Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahva epäilys, että mulla on ADD. Help..

Vierailija
18.04.2017 |

Olen tehnyt netissä testejä, peilannut oireitani, miettinyt koulu aikoja. Olen aika varma asiasta. Nyt haluaisin elämääni helpotusta. Ainut vaan, että mulla on kaksi lasta, joihin tää asia ei vaikuta ollenkaan. Jos soitan psykiatriselle, tehdäänkö automaattisesti lasu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on rutiinit kunnossa perheessä. Ruoka ja nukkuma ajat on samat. Asiat vaan tuppaa jäämään viime tippaan. Hankala aloittaa eri asioita, paitsi niitä, mitkä on ihan pakko. Ajatukset harhailee paljon. Kaupassa jään usein miettimään mitä pitikään ostaa ja silti saattaa unohtua jotain.

Lisäksi olen mestari hävittämään tavaroitani. Se on yleinen vitsi ystävä porukassakin, sitten niitä etsitään kissojen ja koirien kanssa.

Mutta lapsilta ei puutu mitään..

Mutta eikös kaikki ihmiset ole juuri tuollaisia? Kuulostaa todella tutulta ainakin minulle. Toki olen kehittänyt omia selviytymismekanismejani vuosien mittaan. Ennen olin myöhässä kaikkialta ja edelleen unohdun haaveilemaan tämän tästä. Mutten ole mitenkään hyperaktiivinen todellakaan. Silti mulla on korkeakoulututkinto, hyvä vakityö ja perhe.

Addissa ei ole kyse hypervilkkaudesta,vaan pikemminkin alivilkkaudesta. ADD.sta kärsivä voi näyttäytyä flegmaattisena lapamatona muille. Aivot menee vähän kuin nukkumistilaan aina jos käsillä oleva/tehtävä asia ei ole supermielenkiintoinen, kun keskiverto kykenee pitämään tarkkaavaisuutta yllä. Toinen vaihtoehto on maaninen ylikeskittymistila, eli tarkkaavaisuudessa on ne ääripäät. Lisäksi kaikki häiriö pahentaa,esim.itse en voi tehdä ruokaa jos joku juttelee minulle samalla tai on paljon meteliä. En voi silloin keskittyä ruuan tekoon. En voi myöskään kuunnella musiikkia autolla ajaessa tai ajan kolarin. En ihan ymmärrä tätä ilmiötä että normaalit ihmiset epäilee itsellään ADD.ta. Ei kyseessä ole mikään harmiton pikkuhaitta. Itsellä on lievä/keskivaikea ADD ja kyllä se on vaikeuttanut ihan kaikkia elämän osa-alueita huomattavasti.

Vierailija
22/23 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Muoti sairaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on spesifi oireisto?

Oireistoa, joka erottaa ADDn muista neurologisista ongelmista. Neurobiologisella tasolla on eroavaisuuksia joihinkin muihin, jotka voivat näyttää samalta päälle. Selvittäminen kuuluu ammattilaiselle.