Keskeytyneessä keskenmenossa ei siis
välttämättä tule vuotoa. Tarkoittaako se siis sitä, että siihen asti kun vuotoa ei tule, niin r.testi näyttää positiivista? Vasta vuodon alettua hormoni alkaa laskea?
Olen alkanut epäilemään onko tuolla enää ketään. Alussa rinnat oli todella pinkeät, väsytti-nukahdin jo klo 21, oli todella huono olo eikä mikään maistunut, itketti ihan typerät jutut. Nyt ei ole ollut mitään noista kolmeen viikkoon.
Varhaisultra on vasta kolmen viikon päästä :(
Kommentit (32)
Pääsinpä sitten antamaan sen verinäytteen. Huomenna soitetaan tulos.
Saanpa sen osalta sitten mielenrauhan. Onkohan esim tähän taulukkoon sitten uskominen?
http://www.vau.fi/raskaus/Olenko-raskaana/raskaustestit/
9+5 tällä hetkellä, eli jotakin tältä väliltä hcg pitäisi näyttää?
Viikolla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
ap
Minulla on raskausoireet loppuneet kokonaan ja alkaneet uudelleen tämän raskauden aikana. Raskaus on jatkunut vaikka olen epäillyt keskenmenoa . Olen aiemmin saanut keskeytyneen keskenmenon joka havaittiin viikolla 13, silloinkin raskausoireita oli mennyt ja tullut. Nyt olen viikolla 21ja kaikki on hyvin, vaikka olen ollut varma keskenmenosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ostaan clear blue digitaalin testi, joka kertoo kuinka vanha SIKIÖ on. Ja osta kotidopleri, jos meinaat olla tuollainen hermoilija.;)
Heh :)
Mutta ei kai se testi kerro mitään uutta kun ei vuotoa ole? Sillä plussan silloin sainkin ja eikös se 3+ ole "maksimi" jonka näyttää? Sen se antoi siis jo silloin kun testasin ekan kerran.
ap
Vai??? Vääntää rautalangasta :)
Laskeeko se hcg? siis vasta mahd vuodon alettua? Vai voisiko cb:n digitaalinen näyttää nyt 1-2vk tai 2-3vk jos tämä olisi menossa kesken? Huh. Ei tämä tosiaan ennen vanhaan ole varmaan näin vaikeaa ollut :)
ap
Se ei kerro viikkoja, vaan sikiön iän.
Luulin olevani viikolla 8 kun näytti viikot 2-3. Osasin sitten varata ultran oikeaan aikaan.
Max on yli 4.
Mut sulla viikkoja jo ilmeisesti noin paljon.
Sulta kuulisi ne sydänäänetkin jo doplerilla.
Jos istukka toimii, erittyy hormonia vielä. Vasta istukan menehtyminen lopettaa hormonin tuotannon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ostaan clear blue digitaalin testi, joka kertoo kuinka vanha SIKIÖ on. Ja osta kotidopleri, jos meinaat olla tuollainen hermoilija.;)
Heh :)
Mutta ei kai se testi kerro mitään uutta kun ei vuotoa ole? Sillä plussan silloin sainkin ja eikös se 3+ ole "maksimi" jonka näyttää? Sen se antoi siis jo silloin kun testasin ekan kerran.
ap
Vai??? Vääntää rautalangasta :)
Laskeeko se hcg? siis vasta mahd vuodon alettua? Vai voisiko cb:n digitaalinen näyttää nyt 1-2vk tai 2-3vk jos tämä olisi menossa kesken? Huh. Ei tämä tosiaan ennen vanhaan ole varmaan näin vaikeaa ollut :)
ap
Ja miksi ihmeessä sä olisit nyt saamassa keskenmenon? Vain siksi että raskausoireet helpottaa?? Höpö höpö. Rauhoitu nyt.
Ei nyt yhtään auta, mutta itselläni on havaittu tuulimuna x2 vasta np-ultrassa. Ja oli kovat oireet siihen saakka, kunnes tyhjennykset aloitettiin. Kolmatta raskautta kävinkin ultrauttamassa parin viikon välein siihen asti että liikkeet alkoi tuntua, kun ei meinannut pää kestää muuten. Mene ultraan niin saat mielenrauhan.
Oireettomuuden takia niin luulen ettei siellä kukaan enää elä. . Kysyin ultrasta terveydenhoitajalta niin oli kovasti sitä mieltä ettei sydänääniä kuulu vielä tässä kohtaa ja seuraavaksi hermoilisin sitä. Olen lukenut, että joillain on kuultu vähemmilläkin viikoilla. Tietysti yksilöllistä mutta. .
ap
Mä kuulin sydänäänet 11+6 sellaisella halvalla angelsound kotidopplerilla ja oli varmasti vauvan syke koska omani löytyi myös ja oli paljon paljon hitaampi.
Varmasti vois jo kuulua paremmilla laitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ohi aiheen, mutta minkä takia ihmisen lisääntymissysteemi on kehittynyt tällaiseksi? Mitä ennen vanhaan tehtiin, kun tuli keskenmenoja tai synnytyksessä ongelmia ja niitä ei osattu hoitaa? Kuoliko ennen puolet raskaana olevista?
No voit vaikka googlata, että millaiset tilastot kehitysmaiden naisten kuolinsyistä on. Valitettavasti monissa paikoissa vielä nykyäänkin hedelmällisessä iässä olevien naisten todennäköisin kuolinsyy on komplikaatiot raskaudessa, synnytyksessä ja lapsivuodeaikana johtuen puuttellisesta terveydenhuollosta :(
Hei!
Mulla tuore kokemus keskeytyneestä keskenmenosta. Rv 7 ultrassa kaikki hyvin,pieni sydän sykki. Sain uuden ajan mittojen tarkistusta varten..rv 9 ultrassa oli hyvin kasvanut,vastasi pieni täysin.päiviä mitä pitikin mutta ultraaja sanoi:"valitettavasti sykettä ei enää ole" ja maailma romahti. Siitä sitte parin päivän päästä sairaalaan uusinta ultraan ja totta oli että saatiinkin enkeli vauva.
Pääsin onneksi osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen missä kuitenkaan vasta kun olin 8kpl lääkkeitä saanut alkoi vasta vuoto. Loppujen lopuksi koko homma oli vuotojen jälkeen ohitse nopeasti,nyt odotellaan jälkivuodon loppumista sekä ensimmäisiä kuukautisia jotta päästään uudelleen.yrittämään. jos vielä joskus raskaudun niin pelko on läsnä...
Rankka kokemus,mutta ehkä tää ajan kanssa helpottaa ;((
Toivon koko sydämestämi että sulla ap kaikki hyvin etkä joudu tätä kokemaan!
Täällä pidetään peukkuja!
Mulle onneksi siunaantunut jo kaksi lasta jotka auttaa vähän tähän suruun <3
Terveisin. Tiu
Se reilu 100€ on pieni raha yksityisellä käydystä varhaisultrasta, jotta saa mielenrauhan🙏
Nostan. .
ap