Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Rocky Balboa veteli raakoja kananmunia, vaikka niiden sisältämä proteiini ei imeydy kehoon läheskään yhtä hyvin kuin kypsennettyjen?

Vierailija
18.04.2017 |

"The true ileal digestibility of cooked and raw egg protein amounted to 90.9 +/- 0.8 and 51.3 +/- 9.8%, respectively."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9772141

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan tuota ei vielä tiedetty.

Vierailija
2/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänen suolistonsa ei pitänyt kypsennetyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan tuota ei vielä tiedetty.

Ja Rocky oli elämänkoululainen muutenkin

Vierailija
4/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taisi vetää myös kaikki keltuaisetkin, eikö nykyajan bodarit vedä valkuaiset pääasiassa? Vaikka taidettiin se jollain tutkimuksella jo todeta, ettei ne keltuaisetkaan niin vaarallisia oo.

Voi Rocky, sinä aikakautesi uhri. 

Vierailija
5/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rocky on fiktiivinen hahmo.

Vierailija
6/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sen ajan terveysruokaa.

Vierailija
7/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rocky tuskin tiesi tuota.

Vierailija
8/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rocky oli saanut aika monta iskua päähän ja mä en usko että se vapaa-ajalla luki paljon tutkimuksia.

Vierailija
9/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö takia se juoksi sen kanan perässä? Yritti puristaa muna siitä?

Vierailija
10/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaari harrasti kehonrakennusta ja mulle on kerrottu, että hänkin silloin aikanaan veteli nimenomaan raakoja kananmunia, se oli niissä piireissä tapana.

Muistaakseni Jutta G:kin on sanonut, että lisäravinteita ei ollut vielä edes 90-luvulla, vaan silloinkin proteiinilisät toteutettiin kananmunilla.

Vierailija
11/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa se hyvä elokuva jossa näytettäisiin munukkojen keittymistä - ehkäpä siksi?

Vierailija
12/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Rocky nyt ei muutenkaan ollut niitä penaalin terävimpiä kyniä

Vierailija
13/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaari harrasti kehonrakennusta ja mulle on kerrottu, että hänkin silloin aikanaan veteli nimenomaan raakoja kananmunia, se oli niissä piireissä tapana.

Muistaakseni Jutta G:kin on sanonut, että lisäravinteita ei ollut vielä edes 90-luvulla, vaan silloinkin proteiinilisät toteutettiin kananmunilla.

Jo Hippokrates ylisiti heraproteiinia. :D Kyllä oli ysärillä jo proteiinit, kreatiinit, BCAA-aminohapot ja CLA:t sunt muut myynnissä. En tiedä mitä Jutta G. on sekoillut sinun mukaasi.

Vierailija
14/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rocky on fiktiivinen hahmo.

Hiljaa!

It's still real to me dammit

Vierailija
15/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Jospa hänen suolistonsa ei pitänyt kypsennetyistä.

Luulisi, että imeytymätön proteiini on suoliston kannalta huonompi vaihtoehto.

Vierailija
16/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taisi vetää myös kaikki keltuaisetkin, eikö nykyajan bodarit vedä valkuaiset pääasiassa? Vaikka taidettiin se jollain tutkimuksella jo todeta, ettei ne keltuaisetkaan niin vaarallisia oo.

Voi Rocky, sinä aikakautesi uhri. 

Keltuaisten sisältämä kolesteroli ei ole pahaksi perusterveille normi-ihmisille kohtuudella käytettynä, mutta koska bodarit roinaavat, heidän veriarvonsa ovat huonommat. Ei bodaritkaan niitä keltuaisia roskiin yleensä heitä, jos he syövät vain pari kananmunaa.

Vierailija
17/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo Hippokrates ylisiti heraproteiinia. :D Kyllä oli ysärillä jo proteiinit, kreatiinit, BCAA-aminohapot ja CLA:t sunt muut myynnissä. En tiedä mitä Jutta G. on sekoillut sinun mukaasi.

Ok, voi olla sitten että muistan väärin. Mutta pitkään oli Suomessakin lisäravinteet aika yksipuolisia, käytännössä kananmunia.:)

Vierailija
18/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä imeydy niin paljon mutta imeytyy nopeammin ''nestemäisessä'' muodossa. Eli aineenvaihdunta tehostuu ja ei tule turvotusta niin paljon kuin kypsennetystä kanamunista.

Vierailija
19/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se elokuvassa vaikuttavampaa, että äijä vetää kananmunat raakoina kuin että näytettäsiin Rockya kokkauspuuhissa.

Vierailija
20/24 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se oli MIES. Nössöt keittää munansa. ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi