Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun vielä joit ja sinua vitutti juomisesi. Miten kauan vielä joit?

Vierailija
19.04.2017 |

Miten kauan siis ryyppäsit vaikka ryyppääminen vitutti ja ahisti? Milloin mitta tulee täyteen ja ryyppääminen loppuu?
t. akoholisti

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut 4 kuukautta putkeen ja jatkan niin pitkään että henki lähtee.

Tapat itsesi absolutismiin?

Sorry, luin että olet ollut juomatta 4kk ja jatkat sitä kunnes henki lähtee

Vierailija
22/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja, joiden avulla juomisesta eroon kokonaan:

Selvästi juovuksissa,

rakkaani alkoholi ja

selviämistarinoita.

Tuo Selvästi juovuksissa auttoi minuakin muuttamaan ongelmajuomisen kohtuukäyttöön.

Aikaa meni vajaa kymmenen vuotta. Aina krapulassa luin ko. kirjaa ja pikkuhiljaa alkoholin käyttötapani siinä muuttui.

Nyt en voi kuin ihmetellä sitä juoppouden glorifiointia mitä omaankin elämään joskus ennen liittyi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviämistarinoita-kirjassa on aika karuja tarinoita siitä mitä nyt raittiiden alkoholistien juominen oli. Aloita siitä! 

Pohdi pakenetko jotain. Turrutatko tunteita, joiden kuuluisi tulla julki ja kuuluvaksi ja näkyväksi. Mikä on se "koukku" miksi se viina on niin mahtavaa, vaikka kroppa ja mieli huutavat jo hoosiannaa.

Verikokeessa voisit käydä. Maksa-arvot kun näkee (voivat olla koholla), se voi olla pysäyttävää. Lisäksi terkkarilta saisit tietoa paikkakuntasi päihdepalveluista, raittiuteen pyrkivälle on kaikenlaista tukea tarjolla. Älä jää yksin! Eihän kukaan syöpää sairastava jätä käypää hoitoa ottamatta (jotkut jättää ja hölmöä on se), joten miksi et ottaisi apua vastaan terveydenhoidon ammattilaisilta. Sinulla on sairaus, ei alkoholismi ole sinun moraalittomuuttasi tai heikkouttasi. 

Tsemppiä!

Tämä 'alkoholismi on sairaus' ajatusmalli on ongelmallinen eivätkä kaikki lääkärit ole samaa mieltä tästä sairausallegoriasta.

En itsekään entisenä juoppona pidä itseäni sairaana alkoholin käytön suhteen. Kyseessä oli vahva sosiaalinen ja psyykkinen riippuvuus.

Vierailija
24/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa tupakan kanssa..

Vierailija
25/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äite, 62- vee ryypännyt 30 vuotta. Isä kuoli viinaan vuosi sitten, äiti jatkaa. Kaikki on mennyt, sukulaiset, ystävät, omaisuus, terveys. Minäkin hylkäsin kun meni niin hurjaksi touhu. Nyt on täysin yksin ja varmasti parempi niin, hänellä on hyvä ystävä, viina siellä kaverina.

Itse lipsuin samaan.. Tissuttelin päivittäin ja joskus olin lasten kanssa niin päissäni että helkkari. Mietin uskallanko lähteä illalla kauppaan kun päivällä oli mennyt viinipullo. Nyt en ota tippaakaan mutta pelottaa aina, tiedän että se käy multa tosi helposti, alkoholisoituminen.

Vierailija
26/38 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen exää ei alkannu ahdistaa koskaan joi parikymppisestä alkaen ja pikkasen päälle 50 v kuoli. tiesi 3 vuotta aiemmin että kuolee jos ei lopeta ei lopettanut. kaikkia ei vaan ala vituttaa se juominen kun se menee kaiken ohi.

Vierailija
27/38 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelemalla päädyin juopoksi.

Ymmärsin vaihtaa miedot juomat lidlin appelsiinimehuun ja jääpaloihin.

Vierailija
28/38 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuudesta on kysymys, ei sairaudesta.

Moni lopettaa juomisen vain kuoleman kautta.

Mutta valita saa, ennen kuolemaa.

Vierailija
29/38 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin ajelemaan pyörällä.

Vierailija
30/38 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon niin kauan, että vitutus häviää ja jatkan juomista sen jälkeenkin. Toimii joka kerta.

Vierailija
31/38 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon näemmä edelleen. Hölökyn kölökyn!

Vierailija
32/38 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut 4 kuukautta putkeen ja jatkan niin pitkään että henki lähtee.

Tässä on sitä asennetta mikä puuttuu nyky nuorista. Arvostan sua! Jos ryypätään, niin ryypätään kunnolla eikä lopeteta kesken kaiken. 10+

Vierailija
33/38 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan juomisen aina jos ei tee mieli juoda. Joskus lopetan, vaikka tekisikin mieli juoda jos on vaikkapa luento seuraavana aamuna tai muuta vastaavaa. Olen miettinyt juomisen lopettamista kokonaan, vaikka minulla ei olekaan ongelmia alkoholin kanssa. Järjetöntä vetää myrkkyä elimistöönsä. 

t.ei alkoholisti

Vierailija
34/38 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta nyt mennyt.

Vierailija
35/38 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tuloon loppui juominen.

Nuista kirjoista on apua. Mainittu kirjat  aiemmin tässä ketjussa.

Vierailija
36/38 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa alkoi kyllästyttää, kun join jatkuvasti 10-15 annosta viikossa eli muutaman drinkin melkein joka päivä. Lopetin kesäloman alkaessa, olin ilman pisaraakaan 10 viikkoa. Sen jälkeen join lomamatkalla yhtenä iltana yhden ja toisena iltana kaksi lasia kuohuviiniä. Mitään juomishimoa ei tullut ja nyt olen taas ollut kaksi viikkoa kuivin suin. Hieno tunne, kun pääsi irti tissuttelusta ja pöhnästä ja voi juoda kuten normaali ihminen.

Vierailija
37/38 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelusta olikin Juhani Seppäsen/Seppälän kirjassa varoittava esimerkki.

Vierailija
38/38 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkoholi-intoleranssi, en pysty juomaan kuin kaksi annosta alkoholia ja nekin hitaasti. Jos juon enemmän niin jalat puutuu, sydän tykyttää tuhatta ja sataa ja alkaa jumalaton päänsärky, ripuli ja yleinen huono olo.

Alkoholi-intoleranssi on varmasti suojellut alkoholismilta, koska molemmat vanhempani olivat alkoholisteja. En sitten tiedä, onko tämä "vaiva" korvien välinen vai ihan fyysinen, mikälie mutaatio tapahtunut minun kohdalla.