Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roaccutan ja e-pillerit

At
19.04.2017 |

Kävin viime viikolla ihotautilääkärillä ja hän määräsi minulle isotretioniini-kuurin ja puhe oli myös e-pillereistä, koska ne määrätään kuulemma kaikille hedelmällisessä iässä oleville naisille. Tämän tiesinkin jo etukäteen, ja asia oli minulle ok.
Luulin saavani Diane Novan, jota pyysin ja joka tukisi myös aknen hoidossa. Kun kävin apteekissa hakemassa lääkekuurin, ei siellä ollutkaan mitään merkintää e-pillereistä. Ilmeisesti lääkäri oli ne jostain syystä unohtanut määrätä.

Äsken sitten soittelimme HYVIN pikaisesti, itselläni olisi ollut vaikka mitä kysyttävää mutta tuntui että koko puhelua hallitsi lääkäri, ja hän olikin jo heippoja sanomassa kun kerkesin mainita e-pillereistä. Kertoi määräävänsä Yasminellen 2x3kk ja heihei, soitellaan kuukauden päästä uudestaan. Selvä. Näinhän tän pitikin vittu mennä, eka oli puhe Diane Novasta josta saa kela-korvauksenkin ja sitten mulle määrätään helvetin kallis Yasminelle, joka nyt muutenkin vaikuttaa lukemani perusteella olevan perseestä.

En ole suhteessa enkä haluaisi mitään ylimääräisiä hormoneja itseeni enää tukkia, varsinkaan nyt kun sain pillerit josta ei oltu mitään sovittu. Söin neljä vuotta Yazeja ja lähes kaksi vuotta olen ollut ilman ja paljon paremmin menee ilman pillereitä. Seksiä on silloin tällöin, välillä vakkarin kanssa ja välillä jonkun muun kanssa. Ei kuitenkaan niin usein, että koen erityistä tarvetta pillereille.

Jos nyt jätän noutamatta nuo pillerit, niin näkeekö ihotautilääkäri sen jostain etten ole niitä hakenut? Ymmärrän kyllä, että jos on riski tulla raskaaksi, niin pillereitä pitäisi syödä. En vaan halua taas muuttua raivohulluksi ja masentuneeksi pillereiden takia, ja kun tuo Yasminelle kuuluu samaan kerhoon noiden Yazien ja Yasmineiden kanssa, niin yhtälö on melko helppo laskea.

Jos nyt varaan uuden soittoajan, niin saan taas uuden yli kolmenkympin laskun. Vituttaa maksaa siitä että lääkäri määräilee ihan omiaan minulta kysymättä, enkä ehdi kommentoida mitään kun ollaan jo sulkemassa puhelinta. Niin mulla meni se vastaanottoaikakin, mahdollisimman äkkiä vaan potilas ulos ja uusi sisään. Sitten kun minä olen vielä tällainen arka ihminen, enkä uskalla valittaa huonosta asiakaspalvelusta vaikka maksan siitä itseni kipeäksi.

Mitähän mä teen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse söin roaccutan-kuureja 10v sitten niin protokolla oli että e-pillerit määrättiin mutta niitä ei tarvinnut apteekista hakea. En ihan usko että tänäkään päivänä sitä kummemmin vahditaan, toki jos tulet raskaaksi niin se on tosi, tosi huono juttu.

Tuolloin kun kuurit söin olin neitsyt ja jouduin silti antamaan useat virtsanäytteet josta katsottiin raskaushormonit mutta pillereitä ei vahdittu mitenkään.

Vierailija
2/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse söin roaccutan-kuureja 10v sitten niin protokolla oli että e-pillerit määrättiin mutta niitä ei tarvinnut apteekista hakea.

Minä söin kaksi Roaccutan-kuuria noin 10 vuotta sitten, parin vuoden välein. Minulla ei ollut mitään seksielämää tuolloin enkä suostunut syömään e-pillereitä ihan vaan huvin vuoksi. Sanoin sen myös lääkäreille (minua hoiti molemmilla kerroilla eri ihotautilääkäri). Lääkärit oli ihan fine asian kanssa, mutta painottivat, että jos tulen raskaaksi, abortti on ainoa vaihtoehto. Sanoin, että olen vela joten raskaus kohdallani johtaisi aina aborttiin, söin sitten Roaccutania tai en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. lisää: minäkin tein useamman raskaustestin Roa-kuurien aikana, otettiin aina siinä samalla kun muutkin verikokeet. (Roaa syödessä seurataan mm. maksa-arvoja, kolesterolia sun muita).

Vierailija
4/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisin nyt raskaaksi, niin ainoa vaihtoehto olisi joka tapauksessa abortti kun opiskelut ja kaikki on kesken, eikä ole tosiaan sitä parisuhdettakaan. 

Tuntuu kyllä, ettei tuo lääkäri välittänyt paskaakaan tuosta ehkäisyasiasta, kun unohti ensin määrätä pillerit ja nyt puhelimessa kysyi vaan rasva- ja maksakokeiden tulokset. Ei mitään raskaustestistä. Luulin sen olevan tämän kuurin isoin juttu, mitä seurataan tarkasti. Eipä sitten :D

Vierailija
5/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. lisää: minäkin tein useamman raskaustestin Roa-kuurien aikana, otettiin aina siinä samalla kun muutkin verikokeet. (Roaa syödessä seurataan mm. maksa-arvoja, kolesterolia sun muita).

Höh epäreilua, minä jouduin käymään erikseen verikokeet ja antamaan pissanäytteet. :D Liekö jotain paikkakuntakohtaisia eroja. Ap:llakin näyttää olevan ihan erilainen seuranta.

Muista ap lukea tarkkaan ne lääkeselosteet, siellä oli muistaakseni jotain ettei ihokarvoja saa kuurin aikana vahata kun iho ohenee siinämäärin että voi revetä ja muuta hauskaa. Tukka ei kyllä paljoa rasvoittunut kuurin aikana.

-1

Vierailija
6/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh epäreilua, minä jouduin käymään erikseen verikokeet ja antamaan pissanäytteet. :D Liekö jotain paikkakuntakohtaisia eroja. Ap:llakin näyttää olevan ihan erilainen seuranta.

Muista ap lukea tarkkaan ne lääkeselosteet, siellä oli muistaakseni jotain ettei ihokarvoja saa kuurin aikana vahata kun iho ohenee siinämäärin että voi revetä ja muuta hauskaa. Tukka ei kyllä paljoa rasvoittunut kuurin aikana.

-1

Jep luettu on. Alkoi vaan ahdistaa, toivottavasti säästyn pahimmilta sivuoireilta :D 

Mä kävin testeissä kunnallisella kun yksityisellä olisi ollut niin pirun kallista. Ja tosiaan itse sai testin tulokset tulkita kun ei ollut lähetettä tai mitään. Kerroin sitten vaan lääkärille että kaikki kunnossa, eikä se häntä sen enempää kiinnostanut. Raskaustestin tein itse kotitestiin luottaen, koska yhdyntöjä ei ole nyt ollut hetkeen ja menkatkin parhaillaan.

Mulla alkaa muutenkin mennä luotto kaikkiin lääkäreihin, tuntuu että oon nyt kerta toisensa jälkeen saanut liian kiireistä ja tylyä palvelua. Itse pitäisi tietää hirveästi asioista ja osata ottaa selvää. Pahinta on kuitenkin tuo liukuhihnameininki, mun mielestä se ei ei sais olla yksityisellä niin. Eihän toi e-pilleri asiakaan ois saanu jäädä mun vastuulle, lääkärinhän siitä täytyy pitää huolta että muistaa määrätä kaikki tarvittavat reseptit??

Vierailija
7/7 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan kuurilla jos tulee raskaaksi (siittää lapsen), niin siitä tulee takuuvarmasti monivammainen. Siksi lääkäri on tiukka ehkäisystä.

Itse en pillereitä syönyt samaan aikaan - enkä tehnyt sitä lasta. Mutta ole tosiaan tarkka, että lasta ei tule. Esim. jokin ehkäisyvaahto tms. kondomien kanssa lisänä; kondomi ei yksin riittävä suoja.

Ei lääkäri sitä saa selville. Muutenkin: sinun valintasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi