Kaverin työttömyys ärsyttää
Ärsyttääkö ketään muuta joidenkin työttömänä loisiminen ja tuilla eläminen. Minulla on yksi kaveri, jolla ei ole ammattia,eikä näillä näkymin ole edes hakemassa mihinkään kouluun,töihin työkokeiluun tai muuhun työllistävään juttuun. Hakee tukia koko ajan ja saa melko hyvin rahaa. Lasten isä maksaa hyvät elatusmaksut ja osallistuu muihin menoihin hyvin. Aina löytyy selitys sille miksi ei voi hakea töihin tai kouluun. Se on yksi hyvä selitys että on yksinhuoltaja ja entä jos lapsi on kipeä,ei voi antaa vieraalle hoitoon ja ei kehtaa aina soittaa töihin, että on taas poissa. En tiedä mitä on työkkärissä puhunut, mutta hällä aina jatkaavat työttömyyttä. Itse olin hetken työttömänä ja etsin töitä koko ajan ja silti työkkäri hiillosti koko ajan. Ärsyttää vaan se loisiminen ja valittaminen,että rahat ei riitä ja tuet on niin huonoja jne.. Eikä itse tee mitään. Lapset on kuitenkin hoidossa joka päivä 8-15. Ja kesälläkin ovat.
Kommentit (23)
Keskity omaan elämääsi, pääset helpommalla.
Tiedän erään elämämkoululaisen joka valmistui kanssani samaan aikaan 10 vuotta sitten eikä ole päivääkään valmistumisensa jälkeen tehnyt töitä.
On tottunut siihen että rahaa saa tekemättä mitään niin miksi mennä töihin. Mua lähinnä oksettaa tollaset laiskat loiset.
Ei ärsytä. Jos kaverisi olisi työkaverini, niin sitten ärsyttäisi tehdä hänenkin työnsä.
Jossain vaiheessa aikuisena/nuorena tajuaa että tuon tason tyyppejä ei kannata edes tuntea. Eivät voi tehdä mitään muuta kuin vetää sinua alaspäin ihmisenä.
Miksi sua se ärsyttää? Itseä ennemminkin säälittäisi. Ei voi olla kovin onnellinen elämä tai valoisa tulevaisuus edessä tuota menoa. Ehkä ymmärtää jossain vaiheessa, mutta siinä vaiheessa jo monta vuotta elämästä mennyt "hukkaan". No, kaikilla meillä on oma polku kuljettavana.
Voi myös olla ja tod.näk onkin, että taustalla on mt-ongelmia tai oppimisvaikeuksia joista ei sinulle kerro. Helpompi sanoa ettei halua opiskella/mennä töihin, kuin myöntää ettei pääse tai se on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään elämämkoululaisen joka valmistui kanssani samaan aikaan 10 vuotta sitten eikä ole päivääkään valmistumisensa jälkeen tehnyt töitä.
On tottunut siihen että rahaa saa tekemättä mitään niin miksi mennä töihin. Mua lähinnä oksettaa tollaset laiskat loiset.
Joo,rahaa saa sen verran että nippanappa tulee toimeen. Aika harva haluaa elää koko elämäänsä köyhäillen,vailla toivoa paremmasta.
En edes jaksanut lukea ap:n tilitystä loppuun. Anna toisten olla ja elä omaa elämääsi.
Siksi ärsyttää,kun kuuntelen melkein päivittäin miten rahat ei riitä ja on aina lainaamassa rahaa. Kyllä myös säälin häntä. Ei sinänsä se työttömyys häiritse vaan tekosyyt miksi ei voi edes kokeilla mennä johonkin työkokeiluun. Vaikka kerran viikkoon. Voi toki olla kyse mt-ongelmista ja kyllä häntä selkeesti masentaakin. Mutta se ruikutus ja rahan lainaaminen. Jos olisi kyse vaan hänestä en lainaisi,mutta hänellä kuitenkin kaksi lasta jotka tarvitsevat ruokaa ja se on oikeesti välillä loppu. -ap
Älä lainaile rahaa. Mitä se auttaa, kun ne lainat joutuu kuitenkin maksamaan takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Juu, yleinen asumistuki ja työmarkkinatuki on niin ruhtinaalliset että todella mieltä ylentävää olisi elää niillä koko elämä! Eiköhän siellä ole jotain vakavampiakin ongelmia taustalla.
Ei varmaan itse lusmuilu ärsyttäisi. Mutta jos itse on ahkera ja on aina joutuut/saanut tehdä kaikkensa, jotta saa elantoa niin onhan se varmasti silloin aika erilainen arvomaailma. Silloin voisi varmasti miettiä, että mitä yhteistä on. Mutta tossa voi olla taustalla myös muuta. Esim. itse olin aikoinani jumissa opiskeluiden kanssa ja läheiset ajattelivat, että olen vain laiska. Todellisuudessa kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja luennoille meneminen pelotti. Tästä ei kuitenkaan tiennyt kukaan.
Mutta älä ainakaan rahaa lainaa!
Joka toista köyhää sortaa , on kuin vesisade syyskylvöissä...ei se pelto tuota elonkorjuussa mitään hyvää. Ja Suomessahan suurin osa - kyllä, myös suurin osa teistä asunto-ja opiskeluvelkoisista - on köyhiä. Oikeamielinen ymmärtää köyhää, älä siis pilkkaa, ettei se pilkka osu pian sinuun. Joka toista panettelee, ansaitsee samakaltaisen kohtelun. Keskittykää siis vain omaan elämäänne ja olkaa iloisia siitä mitä teillä on. Koska sekin kuitenkin on turhaa-tuulen haltuun. Viettäkää turhat elinpäivänne iloista nauttien, kurjat.
Tiedän yhden samanlaisen. Ei ärsytä muu kuin se miten huijaa kelaa kaikilla asioilla. Niitä en rupea tässä avaamaan sen suuremmin. Mutta siis itsekkin on naureskellut, miten helppoa se on. Ja kokee sen oikeutettuna. Näitä kela huijareita on paljon, mutta mitäänhän niille ei oikein voi.
Kuulostaa jonkun raamatun löpinöiltä fiftyfifty mentaliteetilla höystettynä. Hammas hampaasta jne...
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa maksaa näiden elämä.
Sinä idiootti maksat silti vapaaehtoisesti, sillä töissä käynti on vapaaehtoista.
Teidän veronmaksajien fyffejä menee niin merkittävältä osin kankkulan kaivoon, että ei siinä oikeasti paljon "loiset" paina.
Joku viisas vaan on keksinyt syyllistää työttömiä rahareiäkseen, vaikka todellisuus on muuta. Keskity ap vain omaan elämääsi, niin pääset helpoimmalla.
2017 vuoden aloitus. Hankkikaa uudempia
Älä viitsi, elä vaan omaa elämääsi.