Muistatteko mitä Barbeja teillä oli lapsena?
Mulla oli ainakin Ariel ja Esmeralda. Sitten muistan hämärästi, että mulla olis ollut sellanen joku jumppabarbi, jolla oli siis sellanen rekki missä re roikkui. Hämärästi muistan myös sellaisen Barbin, jonka mukana tuli joku pieni miekkavalas, ja sillä Barbilla oli sukelluspuku päällä ja räpylät kuulu siihen kans. Muita en nyt muista. Kyllä mulla enemmän niitä oli, mut ehkä ne muut ei oo jääny mieleen.
Kommentit (70)
Meillä oli kanssa Ariel. Mulla oli myös daisynukkke, sellainen kauneuskuningatar, kruunu päässään. Joku laskettelubarbie oli myös. Ja pari Keniä. Sitten oli joitain ihan perusbarbieita. Mulla oli myös tummaihoinen barbie, sen oli isäni tuonut Las Vegasin matkaltaan.
Minulla oli vain hääbarbie. Muistan, että ihailin rasiaa, jossa se tuli: rasia oli vuorattu tummansinisellä plyyshillä.
Hääbarbien lisäksi minulla oli vain halpoja, ruskeatukkaisia Cindyn kopioita, joilla oli ontot raajat. Mielestäni niillä oli kuitenkin kauniimmat kasvot kuin Barbieilla.
Persikkabarbien ja ultrahairbarbien nyt ainakin muistan.
Sitten oli sellainen "muotibarbie" jolla oli punainen mokkatakki ja punainen stetson.
Oli mulla joku pulmusten beggyn näköinenkin barbie 😀 Oli kyllä niin saman näköinen että varmaan oli sen mukaan tehty.
Mulla oli kans Ariel, oli mun lemppari.
Sitten oli sellanen keijubarbi jolle sai sellaset muoviset siivet selkään ja ne siivet toimi myös saippuakuplien kanssa. Eli siis ne siivet kastettiin saippuaveteen ja niistä tuli kuplia.
Sitten oli semmonen raskausbarbi jolla sai mahan sisään vauvan ja sen mahan pystyi kääntämään ympäri, eli barbilla oli joko iso raskausmaha tai ei.
Ylpein olin ehkä sellaisesta häämekkobarbista, se oli ainoa jonka ostin ihan omalla rahalla. Sain silloin 20 markkaa viikkorahaa ja barbi maksoi ärrällä 80 markkaa, eli kuukauden piti säästää jotta sain ostettua sen.
Ai niin, oli mulla kans joku aerobicbarbi jolla oli nivelet polvissa ja kyynärtaipeissa eli se taittui vähän enemmän kuin normibarbi.
Hää-, keiju- ja Arielbarbit on vielä tallessa, toivottavasti oma tuleva tyttäreni innostuu niistä edes jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kans Ariel, oli mun lemppari.
Sitten oli sellanen keijubarbi jolle sai sellaset muoviset siivet selkään ja ne siivet toimi myös saippuakuplien kanssa. Eli siis ne siivet kastettiin saippuaveteen ja niistä tuli kuplia.
Sitten oli semmonen raskausbarbi jolla sai mahan sisään vauvan ja sen mahan pystyi kääntämään ympäri, eli barbilla oli joko iso raskausmaha tai ei.
Ylpein olin ehkä sellaisesta häämekkobarbista, se oli ainoa jonka ostin ihan omalla rahalla. Sain silloin 20 markkaa viikkorahaa ja barbi maksoi ärrällä 80 markkaa, eli kuukauden piti säästää jotta sain ostettua sen.
Ai niin, oli mulla kans joku aerobicbarbi jolla oli nivelet polvissa ja kyynärtaipeissa eli se taittui vähän enemmän kuin normibarbi.
Hää-, keiju- ja Arielbarbit on vielä tallessa, toivottavasti oma tuleva tyttäreni innostuu niistä edes jonkin verran.
Mulla oli muuten kans tuollainen raskausmahabarbi! Tai muistaakseni se ei kyllä ollut aito "Barbie", vaan joku halppisversio. Mutta joo muistan sen mahan jonka pystyi kääntämään, ja sinne mahtui joku sellanen pieni mukana tullut muovivauva :D
t.ap
Disneybarbeista oli Ariel, Jasmin, Belle, muistaakseni Tuhkimo sekä Pocahontas, joka oli selvästi hienoin ja laadukkain.
Arielista en tykännyt kun simpukkarintsikat olivat aika heikkoa tekoa ja se taisi olla myös muita barbeja lyhyempi. Tavallisten lisäksi ainakin oli ainakin hääbarbi. Viimeinen barbini oli vähän tummaihoisempi ja aika coolin näköinen.
Mun siskolla oli balettibarbi, sillä oli ihana vaaleansininen/turkoosi balettiasu, siis tyllihameineen kaikkineen + balettitossut. Vähän kadehdin sitä kun se oli niin ihana! Sitten meillä oli kaksi cindy-barbia, jotka oli siis samanlaiset, mutta jostain syystä kasvoiltaan niin erinäköiset että erotettiin ne toisistaan ilman mitään hankaluuksia :D
60-luvulla ei ollut kuin barbi-barbeja, ainakaan minulla ei ollut, yksi ainoa, jolta pikku sisko leikkasi tukan lyhyeksi. Kurja barbilapsuus.
Hää-Barbie
Rapunzel-Barbie
Jumppa-Barbie
Merenneito-Barbie
Raskaus-Barbie
Barbie, jonka hiuksia pystyi raidoittaa tms.
Ballerina-Barbie
Autoileva Barbie
Prinsessa Annaliese -Barbie
+ monia muita 😁❤️
Tietysti muistan. Eka nukke, joka oli joku halpis, oli nimeltään Inga. Olin silloin ehkä 5-vuotias. Sitten sain Daisyn. Olin kai 6-vuotias, kun sain sydänbarbin. Sydänbarbilla oli mekko, jossa oli sydämiä. Leikin sillä niin paljon, että se kului. Toiseksi parhaiten muistan persikkabarbien. Sen lisäksi mulla oli myös Ken. Viimeisimmät barbiet ostin jo omilla säästöillä, kuten tummaihoisen Denisen. Barbiet olivat kyllä henki ja elämä minulle. Minulle tuli Barbie-lehti. Minulla oli (ja on) myös kirja, joka käsitteli barbien historiaa 60-luvulta asti.
Spice Girls -Barbie Mel B :D Muistan kuinka siistinä pidin kun sen mukana tuli semmonen pieni barbin mankka, josta aukes luukku sillai niinku oikeessaki mankassa ja siellä näky cd-levy! Se oli niin hieno...
Mulla oli lapsena kynsilakkabarbi. Sen mukana tuli pullo kynsilakkaa ja muistaakseni myös sellaiset press-on-irtokynnet. Se barbi oli tosi kaunis, jotenkin sellainen kohtalokkaan näköinen. Tykkäsin :) Äiti teki sille vielä myöhemmin tosi kauniin mekon, kun sen omat vaatteet menivät hukkaan.
Toinen barbi jonka muistan omistaneeni oli sellainen karsea puhuva barbi joskus varhaisteininä, ehkä 12-13-vuotiaana. Se puheominaisuus oli ihan hieno vähän aikaa, mutta noin muuten se nukke itse oli kauhean tönkkö ja painava (tietty, koska siellä sisällä oli kaikkia elektronisia osia) ja sen selässä oli sellainen reikä. Se myös liikutteli suutaan jotenkin tosi pelottavasti :D
En muista, oliko mulla muita barbeja noiden lisäksi, saattoi ollakin. Naisnukkeja joka tapauksessa, Steffejäkin oli muutama.
Muoks: Ai niin, oli mulla Shellyjäkin, siis niitä barbien pikkusiskoja :)
14 jatkaa. Muistan, että oli joku bussimatka, kun olin alle kouluikäinen. Esitelmöin bussikuskille erilaisista barbieista, kun olin niistä niin innoissani. Bussikuski kuunteli diplomaattisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Sitten oli sellainen "muotibarbie" jolla oli punainen mokkatakki ja punainen stetson.
Oli mulla joku pulmusten beggyn näköinenkin barbie 😀 Oli kyllä niin saman näköinen että varmaan oli sen mukaan tehty.
Mikä on persikkabarbie? :o Joku tuommonen oranssilla mekolla vai?
https://stephanienikolopoulos.files.wordpress.com/2016/07/peachesncreambarbie.jpg?w=490
t.ap
Tässä kuvassa on mun kriittisimmän barbie-iän barbeja (oli joko itsellä tai jollain kaverilla), kaikki muut tuttuja paitsi tuo valkopukuinen.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/01/b3/d2/01b3d2e7cb178b8…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mulla joku pulmusten beggyn näköinenkin barbie 😀 Oli kyllä niin saman näköinen että varmaan oli sen mukaan tehty.Mikä on persikkabarbie? :o Joku tuommonen oranssilla mekolla vai?
https://stephanienikolopoulos.files.wordpress.com/2016/07/peachesncreambarbie.jpg?w=490
t.ap
Joo just se.
14
Mulla oli paljon barbeja, luetellut ovat jääneet erityisesti mieleen:
-Persikka-barbie täälläkin
-tähtiloistebarbie, jonka puvun tähdet ja katossängyn tekstiilit hohtivat pimeässä
-jonkun bändin jäseniä, jossa barbie punaisissa mokkavaatteissa krepatuilla hiuksilla, tummahiuksinen barbie ja Derek-niminen mies jolla tosi värikäs frakki
- lasketteleva barbie
Näille mulla oli barbietalo, matkailuauto, kauko-ohjattava skootteri ja avoauto.
-Tuhkimo-barbie
-Parturoitava barbie, jolla oli todella pitkät tummat hiukset, joita en ikinä uskaltanut leikata. Tämän barbin mukana tuli hiuslisäke ja sakset.
-Glitter hair -barbie, jolla oli vaaleat pitkät hiukset ja musta-oranssi minimekko. Mekossa oli palmun kuva.
-Jokin kopionukke, joka napista painamalla lauloi todella kuuluvalla äänellä.
Nämä ovat jääneet erityisesti mieleen, vaikka nukkeja oli enemmänkin. Sen muistan, että olin kovasti kateellinen kaverilleni, joka sai aina kaikki uutuusbarbit, muun muassa sen raskaana olevan barbin ja Arielin. Suurinta hupia lapsena oli kauppareissuilla mennä ihastelemaan Barbie-hyllyä sillä aikaa, kun vanhemmat teki ruokaostokset.
Hääbarbi