Pelkään että kun synnytän niin synnytys etenee niin nopeasti ja yllättäen että mies ei ehdi paikalle synnytyssairaalaan!
Kaverilleni melkein kävi noin, tosin hänellä synnytys jouduttiin käynnistämään.
Kommentit (17)
Onneksi siellä on henkilökunta paikalla, niin et tarvitse siellä sitä miestäsi.
Heheh. Onko kyseessä esikoinen? Jos on,saat varautua sen 2 h syöksysynnytyksen sijasta 20-30h maratooniin. 😁
Tuo varmaan onkin enemmistön suurin huoli synnytyksessä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Heheh. Onko kyseessä esikoinen? Jos on,saat varautua sen 2 h syöksysynnytyksen sijasta 20-30h maratooniin. 😁
Sellainen kiitos! Tosin tuo kaverini synnytti myös esikoisen, ja hänellä tuli syöksynä heti käynnistyksen jälkeen ja oli minuuteista kiinni että mies ehti paikalle.
Mitä se mies sielä tekee mikä on niin tärkeetä? Toimii kätilönä?
Toivottavasti mies ehtii paikalle, mutta jos käy näin, että ei ehtisi, niin siellä on kätilö tukenasi, ja mies tulee paikalle sitten heti. Jos esikoinen kyseessä, niin todennäköisempää lienee, että mies ehtii hyvin paikalle, tosin onhan niitä nopeita ensisynnytyksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse synnytin esikoiseni 7 tunnissa, jossa vasta 4 tunnin jälkeen tajusin että synnytys on oikeasti käynnissä (tällöin olin auki 5 cm).
Ponnistusvaiheen alkaessa pyysin tukihenkilöäni nopeasti soittamaan lapsen isälle, että pian se syntyy. Kätilö naureskeli, että ei tässä kiire ole, tuskin ihan heti tulee.
No, se ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia.
Mun exästä oli pelkkää riesaa synnytyksissä, narisi kun ei saanut synnytyssalissa nukuttua, narisi, kun oli nälkä, tylsää ja ties mitä.
Oon kuullut, että muiden miehet on hieroneet, tuoneet jäätä, kannustaneet ja kehuneet.
Mulla eka 1h50min, ponnistusvaihe 6min.
Toka kaikkinen yli 9h.
Eli ei voi etukäteen sanoa, kauonko kestää ja mihin saa varautua.
Mulle kävi noin toisen lapseni kohdalla. Ei siinä hötäkässä isää kaivannut, ennemminkin oli iloinen, että ehti itse saliin yhtenä palana. Ponnistusvaihe 1 min.
Mulla oli "nopea" ensi synnytys ja se kesti 7h. Kyllä siinä ajassa ehtii paikalle :D Toinen olikin vähän hätäisempi. Jos en olisi ollut jo valmiiksi sairaalassa, en olis sairaalaan ehtinytkään. Lapsi oli minuutissa pihalla kun alkoi ponnistuttamaan. Ensimmäisestä synnytys supistuksesta siihen, että lapsi oli pihalla taisi mennä 17min. (Istukkaa sitten synnytin puoli tuntia :) )
Harmittaahan se jos mies ei ehdi synnytykseen. Tärkeämpää kuitenkin on, että sinä ehdit sairaalaan ja saat ammattitaitoista apua vauvan syntyessä, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse synnytin esikoiseni 7 tunnissa, jossa vasta 4 tunnin jälkeen tajusin että synnytys on oikeasti käynnissä (tällöin olin auki 5 cm).
Ponnistusvaiheen alkaessa pyysin tukihenkilöäni nopeasti soittamaan lapsen isälle, että pian se syntyy. Kätilö naureskeli, että ei tässä kiire ole, tuskin ihan heti tulee.
No, se ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia.
Juu, poikkeuksia toki on kuten joka asiassa eikä koskaan voi tietää 100% varmuudella kuinka käy. Useimmiten kuitenkin esikoisen synnytys on pitkä ja selvästi pidempi kuin naisen mahdolliset myöhemmät synnytykset. Syöksysynnytyksiä sattuu yleensä useamman kerran synnyttäneille. :)
17 min eka,7 min toka.
Koko hela hoito.
Kuule,isä ehtii jos ehtii.
Elämä jatkuu.
Jos esikoinen tuloillaan, niin todennäköisyys on sen puolella että isä ehtii hyvin mukaan sairaalaan.
Jos tulee vauhdikkaasti, niin et ehdi häntä kaipailemaan. Musta ainakin tuntui, että miehestä oli apua enemmän silloin kun odoteltiin sairaalassa avautumista. Ponnistusvaiheessa käperryin henkisesti sisäänpäin ja keskityin hengittämiseen ja ponnistamiseen.
Mulla esikoisen syntymä kesti hieman alle 4 tuntia, ekasta supistuksesta siihen että poika oli rinnalla. Ei käynnistetty.
Siksipä seuraavan syntymä jännittääkin että jos mies ei ehdikkään paikalle ja sitten vasta sen jälkeen jännittää että ehditäänkö sairaalaan, kun muutettiin kesällä landelle🙃
Haloo, muut suree, että ne ei itse ehdi sairaalaan.
Tutullakin taksikuski sai miltei olla kätilönä, sairaala 20 km päässä vain.