Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aah! Minun ei tarvitse käydä töissä

Vierailija
24.03.2006 |

koska mieheni ansaitsee tooosi paljon, meillä on iso talo ja saan tehdä mitä haluan ja matkustaa niin paljon kuin haluan! Meillä on kaksi lasta, heillä on kiva hoitopaikka, ja elämä on kaikin puolin mallillaan :-)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mies elättää perheen ja nainen hoitaa kodin ja lapset

Vierailija
22/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Terhi Mikkosen ja Sesse Koiviston tarinat ovat vain pisara meressä, näitä riittää! Helppo ajatella että " kyllä ne muut, mutta ei minun mieheni" .

Miettikää nyt vähän: Ilkka Koivisto, Korkeasaaren ex-johtaja, niin kivan, kiltin ja leppoisan oloinen mies, oikein kunnon perheenisän perikuva. Mutta niin vain joutui vanha vaimo lumihankeen rahattomana kun nuori rakkaus tuli ja vei jalat alta... Tai tämä Turun piispa, tai Paavo Lipponen... näitähän riittää todellakin.

Jos olette kotirouvina, niin pistäkää nyt vähintäänkin miehenne maksamaan teille vapaaehtoinen säästöeläke!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella kotirouvalla on harhainen käsitys siitä, että Suomessa oikeusjärjestelmä toimisi kuten esim. USA:ssa tai Saksassa, jossa kotirouvakulttuuri elää vielä vahvana. Eli kuvitellaan, että jos ero tulee, mies on vielä jotenkin elatusvelvollinen ex-rouvaansa kohtaan.

Totuus on kuitenkin huomattavasti karumpi: Suomessa kuten pohjoismaisessa järjestelmässä yleensäkin koko systeemi perustuu sille, että niin miehet kuin naisetkin tienaavat itse oman leipänsä ja samoin myös oman eläkkeensä omalla työllään. Jos on tyhmyyttään heittäytynyt toisen (=siis puolisonsa) elätiksi, saa maksaa kalliisti jos elättäjä syystä tai toisesta poistuu kuvioista.

Vierailija
24/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lääkäri ja varmasti elättää itsensä...

Vierailija
25/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo " Jos elättäjä syystä tai toisesta poistuu kuvioista" koskee siis myös tilanteita, että puoliso kuolee. Leskeneläkkeellä ei paljon juhlita.

Anteeksi että vaahtoan, mutta olen nähnyt työni puolesta näitä tapauksia niin hirvittävän paljon, että en voi olla käyttämättä hyväkseni tilaisuutta toimia varoittavana äänitorvena. Ja tyypillistä näissä on juuri tuo rouvien itku, että " en osannut koskaan uskoa että MINUN MIEHENI voisi tehdä jotain tällaista" ... Niinpä...

Vierailija
26/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ihan fiksua tuollainen ettei juosta liikaa rahan perässä.

Jos kerran mies tienaa tarpeeksi niin miksi naisen pitäisi vielä käydä töissä?

Jossain oli joku tutkimus että vain 20 % erittäin rikkaista ihmisistä pitää itseään rikkaina ja on tyytyväinen tuloihinsa. Eli raha sokaisee ja aiheuttaa kierteen että aina pitäisi saada lisää.

Monien miljönäärien vaimot joutuvan itse tienaamaan rahansa. Ovatko miehet tulleet niin piheiksi ja rahanahneiksi etteivät suostu elättämään vaimoaan?

Vierailija
27/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" luotettava ja kunnollinen" mies vaihtaa vanhoilla päivillään vaimonsa uuteen - usein itseään kymmeniä vuotta nuorempaan - rakkaaseen. Samoin Paavo Lipposen ex-vaimo oli käsittääkseni ihan hyvässä työssä.

t. 38

Vierailija
28/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka mies ottaa eron ja lähtee tai kuolee aiemmin ettekä ole kerenneet laittaa rahaa pahanpäivän varaan...

Vierailija
29/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveää kotirouvaelämää etelänmatkoineen, edustustilaisuuksineen yms. kesti 52-vuotiaaksi kunnes mies vaihtoi nuorempaan. Pahinta tuossa tilanteessa kummitädilleni tuntui olevan sosiaalisen statuksen romahdus. Kun hän ei enää ollut rouva X, hän ei ollut yhtään mitään koska mitään omaa ammattistatusta hänellä ei ollut, ei myöskään työyhteisön sosiaalisia ympyröitä. Lapsetkin ovat lentäneet pesästä jo aikapäivää.

Rahatilanne on myös nykyään aika toisenlainen kuin ennen... viimeksi kun tapasimme, valitti että joutui mm. ekaa kertaa värjäämään itse hiuksensa markettiaineilla. Aikaisemmin oli käynyt kampaajalla kahden viikon välein, mies tietenkin oli maksanut.

Kummitädillä on kyllä ekonomitutkinto jostakin 80-luvun alkupuolelta, mutta mitäpä sillä enää tekee. Eipä silloin oltu taidettu edes tietokoneita keksiä.

Mitäkö kuuluu kummisedälleni? No uutta perhettä pykää nuoren ja vetreän siippansa kanssa. EN ole tosin hänen kanssaan enää missään tekemisissä...

Vierailija
30/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ajatuksia nuo viimeisimmät kirjoitukset ovat sinussa herättäneet? Vai ovatko minkäänlaisia?

Vierailija
31/31 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi, varmaan olisinkin töitä jo etsinyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi