Miksi TE-toimisto soitti minulle?
En kuullut soittoa, laittoivat viestillä näin: Uudenmaan TE-toimisto on yrittänyt tavoittaa sinua tänään puhelimitse. Soitamme sinulle uudestaan huomenna klo 9-11 tai klo 13-15 välillä 0295-alkuisesta numerosta. Ystävällisin terveisin Uudenmaan TE-toimisto. Tähän viestiin ei voi vastata tekstiviestillä tai soittamalla.
Miksi ihmeessä TE-toimisto soitti minulle, heidän pitäisi soittaa vasta TE-toimiston sivujen mukaan myöhemmin, näin sivulla lukee: Työnhakusi on voimassa.
TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 08.05.2017
Jos haluat muuttaa sovittua asiointipäivää tai -tapaa, ota yhteyttä TE-toimistoon.
Kommentit (42)
Koska olet työtön sulla on koko päivä aikaa odottaa kärppänä työkkärin soittoa. Tai näin siis he näkevät asian.
Minulla ainakin oli työttömänä ollessa niin, että te-toimistosta soitettiin ja sitten aina sen mukaan lykkäsivät eteenpäin tuota yhteydenottopäivää. Seuraavaan puheluun kannattaa kyllä vastata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin oli työttömänä ollessa niin, että te-toimistosta soitettiin ja sitten aina sen mukaan lykkäsivät eteenpäin tuota yhteydenottopäivää. Seuraavaan puheluun kannattaa kyllä vastata.
Mutta heidän pitäisi soittaa vasta myöhemmin;o
Pääset jollekin ihanalle kurssille! Ole onnellinen.
En tiedä miksi soittivat, mutta mukava kuulla että tulee tekstiviesti ja tarkempi aika milloin yrittävät uudestaan, jos ei ensimmäisellä kerralla ehdi vastaamaan puhelimeen. Vaikka olenkin enimmäkseen kotosalla ja puhelin on päällä, niin eipä sitä tule kanniskeltua mukana ja jos olen vaikkapa vessassa tai toisessa kerroksessa kuin puhelin, niin tuskin siihen soittoon ehdin vastata. Hyvä siis, että antavat tuollaiset selkeät aikahaarukat, jolloin pitää olla skarppina puhelimen kanssa ja valmiina vastaamaan.
Koska sinun tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä. Työttömänä työnhakijana olla valmis vastaamaan puhelimeen.
Sen sulla näkyvän päivän antaa järjestelmä automaattisesti eli sinä päivänä on turha soittoa odottaa.
Pelkään että antavat karenssia tai jotain sillä en ole hakenut töihin, ainoostaan TE-toimiston pakollisiin haluisin. Tämä päivä taitaa sitten mennä hakemuksia tekiessä
Ei ne päivämäärät pidä koskaan paikkaansa. Nythän ne soittelee 3kk välein ja koittaa aktivoida sua.
Sara1200 kirjoitti:
Pelkään että antavat karenssia tai jotain sillä en ole hakenut töihin, ainoostaan TE-toimiston pakollisiin haluisin. Tämä päivä taitaa sitten mennä hakemuksia tekiessä
*Pakollisiin hakuihin
Ole onnellinen, ettei tullut karenssia siitä, että unohdit ottaa puhelimen mukaan kun menit vessaan.
Työtönhän ei voi mennä TE-toimiston aukioloaikana suihkuun, koska ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, jos on suihkussa.
Ehkäpä sinulla on käynyt tuuri ja olet saanut mahdollisen työpaikan mihin joudut haastatteluun ja toivottavasti myös töitä saat.
Tuo 8.5.2017 on se päivä, johon mennessä ottavat yhteyttä. Jos olet ilmoittanut olevasi työtön, niin olet työmarkkinoiden käytettävissä ja te-toimisto voi koska tahansa ottaa yhteyttä ja tarjota työtä, opiskelupaikkaa tai palveluja. Heinäkuusta eteenpäin ei enää kerrota yhteydenottopäivää, ainoastaan se, että te-toimistosta voidaan ottaa yhteyttä ja työnhaku on voimassa.
Hei, älä huolestu. Ne tarkistaa lähinnä, että olet hengissä. Niiden pitää edes kerran vuodessa omien tilastojensa vuoksi ottaa yhteyttä - muutenhan tämä koko homma on tuota itsepalvelua.
Viimeksi 6 kk pätkässä en huomannut vastata, ja tuli uusi aika koska soittavat (juuri ennen juhannusta) mutta kukaan ei koskaan soittanut. Sitten pääsin heinäkuulla töihin. Ei tuosta mitään tullut, karensseja tai muuta.
Mulle ei soitettu. Laitoin TE-toimiston sivujen kautta soittopyynnön. Asia oli sellainen, joka olisi edistänyt työllistymistäni. Minulle ei kuitenkaan soitettu, ja myöhemmin sain tietää, että joku virkailija oli kuitannut, että on yritetty soittaa.
Vanmistuin ammattiin. En saanut heti töitä, joten menin työkkäriin. Olin intoa täynnä hakemassa töitä, ja kuvittelin, että työkkäristä, jos mistä saan siihen apua. Virkailija selitti, että kuukauden päästä tulet sitten tällaiseen infotilaisuuteen, jossa kerrotaan, miten ollaan työtön työnhakija. En minä aikonut olla työttömänä enää kuukauden kuluttua. "Kun olet ollut puoli vuotta työttömänä, saat tällaisen edun. Vuoden kuluttua tuollaisen. Ja on meillä sitten näitä kurssejakin."
Siis mitä ne siellä työkkärissä kuvittelevat? Keskiverto vastavalmistunut ei ole kiinnostunut siitä, millaisia etuja työkkärillä on tarjolla pitkäaikaistyöttömille. Vielä vähemmän heitä kiinnostaa mitkään kurssit, kun on juuri koulusta päästy.
Itse toivoisin että joskus edes soittaisivat. Aina vaan siirretään yhteydenottopäivää 6kk eteenpäin. No, ehkä syynä on ikäni, yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei soitettu. Laitoin TE-toimiston sivujen kautta soittopyynnön. Asia oli sellainen, joka olisi edistänyt työllistymistäni. Minulle ei kuitenkaan soitettu, ja myöhemmin sain tietää, että joku virkailija oli kuitannut, että on yritetty soittaa.
Vanmistuin ammattiin. En saanut heti töitä, joten menin työkkäriin. Olin intoa täynnä hakemassa töitä, ja kuvittelin, että työkkäristä, jos mistä saan siihen apua. Virkailija selitti, että kuukauden päästä tulet sitten tällaiseen infotilaisuuteen, jossa kerrotaan, miten ollaan työtön työnhakija. En minä aikonut olla työttömänä enää kuukauden kuluttua. "Kun olet ollut puoli vuotta työttömänä, saat tällaisen edun. Vuoden kuluttua tuollaisen. Ja on meillä sitten näitä kurssejakin."
Siis mitä ne siellä työkkärissä kuvittelevat? Keskiverto vastavalmistunut ei ole kiinnostunut siitä, millaisia etuja työkkärillä on tarjolla pitkäaikaistyöttömille. Vielä vähemmän heitä kiinnostaa mitkään kurssit, kun on juuri koulusta päästy.
Tuota minäkin ajattelin: joku oli vain kuitannut pari päivää ennen juhannusta, että soitettu on. Oli kyllä kalenterissani ja pidin huolen, että otan sen puhelimen vessan ja suihkuun mukaaan. :/
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi soittivat, mutta mukava kuulla että tulee tekstiviesti ja tarkempi aika milloin yrittävät uudestaan, jos ei ensimmäisellä kerralla ehdi vastaamaan puhelimeen. Vaikka olenkin enimmäkseen kotosalla ja puhelin on päällä, niin eipä sitä tule kanniskeltua mukana ja jos olen vaikkapa vessassa tai toisessa kerroksessa kuin puhelin, niin tuskin siihen soittoon ehdin vastata. Hyvä siis, että antavat tuollaiset selkeät aikahaarukat, jolloin pitää olla skarppina puhelimen kanssa ja valmiina vastaamaan.
Olisit itse soittanut takaisin.
Näin minä toimin aikanaan kun asiakas sinne olin.
Sulle olisi oillut töitä.
Nyt missasit tylpaikan.
Jatkossa et saa töitä.
Paikat annetaan aktivisille
No se selviää varmaan vastaamalla puhelimeen.