Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelevatko kolmeakymppiä kolkuttelevat tai hieman sitä vanhemmat naiset koskaan, että käytännössä joka kuukausi heillä on vähintään yksi munasolu vähemmän?

Vierailija
18.04.2017 |

Nainenhan ei tuota munasoluja lisää, kuten mies tuottaa siittiöitä n. tuhat kpl per sekunti. Naisella se vain irtoaa, ja sitten on taas yksi vähemmän. Ja mitä vähemmän niitä on jäljellä, sitä huonolaatuisempia ja huonommin hedelmöittyviä ne ovat.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Mies on steriloitu ja olisin laittanut omat piuhat poikki jos ikä olisi vain riittänyt silloin. Ei lapsia kiitos, ei harmita menetetyt munasolut (tai siittiöt).

Vierailija
42/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että menkat loppuisi kokonaan! Lapset 15v ja 12v, itse 38v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla tossa iässä oli tärkeämpääkin mietittävääkin kuin oman genitaalit.

Vierailija
44/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei ollut ollenkaan tietämätön. Naisella on munasoluaiheet jo syntyessään, eli ei ne lisäänny, kuten muut solut, vaan vähenevät kk myötä kerta kerralta.

Hedelmällisyys laskee keski-ikää kohti rajusti: varmaan myös munasolun hedelmällisyydellä eli laadulla on tässä merkitystä, muiden tekijöiden ohella.

Itse aloin joskus nelikymppisenä laskea, että nyt taas väheni yksi. Ehkä olen hassu - kuten kriitikoista osa kommentoi. Mutta tein näin.

Vierailija
45/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei ollut ollenkaan tietämätön. Naisella on munasoluaiheet jo syntyessään, eli ei ne lisäänny, kuten muut solut, vaan vähenevät kk myötä kerta kerralta.

Hedelmällisyys laskee keski-ikää kohti rajusti: varmaan myös munasolun hedelmällisyydellä eli laadulla on tässä merkitystä, muiden tekijöiden ohella.

Itse aloin joskus nelikymppisenä laskea, että nyt taas väheni yksi. Ehkä olen hassu - kuten kriitikoista osa kommentoi. Mutta tein näin.

Mikä aloituksessa ajateltiin mättävän?

Vierailija
46/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tottakai kaikki naiset ajattelevat itseään ensisijaisesti munasolutehtaina. 

Vierailija
47/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: Yhdysvaltalaisessa Massachusetts General Hospitalissa on saatu munasoluista uutta tietoa. Aiemmin oletettiin, että uusia munasoluja ei syntymän jälkeen enää muodostu. Tutkimuksessa kuitenkin todettiin, että munasarjoissa on kantasoluja, jotka voivat kehittyä munasoluiksi.

Vierailija
48/48 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia: Yhdysvaltalaisessa Massachusetts General Hospitalissa on saatu munasoluista uutta tietoa. Aiemmin oletettiin, että uusia munasoluja ei syntymän jälkeen enää muodostu. Tutkimuksessa kuitenkin todettiin, että munasarjoissa on kantasoluja, jotka voivat kehittyä munasoluiksi.

Ja wikipedia on yhtä luotettava kuin mutu täällä.