Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaako muiden etä-isät lapsilleen joka ilta?

Vierailija
18.04.2017 |

Olen keskustellut asiasta ex-mieheni kanssa, että välttämättä ihan joka ilta ei tarvitsisi soittaa (varsinkin jos ovat päivällä nähneet), mutta ei vaan auta. Ymmärrän, että haluaa toivottaa hyvät yöt (jonka voisi tehdä vaikka viestilläkin), mutta tällä haluaa myös kontrolloida mitä me olemme lasten kanssa päivän mittaan tehneet. Erosta kohta vuosi, ja sama meno jatkuu vaan. Huomaan välillä, että lapsiakin ahdistaa jatkuvat soitot ja utelut, plus että iltaisin usein soittaa siihen aikaan kun on iltapalat ym. käynnissä, ja sitten jo itketäänkin ikävää väsyksissään.

Mitä ihmettä tällaisen kanssa voi tehdä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla omat puhelimet? Jos on, niin laittakaa kiinni, kun iltatoimet alkaa. Jos soittelee sun puhelimeen, laitat äänettömälle. Ennen iltatouhuja laitat exälle viestin, että nyt rauhoitutte iltatoimille, etkä enää vastaa puheluihin, kaikki on ok.

Vierailija
2/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa. Mutta meillä on sopimus, että puhelu tapahtuu sillon ku meidän aikatauluun sopii.

Esikoinen pyytää joka ilta sadun jälkeen että soitetaanko isille.

Meidänkin erosta kohta vuosi. Ei minua haittaa, ihana kun isä haluaa pitää yhteyttä lapsiinsa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, kyllä soitti, vaikka kuinka minua v...tutti, parempi kuin olisi hypännyt kalliolouhokseen koko ukonkuvatus, siis minun ajatus.

MUTTA. Kyseessä on lasten isä ja hyvä että soitti.

Vierailija
4/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Meillä lapset 4, 10 ja 13. Exä ei soittele kuin jos on asiaa. Mä soitan keskimmäiselle melkein joka ilta, jos en ole lasten kanssa, koska hän toivoo sitä.

Vierailija
5/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että esi-isät.

Vierailija
6/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat puhelimet, ja usein ne ovatkin äänettömällä. Sitten laittaa minulle viestin että "taas estetään yhteydenpito lapsiin" johon vastaan ystävällisesti (tuhanteen kertaan ), että voi soittaa aikaisemmin koska on iltatoimet käynnissä. --> suuttuu minulle ja valittaa tästä seuraavassa puhelussa lapsille.

Voi että minkä ihanan miehen kanssa sitä onkaan lapset tullut tehtyä.....

Vierailija
7/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset viikko-viikko ja joka ilta lapset soittavat videopuhelun toiselle vanhemmalle. Erosta on pari vuotta.

En oikein ymmärrä tätä, ettei lapsi saisi puhua vanhemmalleen tai vanhempi lapselleen.

Vierailija
8/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Isä haluaa olla lapsiensa kanssa läheisissä väleissä ja olla iltapuuhissa mukana tavalla tai toisella ja sinä tulkitset sen kontrolloinniksi. Jos isä ei soita ni valitetaan kun on niin välinpitämätön isä ettei viitti edes soittaa.

Vierailija
9/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsilla omat puhelimet? Jos on, niin laittakaa kiinni, kun iltatoimet alkaa. Jos soittelee sun puhelimeen, laitat äänettömälle. Ennen iltatouhuja laitat exälle viestin, että nyt rauhoitutte iltatoimille, etkä enää vastaa puheluihin, kaikki on ok.

Ai että joka ilta viestiä exälle?

Sanot etälle napakasti, että lopettaa soittelut illalla, koska ne häiritsevät. Viestiä voi laittaa, esim hyvät yöt toivottaa. Lapsiltakin voi kerätä puhelimet pois ennen iltapalaa ja laittaa äänettömälle.

Itse en suvaitsisi tuollaista, jos kerran puhelut ovat pääasiassa utelua yms!

Vierailija
10/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään että soittaa, ongelma tässä on se aika ja tyyli jolla sen tekee. Vaikka asiasta on useasti keskusteltu.

Ap

Vierailija
11/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä ei koskaan soita lapselle. Vain minulle. Ei pyydä lasta puhelimeen, ei kysy mitä lapselle kuuluu :( Jos ovat lapsen kanssa lomalla, olen pyytänyt että lapsi saisi soittaa minulle. Ei käy sekään.

Vierailija
12/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä soittaa joka aamu että kuopus huomaa lähteä oikeaan aikaan kouluun. Tyttö on jo toisella luokalla ja osaisi lähteä itsekin oikeaan aikaan. Se on isän ja tytön välinen yhteinen juttu. Minua ei ärsytä isän soitot, mutta välillä nyppii että tyttö esittää vauvaa tai itseään avuttomampaa kun isä on paikalla. Kun isä ei ole paikalla niin on tavallisen reipas ja omatoiminen kahdeksanvuotias.

Vierailija
13/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsi soittaa isälleen hyvät yöt ennen niitä iltatoimia?

Vierailija
14/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Minun puolesta saisi soittaa vaikka joka ilta.

Vierailija
15/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko lapsi soittaa isälleen hyvät yöt ennen niitä iltatoimia?

Tämä. Ottakaa se aikataulutus teidän omaan haltuun. Lapsi/ lapset soittaa ennenkuin isä ehtii.

Vierailija
16/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat usein soitelleetkin tai viestitelleet jo aiemmin illasta ja saattaneet jo siinä toivottaa hyvät yöt, mutta kummasti sitä asiaa aina ilmaantuu vielä ennen nukkumaanmenoakin (isälle).

Jos lapset joskus harvoin ovat isällään yötä, en soita enää klo 18 jälkeen koska tiedän että menee ikävän itkemiseksi.

Hieno juttu että pitävät yhteyttä mutta ei tämä ihan tällaisenaan toimi.

Ap

Vierailija
17/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan etäisänä lapsilleni joka ilta. Eksää en edes kysy puhelimeen, enkä lapsiltani kysy hänestä mitään. Eli se siitä kontrolloinnista. Kyse on yhteydenpidostani lapsiini, ei eksä siihen kuvioon liity.

Vierailija
18/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että teillä ei kontrolloida, mutta täällä kyllä ihan selkeästi kytätään missä minä ja lapset, tai varsinkin minä liikutaan. Kaikki ei näköjään selviydy entisen elämän kontrolloimisesta vaikkei se mitenkään enää heille kuulu.

Ap

Vierailija
19/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni soittaa tyttärelleen joka ikinen ilta. Tehnyt tätä jo 10 vuotta. Tytärkin on jo 17vuotias. Ei ole koskaan haitannut tytön äitiä ja mielestäni ihana tapa kun asuvat kaukana toisistaan.

Vierailija
20/22 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse soitin lapselle koulun jälkeen kun oli isällään, ja lapsi yksin kotona. Exä veti herneet nenään, että hän osaa kyllä olla lapsen kanssa.

Kyse ei ollut exästä, kyse oli lapsen asioista, minua ei kiinnosta, mitä exä tekee, vaikka seisoisi päällään.

Mutta siis kielsi olemasta yhteydessä lapseen kun tämä on hänellä :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan