Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäjämiehen äitisuhde

Vierailija
19.04.2017 |

Oma aviomieheni lukeutuu otsikossa mainittuun miestyyppiin. Onko kenelläkään tietoa, onko näiden miesten äitisuhteesta tehty kattavaa tutkimusta? Millään kielellä? Kiinnostaisi tosi paljon saada tietoa aiheesta.

Oman mieheni äiti ulkoisti äidin tehtävät omalle äidilleen melko pian ainokaisensa syntymän jälkeen. Mummo teki ruuat, vei leikkipuistoon, leikki, ja peitteli joka ilta sänkyyn nukkumaan. Mieheni ei esimerkiksi koskaan ole nukkunut oman äitinsä vieressä vaan mummon. Oma äiti polvistui lattialle ainoastaan pesemään lattiaa. Leikkiä hän ei poikansa kanssa halunnut. Imettäminen tuntui kuulemma niin vastenmieliseltä että teki mieli itkeä. Sitä ei kuitenkaan voinut ulkoistaa omalle äidilleen...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän isäsuhde merkkaa "vähän" enemmän.

Vierailija
2/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löööl. Mites isi? Juoksiko naisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löööl. Mites isi? Juoksiko naisissa?

Vaikea kysyä kun on jo kuollut. Tod.näk. juoksi ensimmäisessä avioliitossa, joka päättyi vaimon itsemurhaan. En kuitenkaan usko että avioliitossa jossa mieheni syntyi, isänsä kävi paneskelemassa muita kuin muijaansa (jonka ansiosta ykkösvaimo siis tappoi itsensä).

Ap

Vierailija
4/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä niinkään näe pettämisen syynä äitisuhdetta vaan miehen menestyksen naismaailmassa. Äitisuhdetta tuntemiltani ja kroonisilta pettäjiltä löytyy superlempeästä dominoivaan ja kylmään. Yhteinen tekijä on sen sijaan se, että heillä on mahdollisuus siihen. Liikkuvat esimerkiksi työssään paljon, ovat hotelleissa yms. Sen lisäksi ovat hyviä suustaan ja pilke silmäkulmassa, katseenkestäviä. Vielä erikoisplussana hyvä asema työelämässä tai varallisuus. Näitä miehiä, jotka saavat naisen joka baarista mukaansa 15 minuutissa niin halutessaan. Oma kokemukseni miehistä on, että melkein kaikki miehet pettävät pitkässä suhteessa, jos vaan on mahdollisuuksia helposti. 

Viimeiset suomut silmiltä tippui aikanaan työreissuilla miesten kanssa. Pahimmat nörtitkin (sellaiset, joille ei Suomesta helposti lohkea) pettävät niitä lastensa äitejä, jos tarjolla on ja muutama kalja pohjalla. Muistan aikanaan Kauko-Idässä kursseilla, kun työkaverit (nörtti-insinöörimiehet) vienosti toivotti mut helvettiin illanvietosta, kun maksullista seuraa oli tarjolla. Aamulla ymmärsin, että jokainen oli kokeillut. Ja ihan tavallisia perheenisejä. Tupakoin siihen aikaan ja kerran yksi paljon työreissuja tekevä kertoi hirnuen toisesta työkaverista (joka oli myös nössönörtti), kuinka vahingossa iski shemalen ja kauhuissaan huomasi, että kaunottarella oli munat. Suuseksiä oli silti ottanut.

Vierailija
5/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pettävän ex-miehen äitisuhde oli mielenkiintoinen. Minulle oli aivan hirviö anoppi, mutta poikansa käytöksessä ei nähnyt mitään vikaa. Mies siis käytti runsaasti alkoholia, oli kännissä väkivaltainen ja paskat nakkasi minusta tai lapsestaan. Olipa tosi ihanaa olla joulupöydässä anopilla kuuntelemassa sitä lässytystä "äidin pikku pete". Anoppi toisti samaa kaavaa myös muiden lapsiensa kanssa. Kaikki eronneita, katkeria ihmisiä ja viina/pilvi maistuu. Ja jokaisella muka ainoastaan huono entinen vaimo/mies.

Vierailija
6/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pettävän ex-miehen äitisuhde oli mielenkiintoinen. Minulle oli aivan hirviö anoppi, mutta poikansa käytöksessä ei nähnyt mitään vikaa. Mies siis käytti runsaasti alkoholia, oli kännissä väkivaltainen ja paskat nakkasi minusta tai lapsestaan. Olipa tosi ihanaa olla joulupöydässä anopilla kuuntelemassa sitä lässytystä "äidin pikku pete". Anoppi toisti samaa kaavaa myös muiden lapsiensa kanssa. Kaikki eronneita, katkeria ihmisiä ja viina/pilvi maistuu. Ja jokaisella muka ainoastaan huono entinen vaimo/mies.

Ei oo todellista, että itse teet LAPSEN tuollaisen kanssa, ja sitten sinulla on otsaa arvostella muita jostain viinasta tai pilvestä. Etköhän se suurin pässi pöydässä ollut sinä itse.

Vierailija
7/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin pettäjän lähtökohdat tiedän hyvin, niin molempien kotoa löytyy jotain perheen sisäistä valhetta. Ja niin, luulen heidän äitien olleen melko itsekeskeisiä myös.

Voi olla että jos lapsi oppii kotona vaikenemaan tai valehtelemaan asioista, niin sisäinen oikean ja väärän erottaminen on heikkoa aikuisenakin. Siis tietää mikä on oikein ja väärin, mutta oppii ettei tarvitse elää kuten sanoo. Teoilla ei ole väliä, "ellei jää kiinni".

Vierailija
8/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä niinkään näe pettämisen syynä äitisuhdetta vaan miehen menestyksen naismaailmassa. Äitisuhdetta tuntemiltani ja kroonisilta pettäjiltä löytyy superlempeästä dominoivaan ja kylmään. Yhteinen tekijä on sen sijaan se, että heillä on mahdollisuus siihen. Liikkuvat esimerkiksi työssään paljon, ovat hotelleissa yms. Sen lisäksi ovat hyviä suustaan ja pilke silmäkulmassa, katseenkestäviä. Vielä erikoisplussana hyvä asema työelämässä tai varallisuus. Näitä miehiä, jotka saavat naisen joka baarista mukaansa 15 minuutissa niin halutessaan. Oma kokemukseni miehistä on, että melkein kaikki miehet pettävät pitkässä suhteessa, jos vaan on mahdollisuuksia helposti. 

Viimeiset suomut silmiltä tippui aikanaan työreissuilla miesten kanssa. Pahimmat nörtitkin (sellaiset, joille ei Suomesta helposti lohkea) pettävät niitä lastensa äitejä, jos tarjolla on ja muutama kalja pohjalla. Muistan aikanaan Kauko-Idässä kursseilla, kun työkaverit (nörtti-insinöörimiehet) vienosti toivotti mut helvettiin illanvietosta, kun maksullista seuraa oli tarjolla. Aamulla ymmärsin, että jokainen oli kokeillut. Ja ihan tavallisia perheenisejä. Tupakoin siihen aikaan ja kerran yksi paljon työreissuja tekevä kertoi hirnuen toisesta työkaverista (joka oli myös nössönörtti), kuinka vahingossa iski shemalen ja kauhuissaan huomasi, että kaunottarella oli munat. Suuseksiä oli silti ottanut.

Selvä se. Sinä tunnet vain p*skoja ihmisiä. Älä silti please puhu meidän kaikkien muiden puolesta. Jos sinä tai yksikään tuntemasi muu ihminen ei osaa pitää housuja jalassa, niin minä kumma kyllä tunnen useita ihmisiä joille se ei ole millään muotoa ylivoimaista.

Vierailija
9/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanmoisia tapahtunut! Olin yli 10 vuotta naimisissa ja luulin, että ollaan Se Vuosisadan rakkaustarina, mieskin samaa mulle hoki ihan viimeiseen asti. Sitten mies ilmoitti alkavana uuden elämän toisen naisen kanssa, keneen on ollut suhde jo kuukausia.

Temperamenttinen äiti, jota kiinnosti enemmän pakkomielteinen siivous kuin läheisyys, jonka puolen sitten taas mummi hoiti. Äiti teki lapsia kahden miehen kanssa ja isä oli pois kuvioista, tälä takia itse joskus epäilinkin suhteen onnistumista, kun menneisyys usein ennustaa tulevaa. Isä teki lapsia monen naisen kanssa, useamman kuin kahden siis.

Mies on pitkä, komea ja johtavassa asemassa, semmoinen charmantti, että huomasin häneen kiinnitettävä aina erikoista huomiota.

Teoriassa on siis varmasti ainesta... (Ja joo joo, kaikki kuitenkin ovat yksilöitä, mutta yleistykset aina syntyvät jostain.)

N34

Vierailija
10/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin pettäjän lähtökohdat tiedän hyvin, niin molempien kotoa löytyy jotain perheen sisäistä valhetta. Ja niin, luulen heidän äitien olleen melko itsekeskeisiä myös.

Voi olla että jos lapsi oppii kotona vaikenemaan tai valehtelemaan asioista, niin sisäinen oikean ja väärän erottaminen on heikkoa aikuisenakin. Siis tietää mikä on oikein ja väärin, mutta oppii ettei tarvitse elää kuten sanoo. Teoilla ei ole väliä, "ellei jää kiinni".

Salailua ja valehtelua.

Lisäksi perheen molempia poikia kohdeltiin lapsina vielä aikuisiällä, eivät siis päässeet lapsen asemasta pois. Siksi kai aikuisen vastuullisuus ja uskollisuus eivät kehittyneet.

Vierailija
11/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan pettävän miehen roolimalli periytyy pojalle isältä.

Omien arkielämän havaintojeni mukaan taas toiseksi naiseksi ryhtyvillä on taustalla ongelmia isäsuhteessaan, perheväkivaltaa yms.

Ja pettävien miesten äitisuhteessakin voi olla ongelmia, tämäkin pitää havaintojeni mukaan usein paikkansa. On mielenterveysongelmia, kylmyyttä ym.

Kaikenlaista on tullut tosiaan seurattua, pettämisen taustalla taitaa usein olla lapsuuden kiintymyssuhdehäiriöt ja niistä johtuva turvattomuuden tunne ja luottamuksen puute kaikkia kohtaan.

Vierailija
12/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että joillakin seksiriippuvaisilla miehillä on tutkitusti ollut se yhteinen tekijä, että heidän äitinsä eivät ole imettäneet heitä kuin hetken tai ei ollenkaan. Tämän olen kuullut eräältä psykoterapeutilta, mutta tutkimuksen lähteestä ei ole tietoa. Aika loogiseltahan tuo kuulostaa, että jos ei ole vauvana saanut luonnollistaläheisyyttä ja kosketusta äidin rintaan imetyksessä niin sitte alkaa rinnat kiinnostaa myöhemmin sairaalloisesti. Pettäminenhän voi usein johtua seksiriippuvuudesta.

Vierailija
13/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että joillakin seksiriippuvaisilla miehillä on tutkitusti ollut se yhteinen tekijä, että heidän äitinsä eivät ole imettäneet heitä kuin hetken tai ei ollenkaan. Tämän olen kuullut eräältä psykoterapeutilta, mutta tutkimuksen lähteestä ei ole tietoa. Aika loogiseltahan tuo kuulostaa, että jos ei ole vauvana saanut luonnollistaläheisyyttä ja kosketusta äidin rintaan imetyksessä niin sitte alkaa rinnat kiinnostaa myöhemmin sairaalloisesti. Pettäminenhän voi usein johtua seksiriippuvuudesta.

Vierailija
14/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisuhde meillä ainakin takana. Joskus mies myöntänyt itsekin, että ei vaan voi mitään käytökselleen, kun on pakko hakea hyväksyntää aina vaan uusilta naisilta. Seksi ei siis ole se tärkein, vaan jäänyt koukkuun siihen hyväksynnäntunteeseen, jota ei lapsena ollessaan äidiltä saanut. Mutta niinhän miehiä metsästävillä naisillakin on yleensä kyse ongelmallisesta isäsuhteesta.

Vierailija
15/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisuhde meillä ainakin takana. Joskus mies myöntänyt itsekin, että ei vaan voi mitään käytökselleen, kun on pakko hakea hyväksyntää aina vaan uusilta naisilta. Seksi ei siis ole se tärkein, vaan jäänyt koukkuun siihen hyväksynnäntunteeseen, jota ei lapsena ollessaan äidiltä saanut. Mutta niinhän miehiä metsästävillä naisillakin on yleensä kyse ongelmallisesta isäsuhteesta.

Kiinnostavaa, koska (pian ex-)mies ei pettänyt fyysisesti vaan oli/on henkisesti koukussa uuden naisen miellyttämiseen ja hänen erotarinoiden terapointiin.

Isä puolestaan ei ole ollut läsnä arjessa vaan matkusteli paljon, liekö ollut naisia joka satamassa? Epäkunnioittavaa äidille kuitenkin.

Vierailija
16/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jossa poika ei voi olla oma itsensä ja paljastaa todellisia tunteitaan.

Mies ei suuttunut minulle koskaan, eikä sanonut vastaan. Pettäminen oli jotain kostoa ja kapinaa, elämätöntä murrosikää.

Vierailija
17/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ajatus. Ex-mieheni on krooninen sarjapettäjä, pyörittää useita naisia samaan aikaan. Hänen suhteensa äitiinsä on etäinen. Pitkän suhteemme aikana saattoi mennä puoli vuotta, että eivät edes puhuneet puhelimessa. Asuivat samassa kaupungissa kuitenkin.

Mies itse sanoi, että hän koki lapsena äidin välittäneen työstään enemmän kuin hänestä. Vielä aikuisena mies vihasi äitinsä töihin liittyviä asioita. Kyseessä ei kuitenkaan mikään uraohjusleidi.

Myös miehen äiti muisteli, miten hänellä oli aina niin paljon kaikkea, että ei ehtinyt leikkiä poikansa kanssa. Poika pienenä usein istui lattialla vieressä ja aneli häntä leikkimään, mutta ei ehtinyt. Ja hän ei imettänyt lastaan.

Vierailija
18/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa terapia olisi kova juttu.

Vierailija
19/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta mulla on huono isäsuhde enkä silti koskaan ryhtyisi toiseksi naiseksi. Halveksun niin selkärangatonta tyyppiä, että ei osaa jättää ja lisäksi ällöttäisi liikaa se munan käyttö niin toisessa (siis ekassa) naisessa kuin minussakin vuorotellen.

Muutoin olen kyllä huonoja miehiä osannut valita, mutta tässä menee raja.

Vierailija
20/32 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa terapia olisi kova juttu.

Minun miehellä sama, mutta ei näe mitään syytä terapialle..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi