Olenko ainoa joka pitää Ruotsin risteilyjen hintoja kalliina?
Jotenkin tuntuu älyttömälle maksaa ikkunallisesta hytistä kesäkuukausina yli 300 euroa (a-luokan hytti) ja siihen esim. Tallink Siljalla neljän hengen ruoat päälle, jotka maksaa noin 200 euroa (aamiainen, kahden illan buffet). Siihen nähden mitä tuolla saa, niin mielestäni tuntuu jotenkin älyttömällä summalle.
Etenkin nyt kun ainakin Tallinkilla bonuspisteiden käyttö sen kuin huononee vuosi vuodelta. Bronssitason asiakas ei saa käyttää pisteitä esim. heinäkuussa.
Kommentit (24)
Oon ihan samaa mieltä. Erityisesti jos menee Tukholmaan, on pelkkä risteily kahdeltakin hengeltä varmaan joku 250e vähintään. Siihen päälle kalliit laivalla syömiset ym. kulut. Yhteensä ilman mitään shoppailurahaa Tukholman risteilyyn menee joku 400e. Tallinnaan pääsee hieman edullisemmin, mutta ei sekään kovin edullista ole. Kun säästää vähän lisää, pääsee jo johonkin ulkomaille, mihin ainakin itse mieluummin menen, kun risteilylle.
No ei sinne ole pakko mennä. Ihme ruikuttamista taas. Jokainen saa äänestää jaloillaan, jos hinnat eivät vastaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne ole pakko mennä. Ihme ruikuttamista taas. Jokainen saa äänestää jaloillaan, jos hinnat eivät vastaa palvelua.
Voi elämän kevät, tämä on keskustelupalsta. Tässä AP miettii, onko muiden mielestä risteilyt kalliita. Vaikutat mielensäpahoittajalta.
Pääsis etelään äkkilähdöllä kaksi ihmistä viikoksi ainakin. Sielä ei tartte edes paljon ruokaan rahaa kun on kuuma eikä tee mieli syödä, ja sekin halvempaa paljon kuin laivoilla.
Pidän kalliina. Siksi kuulutaankin Silja Clubiin ja käydään aina ms. ilmaisrisyeilyillä ja / tai maksamme risteilyt keräämillämme Silja-pisteillä. Pisteitä saa laivalta kertyneistä ostoista.
Monta sataahan sinne aina menee, mutta itse risteily on maksuton.
Lentämällä voi päästä edullisemmin, ja jää enemmän aikaa Tukholmassa oleiluun. Ainakin meillä tuli viime kuussa edullisemmaksi, kun lentämällä mentiin 3 henkeä ja kaksi yötä hotellissa.
Äkkilähtö ja keskellä viikkoa, siten pääsee vähän halvemmalla..
Itseäni ketuttaa että reittimatkat on suhteessa kalliimpia, autopaikka kun ei ole ilmainen ja jos haluan sukulaisiin Etelä-Ruotsiin niin pakko mennä autolla...
Silja/tallinkia en ole käyttänyt pitkiin aikoihin koska Viikkari on ollut halvempi. Edes mikään bonus tms ei ole kääntänyt tallinkin hyväksi.
Niiden joululahjakin oli ihan kökkö...
Tietysti keväästä syksyyn ja joulun aikaan on hinnat huipussa, erityisesti heinäkuussa. Hiljaisina aikoina itse risteilyt on edullisia, ainakin kanta-asiakkaalle. Aamiainen kannattaa syödä, mutta buffetti ei oksennuskasoista päätellen sovi kaikille.
Kannattaa katsoa rantapallon risteilyt -sivulta tarjoukset. Siellä on usein todella halpoja, mitkä ovat jonkun matkatoimiston kautta eivätkä suoraan siljalta eivätkä viking linelta. Toki aina ei käy hyttitason kanssa tuuria. Olen samaa mieltä, että nuo normaalihinnat ovat liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kalliina. Siksi kuulutaankin Silja Clubiin ja käydään aina ms. ilmaisrisyeilyillä ja / tai maksamme risteilyt keräämillämme Silja-pisteillä. Pisteitä saa laivalta kertyneistä ostoista.
Monta sataahan sinne aina menee, mutta itse risteily on maksuton.
No kun tätä minä en ymmärrä miten tuo saa tehdyksi. Minulle on kertynyt pisteitä reilut 22 000. Päivä Tukholmassa risteilyyn Helsingistä a-luokan hytillä pystyi käyttämään 11 000 pistettä. Tämä ei kattanut koko hytin hintaa vaan maksettavaksi jäi vielä 65 euroa. Kysyin asiaa asiakaspalvelusta voiko kaikkia pisteitä käyttää, vastaus oli, että ei voi. Vain sen verran kuin ilmoitetaan. Pisteitä ei voi käyttää ruokailuun. Eli nyt mulla jää taas roikkumaan 11 000 pistettä. Johtuuko tämä siitä, että kyseessä oli joku tarjous kanta-asiakkaille? Tämä on huono juttu.
Tiedän ettei ole pakko mennä, mutta lapset tykkää kovasti. Omanlaisensa tapahtuma tämäkin. Muistelen vain, että joskus risteilylle on päässyt oikeasti halvalla ja pisteitä on voinut käyttää vapaasti koko matkan maksuun.
ap
Turusta tukholmaan risteilylle gracella menin juuri nyt keväällä sellasessa "hienommassa" hytissä missä oli tosi iso ikkuna, parisänky, telkka ja vuodesohva. Minibaari kuulu hintaan (jossa mm pieni kuoharipullo) ja kuohari aamiainen. Hinta 126e.
Oon myös samanlaisen risteilyn, samaan hintaan, varannut kesäkuulle.
Vierailija kirjoitti:
Turusta tukholmaan risteilylle gracella menin juuri nyt keväällä sellasessa "hienommassa" hytissä missä oli tosi iso ikkuna, parisänky, telkka ja vuodesohva. Minibaari kuulu hintaan (jossa mm pieni kuoharipullo) ja kuohari aamiainen. Hinta 126e.
Oi! Kuulostaapa edulliselta :) Oliko tämä siis joku spesiaalitarjous?
Ovat ne kalliita, mutta eihän kukaan niitä listahintoja maksa.
Oi sitä aikaa kun bonuspisteillä sain kahden hengen hytin risteilylle hintaan 10€ :D
Taisi olla vuonna 2013..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon myös samanlaisen risteilyn, samaan hintaan, varannut kesäkuulle.Oi! Kuulostaapa edulliselta :) Oliko tämä siis joku spesiaalitarjous?
Mulle tuli s.postiin etumainos josta klikkasin varaa matkaa. Saman tein nyt kun varasin uutta matkaa. Katoppa ihan viikkarin sivuilta niin kun varaisit matkan. Näyttää ensin ns normihytin hinnan eri päiville ja myöhemmässä kohtaa pääsee valitsee tollasen extrahytin. Mä oon luullu että ne on aina kauheen kalliita mut ei vissiin sit olekkaan. Oliskohan joku169 normihinta tai jtn. Mut niitä tarjouksii tulee ainakin mulle kokoajan. Meillä ainakin tulee edulliseksi tuo hytti kun samaan hintaan saadaan toi aamiainen koko perheelle. Lisäks lapsetkin tykkää kun on iso ikkuna hytissä ja vähän enemmän tilaa.
Maksaako joku noista täyttä hintaa? Ainahan niihin on tarjolla kaiken maailman etutarjouksia puoli-ilmaiseksi.
Kalliitahan noi ovat normaalihintaisina. Yleensä sen hytin saa tosin puoli-ilmaiseksi ja ruoka on se isoin menoerä.
Sekä Tallink Siljalta että Viking Linelta tulee harva se päivä sähköpostiin tarjouksia, joissa promenade-/A-hytti (prome vain Siljalla) ovat muutaman kympin tai sitten tulee näitä Siljan puolilla pisteillä ja pisteillä+rahalla -tarjouksia.
Tarjousten suuruuteen vaikuttanee ainakin Siljalla kanta-asiakastaso.
Vierailija kirjoitti:
Grace on loistava ja tuo Premium-hytti erikoisaamiasineen enemmän kuin hintansa väärtti. Kylpytakitkin viikattuina vuoteen päälle. Gracella voi päästä myös tuota hintaa halvemmalla päivästä riippuen tai jos on joku kampanjatarjous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon myös samanlaisen risteilyn, samaan hintaan, varannut kesäkuulle.Oi! Kuulostaapa edulliselta :) Oliko tämä siis joku spesiaalitarjous?
Sama risteily, pari viikkoa sitten 80€ tai oliko 84€, siis kahdelle, oli joku, 5miljoonas asiakas näinä päivinä kaikki puoleen hintaan- risteily.
Voi ei