Lapsien "huoltovastuu"
Eli tilanne on seuraava; minä 28v, mies 30v. Suhdetta takana 6 vuotta, yhdessä asuttu 4. Nyt on tullut miehen puolelta puheeksi lapset, joita minulla ei ole periaatteessa mitään vastaan MUTTA. Olen itse reilu vuosi sitten valmistunut TtM, nyt "pikkupomon" tehtävissä oleva nainen. Olen aina ollut uraorientoitunut, eikä tämä ole miehelle yllätys. Mies on sähkömiehenä keskikokoissa firmassa palkoillisena. Lapsista kun alettiin puhua, mies piti oletusarvona että jään kotiin. No nyt, kun miehellä pukkas vauvakuume kunnolla niin sanoin että voidaan tehdä lapsi jos mies jää minun äitiysloman jälkeen kotiin lapsen kanssa. Mies ei suostu tähän koska "äiti imettää ja on lapselle läheisempi muutenkin", ja siitä riita syntyi. En todellakaan ole halukas luopumaan omasta urastani,joka on alkutaipaleella. Olisin tietysti kotona sen ajan kun toivon synnytyksestä, mutta sitten saisi mies ottaa kasvatusvastuun. Ihan jo siksikin että tienaa reilun 1000e enemmän kuin mieheni ja olen päivätyössä, mies pitäisi yhtä hyvää huolta lapsesta jne jne. Onko teillä kellään ollut samanlaista tilannetta missä mies on jäänyt kotiin? Kokemuksia kaivataan, vertaistukea, miten luodaan kompromissi?
Kommentit (3)
Eikö täällä ole yhtään naista, jonka mies on jäänyt "kotirouvaksi"?
ei lasta tuohon suhteeseen.