Pitäisikö asepalveluksen suorittamisesta palkita lisäpisteillä korkeakoulun pääsykokeissa?
Kommentit (38)
onpa vauvamammat epäisänmaallista ja maanpuolustusvastaista sakkia. teidänkin papat oli kuitenkin sulkemassa hyökkääjän tietä 1939-1944, niin kunnioittaisitte edes heitä.
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollisuudesta sinänsä ei ehkä ole miehille yleensä hyötyä, mutta ne jotka ovat tehneet sen tosissaan ja käyneet vaikka rukin tai aukin, hyötyvät kyllä törkeästi asevelvollisuudestaan myöhemmin työelämässä. ihan niin kuin pomon esittäminen metsäleikeissä kertoisi jotain ihmisen johtamistaidoista, not.
Nimimerkillä nainen, joka on nähnyt vaikka minkälaisten hiihtelijöiden etenevän lähinnä hyväveliverkostonsa avulla. Kun oltiin siellä vitun rukissa yhtä aikaa tjsp.
Tää oli kyllä päivän paras tänään! Mites kun meidän firman osastopäällikkö on käynnyt 3 päivää armeijaa? Lähinnä nuo DI.t puhuu keskenään millasta oli TTY.ssä vuonna miekka kirves ja lähinnä sieltä repivät noita kurssikavereita.
Aukista ja rukista saa jo opintopisteitä.
reservin johtaja kirjoitti:
KYllä pitäisi. Eritoten aliupseeri- ja reserviupseerikursseissa, joissa opiskellaan teoriaa johtamisesta.
Niinhän niistä saakin opintopisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollisuudesta sinänsä ei ehkä ole miehille yleensä hyötyä, mutta ne jotka ovat tehneet sen tosissaan ja käyneet vaikka rukin tai aukin, hyötyvät kyllä törkeästi asevelvollisuudestaan myöhemmin työelämässä. ihan niin kuin pomon esittäminen metsäleikeissä kertoisi jotain ihmisen johtamistaidoista, not.
Nimimerkillä nainen, joka on nähnyt vaikka minkälaisten hiihtelijöiden etenevän lähinnä hyväveliverkostonsa avulla. Kun oltiin siellä vitun rukissa yhtä aikaa tjsp.
Paitsi että armeijan käymisestä ei saa edes kysyä eikä siitä saa saada hyötyä missään. Ihan lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikös tämä jo toteudu joidenkin alojen kohdalla vai onko luuloni väärä?
Luulosi on väärä
Siitäkö ei muka saisi saada hyötyä?
Turhaa valittaa niistä jotka eivät kykene armeijaa käymään. Niillä on etu siinä kun ne voi opiskella vuoden tai tehdä töitä vuoden. Sitä paitsi ei kaikki voi päästä kaikkiin töihinkään eikä kaikkiin opiskelupaikkoihinkaan joten turhaa valitusta sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Ei todellakaan.
Koska jos asepalveluksesta ei ole varaa maksaa palkkaa, voitaisiin siitä palkita lisäpistein korkeakoulujen pääsykokeissa. Naiset saavat rauhassa lukea pääsykokeisiin, kun miehet joutuvat inttiin. Se antaa epäreilua etua naisille.
Mielummin parempi korvaus palvelusajalta ja laskettaisiin kokonaisuudessaan työkokemukseksi.
Yksikään työnantaja ei koskaan tule laskemaan armeijaa työkokemukseski. Koko ajatus on naurettava
Tässä näkee tämän naisten tekopyhyyden ja kaksinaismoralismin. He eivät näe mitään väärää siinä että vain toinen sukupuoli pakotetaan armeijaan/siviilipalvelukseen vankilan uhalla. Mutta samalla ne vastustaa sitä että miehet edes saisi siitä jotain hyötyä.
Mutta kuitenkin naiset kehtaa vaatia että kotiäitiydestä pitäisi saada palkkaa ja suojaa työpaikan takia. Asiasta joka on täysin vapaaehtoinen naiselle ja hyödyttää vain ja ainoastan naista itseä.
Miesten koulun käymisestä ja lestadiolaisuudesta ilman muuta lisäpisteitä.
Näistä arvokkaista kokemuksista on ihan poikkeukselllista hyötyä kaikissa itsenäistä ongelmanratkaisukykyä vaativissa ammateissa jne tms.
Saanko nyt reservissä ylennyksen majuriksi ?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän olisi ihan käsittämättömän epäreilua niitä kohtaan, joita ei armeijaan edes huolita terveydentilan takia vaikka haluaisivat (esim nivelreuman tai huonon näön takia). Muutenkin typerä ehdotus.
Ei ollenkaan epäreilua. Eihän kukaan sano, että se on epäreilua, ettei huonon näön takia armeijan välttänyt joudu käymään siviilipalvelustakaan, vaikka pystyisikin. Hän pääsee kokonaan pälkähästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Ei todellakaan.
Koska jos asepalveluksesta ei ole varaa maksaa palkkaa, voitaisiin siitä palkita lisäpistein korkeakoulujen pääsykokeissa. Naiset saavat rauhassa lukea pääsykokeisiin, kun miehet joutuvat inttiin. Se antaa epäreilua etua naisille.
Mielummin parempi korvaus palvelusajalta ja laskettaisiin kokonaisuudessaan työkokemukseksi.
Mikä on sinusta kohtuullinen korvaus ympärivuorokautisesta työstä? 20 €/h?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Suurin osa varusmiehistä koulutetaan miehistön tehtäviin, ei johtajiksi. Eipä ihme, että korkeakoulut naisistuvat, kun naiset pitävät kynsin ja hampain kiinni miehiin kohdistuvasta syrjinnästä, kunhan vain itse hyötyvät tilanteesta. Pthyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Suurin osa varusmiehistä koulutetaan miehistön tehtäviin, ei johtajiksi. Eipä ihme, että korkeakoulut naisistuvat, kun naiset pitävät kynsin ja hampain kiinni miehiin kohdistuvasta syrjinnästä, kunhan vain itse hyötyvät tilanteesta. Pthyi.
Miten mä hyödyn siitä, että aukin tai rukin käynyt opiskelukaveri saa opintopisteitä, joita mä en saa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mä hyödyn siitä, että aukin tai rukin käynyt opiskelukaveri saa opintopisteitä, joita mä en saa? :D
Saathan sä ne kun käyt sen RUK:n. Mutta sä olet voinut lukea pääsykokeisiin sillä aikaa, kun se taistelija on opetellut puolustamaan sinunkin kotimaatasi. Järjestelmä suosii naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sä ne kun käyt sen RUK:n. Mutta sä olet voinut lukea pääsykokeisiin sillä aikaa, kun se taistelija on opetellut puolustamaan sinunkin kotimaatasi. Järjestelmä suosii naisia.
Voi luoja mikä pelle :D mikä estää pitämästä välivuotta intin jälkeen?
Mä en muuten lukenut pääsykokeita varten sivuakaan. Heittämällä sisälle tekniikkaa opiskelemaan ja puhtaasti ammattikoulupohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mikä pelle :D mikä estää pitämästä välivuotta intin jälkeen?
Mä en muuten lukenut pääsykokeita varten sivuakaan. Heittämällä sisälle tekniikkaa opiskelemaan ja puhtaasti ammattikoulupohjalta.
Nimittely alkaa, kun argumentointitaidot ei riitä. :D
Ei mikään estä pitämättä välivuotta, mutta silloin vastaavassa tilanteessa oleva nainen on voinut lukea kaksi vuotta. Ei tätä saa mitenkään muuksi seliteltyä, etteikö vallitseva tilanne hyödyttäisi naisia miesten kustannuksella. Anekdootteihin vetoaminen taas on aivan hassua, kun on kyse koko ikäluokasta.
Joka eroaa täysin projektinjohtamisesta...