekstaria, että "mitä tykkäisit syödä aamupalaksi? oon menossa kauppaan, ostaisinko esim. jotain soijamaitoa tai kaurajugurttia? Mysliä mulla onkin kaapissa." Siihen vielä pari itsellekin maistuvaa hedelmää ja kurkkua ja paprikaa leivän päälle, niin ensivierailu ei oo pettymys. Tummansininen keiju on vegaaninen leivänpäällismargariini. (tsekkaa vegaanituotteet.net) Tai ostat "sattumalta" kotiin kaappiin jotain vegaanisia karkkeja tai keksejä, joiden ainesosaluettelot voit sitten antaa tytön tarkistettavaksi! <3 <3 <3

Voi olla, että jos vedät pihviä kaksin käsin, ei tyttö pidemmän päälle kestä "piittaamattomuuttasi maailmasta". Mä en ainakaan haluais olla tyypin kanssa, joka ei vegaanisafkan helppouden ja hyvyyden arjessa mun kaa eläessään muuttaisi ruokatottumuksiaan vegempään, vaan mättäisi määrätietoisesti lihaa. Oma mies on sekasyöjä, mutta meillä kotona syödään vegaanisesti, kokkasi kumpi tahansa. Kuulin miehen juttelevan sukulaisilleen, että "Oon tässä itekin miettinyt, että kyllähän sitä ainakin kasvissyöjäksi voisi ryhtyä, kun oon tässä seurannut tota vegaaniruokavaliota vierestä. Eihän siinä mitään, on hyvää ja terveellistä ja maha tulee täyteen." Ei sekään varmaan pakota sua mihinkään, vaan rakastaa jos on rakastaakseen ja opitte toisiltanne kaikenlaista.

Tsemppiä nuorelle parille!

T. Samanlaisen pariskunnan naisosapuoli parin vuoden takaa :)))))))

Vierailija
5/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totanoinniin. En ikinä provoja huutele, mutta tämä oli kyllä jotenkin niin suurella mielikuvituksella väännetty TAI sitten jos olet ihan tosissasi niin:

Olen itse ykköstyypin diabeetikko ja saman ikäinen tuon kyseisen naisen kanssa. Olen myös allerginen raa'alle omenalle, manteleille, hunajalle, koivulle, pujolle, kissoille, hevosille, ja kaikille muille koirille kuin omalleni, koska siedätin itseni siihen väkisin (juu, ei ehkä kovin terveellistä). Ja aika hyvin munkin kanssa on miehet seurustelleet ja noita on vaan vältetty. Ei mua haittaa jos mies syö manteleita hunajalla ja omenalla ja minä jotain muuta :D Ja nämä eivät ole edes omia valintojani, nuo kyseisen naisen valinnat taitavat olla.

Opettelette vaikka yhdessä kokkailemaan vegejuttuja. En halua ihan oikeasti vähätellä, mutta jos joku niin tämä on kyllä sarjassamme first world problem. Että älä ota tuota nyt kynnyskysymykseksi jatkon osalta jos ollenkaan sulla prioriteetit menee kuten kuvittelisin ihmisillä noin normisti :)

Vierailija
6/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa oikeaoppinen vegaani ei voisi käyttää edes puuvillavaatteita, sillä puuvillan viljelyssä tapetaan aivan hirmuinen määrä hyönteisiä.

Vierailija
7/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääri-ilmiöitä kannattaa karttaa, eli suositus on: jätä tuo sika joka syö eläinten ruoat.

Toisaalta, jos mimmi kiinnostaa muuten, niin voisit etsiä löytyisikö netistä vertaisryhmiä 'anonyymit vegaanien puolisot', tms.

Vierailija
8/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilaan tulee tasaisena virtana asiakkaita. He pysähtyvät arvioimaan leivonnaisia ja pohtimaan mitä tilaavat. Silmiinpistävää on se, miten vaikeaa naisasiakkaiden on tehdä tilausta.

Jos naisia on enemmän kuin kaksi, 90 prosentin todennäköisyydellä he poistuvat tilaamatta mitään, sillä joukossa on ainakin yksi, joka kuvittelee olevansa kaikelle allerginen.

Ravintolassa naisporukka kuulustelee tarjoilijaa lounaan raaka-aineista. He varmistavat, että annoksessa ei ole viljatuotteita, ei lihaa, ei kalaa, ei kanaa. Kun keittiö lopulta lupaa tehdä sellaiset annokset, joku vielä varmistaa, ettei annoksessa ole munaa.

Kymmenen minuutin nirsoiluun kyllästynyt tarjoilija huokaisee ja sanoo lopulta: ”Meillä munattomia ovat ainoastaan emännät.”

Korot kopisten naiset poistuvat loukkaantuneina moisen röyhkeyden jälkeen ja lupaavat tehdä kantelun toimitusjohtajalle.

Vierailija
9/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalimpia asiakkaita ovat naisopettajat keväällä koulun päättäjäislounaalla. Heille on mahdotonta tehdä yhteistä lounasta, sillä kolmasosa heistä väittää olevansa allergisia kaikelle mahdolliselle.

Toiseksi vaikein ryhmä ovat sairaanhoitajat, joista joka viides on mielestään allerginen.

Harjakaislounaita järjestäneet ovat panneet merkille, että rakennustyöläiset eivät ole millekään ruualle allergisia.

Vihreät ovat tuoneet oman lisänsä ruokapöytiin, sillä heillä on kaikkien allergioiden lisäksi eettinen allergia; ei voi syödä vaikkapa ternijuustoa, koska siihen käytetty maito on tarkoitettu vasikalle. Vihreästä tuntuu epäeettiseltä syödä lehmälapselta riistettyä maitoa.

Kun kutsuu vihreitä syömään, saa varautua pitkään listaan ruokia, joita he eivät syö. Joskus tekisi mieli sanoa vihreälle emännälle, että en syö tofupihvejä, kikherneitä enkä siedä kofeiinitonta kahvia soijamaidon kanssa.

Ainakin kerran viikossa aamutelevisiossa esiintyy näivettyneen näköinen, kimittävä ravintoterapeutti, joka kieltää perunan, valkoisen leivän, suolan, sokerin, lihan, kalan, maidon, kerman, pastan, kahvin…

Vierailija
10/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaniuhotuksen ensimmäinen aste on se, että Lapin majalla, jossa on kahden lieden hella, niuho kieltäytyy juomasta kahvia ja vaatii teetä. Silloin on helpointa keittää vain teetä, sillä kahvinjuojat voivat joustaa, mutta teenjuojat eivät.

Hotelliaamiaisella huomaa, että niuhottajat määräävät, mitä muut saavat syödä. Kokit tietävät, että luulotautiset osaavat nostaa kauhean metelin, jos tarjolla ei ole laktoositonta, gluteenitonta tai muuta ton-ruokaa. Meille kokolihaa syöville heteroille kelpaa jopa kaikki -ton paitsi mauton.

Kaiholla muistelee aikoja, jolloin kaikki suostuivat syömään hyvää ruokaa. Nyt ruokapöydässä määräävät niuhottajat, luulotautiset sekä naiset, jotka eivät syö mitään sellaista ruokaa, jota tarjottiin koulussa tai jota he eivät ole aikaisemmin syöneet.

Vierailija
11/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä rohkeasti oma itsesi ja tyttö on se mikä haluaa olla. Sinun ei tarvitse mennä mukaan kaikkiin höpsötyksiin vain sen takia, että haluat miellyttää tyttöä. Jos ruoka-asiat tuntuvat menevät liian vaikeiksi tai tyttö haluaa niistä jauhaa tai jopa käännyttää sinut, niin anna olla. Joskus tuollainen menee samanlaiseksi kuin uskonnon kanssa, eli käännytystä erilaisten asioiden kautta, sinun syyllistämistä, jatkuvaa inttämistä sinun valinnoistasi, kiristämistä jne. Asiallinen perusteltu käytös on ok, mutta hän päättää oman linjansa ja sinä omasi.

Vierailija
12/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu. Seurustelin 3 vuotta sekasyöjämiehen kanssa, ilman ongelmia. Ja pussattiin kyllä vaikka olisi syönyt lihaa juuri. Otin omat eväät jos sopivaa ruokaa ei ollut. Enkä todellakaan syö vain porkkanaa ja ituja, nykyään on tarjolla ruokakaupoissa valtava määrä vegeruokaa.

Mieheltä en vaatinut hänen ruokavalionsa muutosta. Meitä vegejä/ muuten kasvissyöjiä on monenlaisia, joku on ideologiassaan tiukempi kuin toinen, joten tutustu ensin rauhassa äläkä tälläisestä tee ongelmaa.

Itselleni olisi korkeintaan ollut ongelma jos miesystävä olisi harrastanut metsästystä tms., mutta hän kunnioitti minun ruokavaliotani ja minä hänen. Tekipä toisinaan mulle kasvisruokaakin ja minä hänelle makaronilaatikkoa ( ihan jauhelihasta).

Vierailija
13/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele, kysele, netissä paljon reseptejä. Tässä sun mahdollisuus loistaa, älä laita ottamaan omia eväitä, se on tökeröä, salaatit ja leivät ja monet levitteet/tahnat on vegaanisia ja niistä koostuu jo hyvä ateria.

Ei ole mikään suuri juttu. Tsemit!

T.vegaani N24

Vierailija
14/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että ei voi kokata yhdessä eikä grillata eikä...

Kuinka törkeää hyvä ruoka on aapeelle?

Vierailija
15/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustaudu siihen että hän ei tule koskaan huomioimaan sinun tarpeita ja mielitekoja ruuassa

Vierailija
16/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele, kysele, netissä paljon reseptejä. Tässä sun mahdollisuus loistaa, älä laita ottamaan omia eväitä, se on tökeröä, salaatit ja leivät ja monet levitteet/tahnat on vegaanisia ja niistä koostuu jo hyvä ateria.

Ei ole mikään suuri juttu. Tsemit!

T.vegaani N24

Eli ap:n pitäisi kääntyä vegaaniksi ja syödä vain typykän hyväksymiä pöperöitä? Olisi ehkä helpompi etsiä normaali nainen ja antaa vouhottajan vouhkata keskenään.

17/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmissavol785 kirjoitti:

Hei kaikki!

En oikein tiennyt, mikä palsta on sopiva, mutta ajattelin yrittää täällä, koska täällä ainakin pyörii nuoria, mutta aikuisia.

Elikkäs "ongelmani"/kysymykseni on se, että olen tapaillut pari kertaa kivaa tyttöä/naista (25v) ja on ollut ihan mukavaa treffeillä. Emme ole syöneet tms, vain juoneet kahvia (hän mustana!!). Tänään hän lipsautti suklaata tarjotessani olevansa vegaani. Selvisi, että hän ei syö lihaa, mutta ei ilmeisestikään myöskään maitoa/kananmunia tms (googlailin tässä vähän treffeiltä kotiuduttuani). Hän käänsi pian aiheen muualle, niin ein ehtinyt hienotunteisena hirveästi kyselemään. Nyt mietin, että miten mun kannattaisi suhtautua? Voiko suhde onnistua? (jos sinne asti edetään..mahdollista toki, vaikkei tässä vaiheessa tapailua vielä kovin varmaa/todennäköistä)

Onko kellään kokemusta vegaanin tapailemisesta? Voiko tosiaan olla, ettei hän suostu esim. pussailemaan kanssani, jos olen syönyt jotain hänen ruokavalioonsa kuulumatonta? Aiheuttaakohan vegaanius muita ongelmia suhteessa/tapailussa? Itse olen siis ihan tavallinen lihansyöjä, 27v mies. Syön toki kasviksia, salaatteja yms, että sikäli kasvikset eivät ole mulle ongelma.

Kokemuksia, vinkkejä? Jännittää nyt, jos/kun tapaamme taas ja en ihan tiedä, että missä mennään. Niin en haluaisi sitten, että tämä asia vaivaa vielä hirveästi lisää. Onko vegaanius kaikilla vegaaneilla ns. elämäntapa?

Eihän siinä nyt pitäisi olla mitään ongelmia! Olen ollut 45 vuotta naimisissa vegaanin kanssa, joka kylläkin syö kalaa.. Itse olen kaikkiruokainen mutta vähitellen siirtynyt hänen ruokavalioonsa ja oikein hyvin menee.

Poikamme sanoi lapsena hauskasti: kyllä minäkin siirryn kasvisten syöntiin mutta en silti lihaakaan jätä...

Vierailija
18/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että ei voi kokata yhdessä eikä grillata eikä...

Kuinka törkeää hyvä ruoka on aapeelle?

Pahus, kun ei kukaan kertonut tuota minulle ajoissa! Nyt on tullut seurusteltua jo muutama vuosi ja niihin on kuulunut erittäin paljon yhdessä kokkaamista ja grillaamista sekaanimiehen kanssa,

t. Vegaani N

Vierailija
19/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin siinä vaiheessa kun irtokarkeille piti kuljettaa omaa kauhaa, että voi varmistua, ettei se ole koskenut LIIVATETTA. Liivate on saatanasta ja saastunutta. En kestä ylisuorittavia, pakko-oireisia hysteerikkoja!!!

Vierailija
20/92 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vegaanit eivät ole henkisesti ehjiä ihmisiä. Juokse! Juokse kun vielä voit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi