Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini mielestä haen laittomuuksia kun vaadin omia (tai isäni) oikeuksia

Vierailija
19.04.2017 |

Siis että mä toimin "laittomuuksia hakien", kun suutahdin, kun isäni vastavalittu edunvalvoja puhui levottomia. Siis nyt kun olin selvittänyt maistraatista, että kyllä, minun käsitykseni edelleeen siitä, miten edunvalvonta tulisi järjestää on oikea ja edunvalvojan tiedot vääriä, niin äitini puuskahti "no hyvä, ettet sä mitään laittomuuksia sitten ollut ajamassa". Siis wtf?? Kiitos luottamuksesta, ihminen. Hän koittikin kieltää minua tekemästä asioille mitään, ja antoi ymmärtää, että olen hirviö, jos teen. No kyllä kai, jos salliikin itselleen uskoa, että jotakin laitonta se vaan siellä vaatii... Miten joku voi olla noin vähän oman lapsensa puolella, ja siis silti kirkkaalla otsalla selittää, että "aina oon kuin tiikeriemo, jos sä tarttet puolustajaa" ja oon hieno äiti? Mitvit? Hän oli ainoa, joka koitti saada minut luopumaan taistelusta asian oikaisemisen eteen.

Eikä tämä enää ole akuutti ongelma äidissäni mulle, mutta kun miettii, että noin minut on kasvatettu. Kaikessa. Toi sama asenneilmasto päällä. "Se haluaa itselleen jotain laitonta hommaa, kun se ei halua, että sitä joku kiusaa", niinkö?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko hankkia edunvalvojan myös äidillesi? Onko äidilläsi massia?

Vierailija
22/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tätä edunvalvoja-asiaa isälleni käynnistänyt, enkä hakenut, mutta totta kai jos joku ihminen hakee siihen itseään, niin sanoin, että ei käy, että sä meet isäni varoja haluamaan, jos olit se, jonka mielestä mullekaan ei kuulu ei isää eikä isän apuja, enkä nyt puhu edes todellakaan vain rahasta. Sitä isältäni ei juurikaan ole muutenkaan koskaan saanut. Mutta henkinen tuki hän aiemmin oli, lisäksi mukavaa seuraa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta matkanvarrella edunvalvontaan vastinetta laittaessani tajusin, että edunvalvoja, joka estää myös vaimon pääsyn isän rahoihin olisikin helkkarin hyvä juttu 8)

Hassua, ettei vaimo ottanut selvää siitä ollenkaan. Eli että lapsiltakin kysytään.

ap

Vierailija
24/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellen väärin muista, niin tässä tapauksessa isän vaimo oli aloitteellinen ja haki itseään edunvalvojaksi, jolloin ap vaati ulkopuolista edunvalvojaa. Minusta ap:n vaatimus oli tässä täysin oikeutettu, sillä vaimon ja ap:n edut ovat selvästi ristiriidassa.

Ohis

Vierailija
25/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tekemisissä äitisi kanssa, kun hän ei kerran mitään iloa elämääsi tuo?

Miksi ap et vastaa tähän kysymykseen?

Vierailija
26/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tekemisissä äitisi kanssa, kun hän ei kerran mitään iloa elämääsi tuo?

Miksi ap et vastaa tähän kysymykseen?

Saadakseni osoittaa äidille, että kaikki nämä vuodet hänen vaistoreaktiona syntyvää ajatusta mun laittomuudestani olisi aika muuttaa? Vaihtaa käsitykseen, että olen hyvä tyyppi? Vaikka ehkei äiti ikinä ajattele niin, en tiedä. Mutta ei kai mun itsetunto siitä enää kiinni oo. Tai ei se ainakaan parane vaikka en olisi yhteydessäkään.

Nyt ainakin tuntui vähän hyvältä soittaa äidille, että btw. maistraatti tuki viläkin minua, ei sitä jyrmyä (edunvalvojalakimies).

ap

Vierailija
27/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellen väärin muista, niin tässä tapauksessa isän vaimo oli aloitteellinen ja haki itseään edunvalvojaksi, jolloin ap vaati ulkopuolista edunvalvojaa. Minusta ap:n vaatimus oli tässä täysin oikeutettu, sillä vaimon ja ap:n edut ovat selvästi ristiriidassa.

Ohis

Joo ja oikeus katsoi, että isän ja vaimonkin edut olivat ristiriidassa mm. elatuskysymyksen (niin siis kumppanilla on minimieläke toisin kuin aiemmin sanoin, sori) kohdalla ja lisäksi yhdessä omistettujen omaisuuksien. Plus mökkiriita johon vaimo osallinen vaarantaa puolueettomuuden jne. Kannattikohan laitella se häätökirje samalla kun haki itseään edunvalvojaksi, vöi vöi.

ap

Vierailija
28/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luule, että se vika on sussa.

Vierailija
29/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mussakin vikaa, mutta nyt taistelen siitä, että kaikki viat ei aina ole minussa. Siis LAITTOMUUKSIAKO mun äiti kuvitteli MUN HALUAVAN, kun en vain nielaissut sitä, ettei edunvalvoja saa estää vaimon pääsyä edelleen isäni tileille!? Kysyin vielä kolmeati, etten vain ymmärtänyt väärin, että eikö voi luoda edunvalvontatiliä, jolle rahaliikenne, niin ei, koska oikeuden päätös ei muka anna myöden. Mietin sitten, että oikeus päätti jotain ihan hölmöä, mutta maistraatti sanoi, että kyllä ihan tavan ev-päätös sallii juurikin sen tilin luomisen.

ap

Vierailija
30/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ihan pelkästään. Eiköhän tässä vaimokin pyri hyötymään puolisonsa omaisuudesta. Suosittelen kuitenkin ap:ta miettimään, mihin kannattaa laittaa paukut. Ei koko elämää kannata uhrata epämiellyttävän henkilön kanssa tappelemiseen ja hänelle kostamiseen. Hyvä, että pidit puolesi edunvalvoja-asiassa, mutta jokaisesta pikkujutusta ei kannata tapella yhtä kovasti.

Vierailija
31/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku se miks äitis käyttäytyy sua kohtaan tai on millainen on. Mä luulen et se on sun vika.

Vierailija
32/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ihan pelkästään. Eiköhän tässä vaimokin pyri hyötymään puolisonsa omaisuudesta. Suosittelen kuitenkin ap:ta miettimään, mihin kannattaa laittaa paukut. Ei koko elämää kannata uhrata epämiellyttävän henkilön kanssa tappelemiseen ja hänelle kostamiseen. Hyvä, että pidit puolesi edunvalvoja-asiassa, mutta jokaisesta pikkujutusta ei kannata tapella yhtä kovasti.

Niin no se on totta, mutta ei tässä nyt ihan pieniä juttuja ole näköpiirissä... Voi te ette tiedä mille se tuntuu, kun joku on estänyt teitä pitämästä yhteyttä isäänne ja isäänne teihin, ja voitte antaa takaisin, eli että "jos en minä saanut niin et saa sinäkään", hahaha. Kannattaako silloin vain hymyillen antaa toiselle jotain?

ap

Vierailija
33/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku se miks äitis käyttäytyy sua kohtaan tai on millainen on. Mä luulen et se on sun vika.

Mikä oikeuttaa sanomaan mulle, että varmaan olin vaatimassa ja hakemassa laittomia vaatimuksia?

ap

Vierailija
34/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitkään seurannut sun juttujas. Oon tehnyt päätelmän, että teet muut hulluksi. Oot raskas jo täällä, livenä sut tuntevat itkee varmaan verta ku tapaavat sut.

Vierailija
35/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muutenkaan helppoa pitää puoliaan, niin se, että oma äiti vielä epäilee, ettei kuulukaan on ihan perseestä. Siis kun siirrän tämän sinne lapsuuteeni, jos oli kyse vaikka minua kohtaan väärin käyttäytyvistä ihmisistä, niin aina tuo sama virsi, eli ei mulla voi olla pointtia. Vaikkei edes ole selvillä asioista. Eli pelkkää oman lapsen dissausta. Muutenkin vaikeaa pitää puoliaan, jos vastapuoli ajaa omaa etuaan.

ap

Vierailija
36/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrättiinkö edunvalvojaksi sinun ehdottamasi lakimies vai joku muu?

Minun ehdottamani.

ap

Niin että persiilleen se meni sitten tämäkin homma sulta. Ehdotit taitamatonta edunvalvojaa ja pieleen menee aina vaan. Olisikohan kannattanut olla sekaantumatta...

Vierailija
37/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pitkään seurannut sun juttujas. Oon tehnyt päätelmän, että teet muut hulluksi. Oot raskas jo täällä, livenä sut tuntevat itkee varmaan verta ku tapaavat sut.

No anteeksi. Siksi mä vuodatan tänne, etten ois NIIN raskas muille.

ap

Vierailija
38/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrättiinkö edunvalvojaksi sinun ehdottamasi lakimies vai joku muu?

Minun ehdottamani.

ap

Niin että persiilleen se meni sitten tämäkin homma sulta. Ehdotit taitamatonta edunvalvojaa ja pieleen menee aina vaan. Olisikohan kannattanut olla sekaantumatta...

No ei mennyt :D Asiaa ei ole vielä taputeltu pulkkaan :) Tyyppi tuskin on niin taitamaton, mutta epäilen, ettei ollut nyt ihan kunnolla perhetynyt keissiin ja halusi olla hiukan krrhhmm ylim..linen...

ap

Vierailija
39/39 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaimo ei ole luotettava niin miten uskallat jättää isäsi sen käsiin? Eikö sun kannattaisi ruveta itse omaishoitajaksi, otat vaan isäsi asumaan luoksesi. Helppoa massia!