Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Vahva epäilys, että mulla on ADD. Help..
18.04.2017 |
Olen tehnyt netissä testejä, peilannut oireitani, miettinyt koulu aikoja. Olen aika varma asiasta. Nyt haluaisin elämääni helpotusta. Ainut vaan, että mulla on kaksi lasta, joihin tää asia ei vaikuta ollenkaan. Jos soitan psykiatriselle, tehdäänkö automaattisesti lasu?
Kommentit (23)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija kirjoitti:
Mitä on spesifi oireisto?
Oireistoa, joka erottaa ADDn muista neurologisista ongelmista. Neurobiologisella tasolla on eroavaisuuksia joihinkin muihin, jotka voivat näyttää samalta päälle. Selvittäminen kuuluu ammattilaiselle.
Alue: Aihe vapaa
Addissa ei ole kyse hypervilkkaudesta,vaan pikemminkin alivilkkaudesta. ADD.sta kärsivä voi näyttäytyä flegmaattisena lapamatona muille. Aivot menee vähän kuin nukkumistilaan aina jos käsillä oleva/tehtävä asia ei ole supermielenkiintoinen, kun keskiverto kykenee pitämään tarkkaavaisuutta yllä. Toinen vaihtoehto on maaninen ylikeskittymistila, eli tarkkaavaisuudessa on ne ääripäät. Lisäksi kaikki häiriö pahentaa,esim.itse en voi tehdä ruokaa jos joku juttelee minulle samalla tai on paljon meteliä. En voi silloin keskittyä ruuan tekoon. En voi myöskään kuunnella musiikkia autolla ajaessa tai ajan kolarin. En ihan ymmärrä tätä ilmiötä että normaalit ihmiset epäilee itsellään ADD.ta. Ei kyseessä ole mikään harmiton pikkuhaitta. Itsellä on lievä/keskivaikea ADD ja kyllä se on vaikeuttanut ihan kaikkia elämän osa-alueita huomattavasti.