Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies ei hae tavaroitaan

Vierailija
19.04.2017 |

Eli ero tuli ja minä jäin asumaan myynnin ajaksi meidän yhteiseen taloon. Mies muutti toiseen kaupunkiin jonkun naisen luokse. Ongelmana on nyt se, että hän ilmeisesti pitää tätä asuntoa varastonaan, eikä suostu hakemaan tavaroitaan pois. Kesästä saakka on samasta asiasta väännetty. Varasto pursuaa kaikkea mahdollista, kaapit sisällä on täynnä miehen tavaroita. Suurimman osan olen pakannut jo varastoon, mutta mm miehen vaatteet ja harrastusvälineet on vielä täällä. Sen naisensa kanssa kävi hakemassa jotain, mm huonekaluja jo kesällä, mutta täällä on vielä vaikka mitä. Ensi viikon alussa lähtee roskakuorma kaatopaikalle. Tekisi mieli paiskata nuo tavarat sinne, kun ei kerran hae niitä. Olen jo ainakin sata kertaa pyytänyt miestä hakemaan romunsa, lupaa tulla, mutta sitten ei tulekaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa miehen nimissä muuttofirma kantamaan kaikki kamat johonkin maksulliseen varastoon, lasku niin ikään miehelle.

Vierailija
2/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita päivämäärä milloin pitää hakea, sen jälkeen menevät kaatopaikalle. Näin minä tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa miehen nimissä muuttofirma kantamaan kaikki kamat johonkin maksulliseen varastoon, lasku niin ikään miehelle.

En suosittele, joutuu ap vielä syytteeseen toisen nimissä tehdystä tilauksesta ym.

Vierailija
4/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille naiselle.

Vierailija
5/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita päivämäärä milloin pitää hakea, sen jälkeen menevät kaatopaikalle. Näin minä tein.

Mies sanoi tekevänsä rikosilmoituksen jos hävitän hänen tavaransa. Mielessä on käynyt myös lainata peräkärry, pakata miehen tavarat siihen ja kärrätä ne sen naisen ovelle. Harmi vaan en tiedä osoitetta.ap

Vierailija
6/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita johonkin paikalliseen esim. "roskalavalla ropisee"-tyyliseen facebook ryhmään ilmoitus että saa hakea, kuka vaan ja mitä vaan, niin ei its tarvitse edes viedä tavaroita mihinkään kaatopaikalle!

Vierailija
7/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sille naiselle.

Niin ja kysy, että haikaileeko ukko ehkä takaisin, kun kamat on vieläkin täällä?

Vierailija
8/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ilmoitin ex miehelle päivämäärän, jolloin tavaroiden on oltava muualla tai vien ne kierrätyskeskukseen, josta voi ne ostaa takaisin. Kävi hakemassa tavaransa.

Vierailija
9/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Viestit txt, s-posti ja vaikka kortti laatikkoon, ettei vaan pääse sanomaan ettei tiennyt.

Vierailija
10/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei myöskään ymmärrä, että talon myyntiin vaikuttaa tämä shitin määrä täällä.

Vierailija
11/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tekisin, että ilmottaisin päivän johon mennessä haettava tai lähtee kaatikselle. Jos uhkailee rikosilmoituksella, niin antaa uhkailla. Jos ei vuodessa saa tavaroitaan haettua niin tuskin saa rikosilmoitustakaan aikaiseksi. Viimeisen mahdollisen hakuajan antaisin esim. kuukauden päähän. Ja lähettäisin viestillä, facessa, s-postilla ja kirjeellä, ettei varmasti voi väittää ettei ole saanut tietoa.

Itse varmaan kysyisin poliisilta tms. miten voisin hoitaa asian niin että en itse joudu ongelmiin. Luulisi että joku laillinen keino tavaroista pääsemiseen olisi.

Vierailija
12/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavanlaisia aloituksia on ollut useasti ennenkin. Mä en ymmärrä, mikä teitä naiset vaivaa?! Jos et halua/uskalla kärrätä kamoja kaatopaikalle, niin laita ne nyt ainakin pihalle. Nappaat sitten muutaman päivän päästä kuvan surullisista tavaroista vesisateessa ja lähetät ukolle. Jos ei silloinkaan vielä tule hakemaan, niin sittenhän ne on jo oikeasti roskiskamaa.

Niin ja ilmoitat tietysti etukäteen milloin roudaat tavarat ulos, niin ei tule jälkikäteen sanomista. Jos edelleenkään et uskalla, niin voithan varmistaa asian joltain juristilta. En voi kyllä mitenkään uskoa, että exälläsi olisi mitään laillista mahdollisuutta rikosilmoituksen tekoon.

Vierailija
13/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä voit ilmoittaa, että hakee tavaransa päivään x mennessä tai menee kierrätykseen. Ilmoita todistettavasti. Taloyhtiöissäkin tekevät tätä, ei se rikos ole. Laita vaihdoehdoksi maksu varastoinnista. Sen naisen asunto on pieni ja pitää sua varastonaan. Tai laita ne pihalle. On miehen oma vika, jos menee pilalle tai joku varastaa. Ilmoita, että laitat ne pihalle. 

Vierailija
14/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat sille häädön. Menee lakiteitse. Ulosottomies vie tavarat jos ei hae.

Vierailija
15/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan ilmoittaa miehelle kirjallisesti, jotta itsellesi jää mustaa valkoisella että olet oikeasti antanut päivämäärän mihin mennessä on haettava.

Eikä kaatopaikalle, vaan kierrätyskeskukseen (hakevat ilmaiseksi hyväkuntoiset) ja hyväntekeväisyyteen kuten Hopelle, Pelastusarmeijalle tai vaikka Sos-lapsikylille. 

Vierailija
16/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi tekevänsä rikosilmoituksen jos hävitän hänen tavaransa. Mielessä on käynyt myös lainata peräkärry, pakata miehen tavarat siihen ja kärrätä ne sen naisen ovelle. Harmi vaan en tiedä osoitetta.ap

Kai olet säilyttänyt ne lukuisat viestit, jossa pyydät häntä hakemaan tavaransa? Siinä tapauksessa rikosilmoitus ei johda mihinkään, jos selväksi käy että miehellä on ollut lukuisia mahdollisuuksia hakea tavaransa jo lähes vuoden ajan.

Ei muuta kuin tiukka ilmoitus (viestillä tai muuten kirjallisesti, ei sanallisesti) että tavarat on haettava vaikka toukokuun loppuun mennessä ja sen jälkeen ne menee roskiin. Tehköön vain rikosilmoituksen, se on merkityksetön jos hän ei suostu omia tavaroitaan noutamaan.

Vierailija
17/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein että se on pitäny rojujaan sun kämpässä viime KESÄSTÄ asti etkä ole vieläkään heittänyt niitä pois?? Hullu kärsivällisyys sulla ainakin on :D heitä vaa suoraan menemään eihän sulle mitään syytettä voi tulla kun miehellä on ollu melkein vuosi aikaa hakea kamojaan pois, ei sun asuntoa voi pitää ex-miehen varastona..

Vierailija
18/38 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ositus on tehty kirjallisesti, tavarat pitää kaikki kunkin hakea " säällisessä" ajassa.

Sen jälkeen tavarat ovat Sinun - kaikki. Myyt sitten vaikka ne tms., niin saat rahaa.

Näin sanoo laki.

Vierailija
19/38 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nostaa tämä kysymys ylös uudestaan, kun itselläni on tullut samanlainen tilanne, mutta emme ole olleet avioliitossa vaan asuneet yhdessä, avoliitossa. Meillä on kaksi vielä alaikäistä lasta.

Entinen avopuolisoni ei ole suostunut hakemaan tavaroitaan pois asunnostani, vaikka hän lähti jo vuosi sitten ja asuu omassa asunnossaan. Tapaamme ainoastaan lasten tapaamisvaihdon yhteydessä.

Kysyisin, onko avoliitto rinnastettavissa avioliittoon lasten tapaamisoikeuden osalta ja niihin liittyvien järjestelyiden osalta, entä miten kaikki ne tavarat, joita mies ei ole hakenut pois pyynnöistäni huolimatta enkä voi niitä enää säilyttää. Tarvitsen tilaa ja muutenkin kaikki vanhat muistot hänestä pois.

Paljon täällä on vastattu erilaisilla toimenpiteillä mitä voisi tehdä, mutta en ole varma onko nyt kyse avioliittoon liittyvästä omaisuuden erittelystä jne ja miten avoliitto sitten mahdollisesti käsitellään.

Joka tapauksessa haluan eroon hänen tavaroistaan ja haluaisin ainoastaan ilmoittaa hänelle että kertakaikkiaan tavaransa pitää olla pois asunnostani tiettyyn päivään mennessä, koska täällä alkaa sisustusremontti eikä minulla ole mitään paikkaa mihin niitä voisin viedä, enkä myöskään katso että minlla olisi velvollisuutta huolehtia hänen tavaroistaan.

En voi kuitenkaan kieltää etteivätkö tavarat kuitenkin olisi hänen omaisuuttaan. En ole niitä häneltä ostanut enkä haluakaan. Haluan ne pois.

Pelkään  silti että asettamalla hänelle päivämäärän, hän ei tule niitä tavaroita kuitenkaan hakemaan vaan keksii jonkun syyn siirtää hakemista. En voi nostaa tavaroita ulos koska taloyhtiön sääntöjen mukaan ulkona ei saa varastoida tavaraa. He voivat ne viedä kyllä pois, mutta lasku tulee minulle. En halua maksaa lanttiakaan hänen tavaroidensa vuoksi..

Lisäksi voisi olla mahdollisuus että hän syyttää minua omaisuutensa vahingoittamisesta ja vaatisi korvauksia. Lähtisi yksinkertaisesti vahingonteosta.

Onko minulla mahdollisuutta saada erään maininnan mukaan tavallaan "häädettyä" hänet ja tavarat pois asunnosta, eli niin että hänellä ei ole oikeutta tulla asuntooni millään verukkeella eikä syyllä, koska en sitä myöskään halua. Ja että hänen pitäisi hakea pois kaikki omaisuutensa tiettyyn ajankohtaan mennessä ja jos ei hae, mitä sitten pitää tehdä, niin että menee "oikein"?

Ja siis haluan korostaa että kyse ei ole avioliitosta vaan avoliitosta. Lisäksi lasten tapaamisoikeuksien osalta minulle on myös epäselvää, koskeeko avoliittoa samat säännöt kuin avioliittoakin eron kohdatessa tuolta osin.

Neuvoja kiitollisena vastaanotetaan.

t. Leena

Vierailija
20/38 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LeenaX kirjoitti:

Pitää nostaa tämä kysymys ylös uudestaan, kun itselläni on tullut samanlainen tilanne, mutta emme ole olleet avioliitossa vaan asuneet yhdessä, avoliitossa. Meillä on kaksi vielä alaikäistä lasta.

Entinen avopuolisoni ei ole suostunut hakemaan tavaroitaan pois asunnostani, vaikka hän lähti jo vuosi sitten ja asuu omassa asunnossaan. Tapaamme ainoastaan lasten tapaamisvaihdon yhteydessä.

Kysyisin, onko avoliitto rinnastettavissa avioliittoon lasten tapaamisoikeuden osalta ja niihin liittyvien järjestelyiden osalta, entä miten kaikki ne tavarat, joita mies ei ole hakenut pois pyynnöistäni huolimatta enkä voi niitä enää säilyttää. Tarvitsen tilaa ja muutenkin kaikki vanhat muistot hänestä pois.

Paljon täällä on vastattu erilaisilla toimenpiteillä mitä voisi tehdä, mutta en ole varma onko nyt kyse avioliittoon liittyvästä omaisuuden erittelystä jne ja miten avoliitto sitten mahdollisesti käsitellään.

Joka tapauksessa haluan eroon hänen tavaroistaan ja haluaisin ainoastaan ilmoittaa hänelle että kertakaikkiaan tavaransa pitää olla pois asunnostani tiettyyn päivään mennessä, koska täällä alkaa sisustusremontti eikä minulla ole mitään paikkaa mihin niitä voisin viedä, enkä myöskään katso että minlla olisi velvollisuutta huolehtia hänen tavaroistaan.

En voi kuitenkaan kieltää etteivätkö tavarat kuitenkin olisi hänen omaisuuttaan. En ole niitä häneltä ostanut enkä haluakaan. Haluan ne pois.

Pelkään  silti että asettamalla hänelle päivämäärän, hän ei tule niitä tavaroita kuitenkaan hakemaan vaan keksii jonkun syyn siirtää hakemista. En voi nostaa tavaroita ulos koska taloyhtiön sääntöjen mukaan ulkona ei saa varastoida tavaraa. He voivat ne viedä kyllä pois, mutta lasku tulee minulle. En halua maksaa lanttiakaan hänen tavaroidensa vuoksi..

Lisäksi voisi olla mahdollisuus että hän syyttää minua omaisuutensa vahingoittamisesta ja vaatisi korvauksia. Lähtisi yksinkertaisesti vahingonteosta.

Onko minulla mahdollisuutta saada erään maininnan mukaan tavallaan "häädettyä" hänet ja tavarat pois asunnosta, eli niin että hänellä ei ole oikeutta tulla asuntooni millään verukkeella eikä syyllä, koska en sitä myöskään halua. Ja että hänen pitäisi hakea pois kaikki omaisuutensa tiettyyn ajankohtaan mennessä ja jos ei hae, mitä sitten pitää tehdä, niin että menee "oikein"?

Ja siis haluan korostaa että kyse ei ole avioliitosta vaan avoliitosta. Lisäksi lasten tapaamisoikeuksien osalta minulle on myös epäselvää, koskeeko avoliittoa samat säännöt kuin avioliittoakin eron kohdatessa tuolta osin.

Neuvoja kiitollisena vastaanotetaan.

t. Leena

Konsultoi lakimiestä. Et voi mitenkään tietää, millä asiantuntemuksella ja millä motiivilla ihmiset täällä vastailevat kysymyksiisi. Saat todennäköisesti yhdellä puhelulla vastaukset kysymyksiisi. Palvelua saa myös minuuttihinnalla, noin 3 e/min.