Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko mitä Barbeja teillä oli lapsena?

Vierailija
18.04.2017 |

Mulla oli ainakin Ariel ja Esmeralda. Sitten muistan hämärästi, että mulla olis ollut sellanen joku jumppabarbi, jolla oli siis sellanen rekki missä re roikkui. Hämärästi muistan myös sellaisen Barbin, jonka mukana tuli joku pieni miekkavalas, ja sillä Barbilla oli sukelluspuku päällä ja räpylät kuulu siihen kans. Muita en nyt muista. Kyllä mulla enemmän niitä oli, mut ehkä ne muut ei oo jääny mieleen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. 60-70 -lukujen vaihteessa ei ollut tasan kuin yksi barbimalli, mutta tukan väri saattoi olla tumma tai vaalea. Mulla oli vaalea- ja kaverilla tummatukkainen. Kaveri oli nyrhinyt barbinsa tukan saksilla siiliksi ja sitä harmitti, kun se tajusi, että sellainen se olisi sitten lopunikää. Jotenkin se vissiin kuvitteli sen kasvavan takaisin.

Mun barbin päällä oli ostettaessa sellainen ruudullinen -50 -luvun kotiäiti-mekko.  Äitini oli ammatiltaan ompelija ja ompelikin barbilleni monta upeaa pukua lisää, mm. hääpuvun. Korvakoruiksi työnsin lasipäiset nuppineulat ja ne olikin ihan hienot. Näitä barbeja muuten nimitettiin silloin pimunukeiksi. Kun menin leikkimään kaverini kanssa pimunukeilla, teimme poikakaverit niille kepeistä. Kepin päälle kiedottiin kankaanpaloja ja todella hieno sen ajan "Ken" niistä tuli.  

Olisipa se barbi vielä tallessa. Sen ikäisellä on jo keräilyarvoa. 

Vierailija
22/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuvassa on mun kriittisimmän barbie-iän barbeja (oli joko itsellä tai jollain kaverilla), kaikki muut tuttuja paitsi tuo valkopukuinen.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/01/b3/d2/01b3d2e7cb178b8…

Mulla on tallessa tuo talviviitta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin lapsena??

Jep, mullakin on osa tallessa edelleen. Olen kohta 40.

Vierailija
24/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku musta barbaari tjsp

Vierailija
25/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totally Hair blondi Barbie, United Colors of Benetton Marina, Sparkle Beach Barbie ja Skipper, Sun Sensation Barbie, Jewel Hair Mermaid Barbie, Capri Barbie. Tuossa joitakin mitkä on hyvässä muistissa.

Vierailija
26/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paljon barbeja, luetellut ovat jääneet erityisesti mieleen:

-Persikka-barbie täälläkin

-tähtiloistebarbie, jonka puvun tähdet ja katossängyn tekstiilit hohtivat pimeässä

-jonkun bändin jäseniä, jossa barbie punaisissa mokkavaatteissa krepatuilla hiuksilla, tummahiuksinen barbie ja Derek-niminen mies jolla tosi värikäs frakki

- lasketteleva barbie

Joo, mun kaverilla oli tuon bändin Derek ja se mainitsemani tummaihoinen Denise oli myös tuon bändin jäsen.:)

14

Vierailija
27/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joku feikkibarbi 70-80-lukujen taitteessa, tummatukkainen ja vaatetuksena skottiruutuinen baskeri ja viitta. Sisko sai sentään "oikean" barbin, joka tosin sekin oli Daisy, ei Barbie.

Vierailija
28/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kanssa Ariel. Mulla oli myös daisynukkke, sellainen kauneuskuningatar, kruunu päässään. Joku laskettelubarbie oli myös. Ja pari Keniä. Sitten oli joitain ihan perusbarbieita. Mulla oli myös tummaihoinen barbie, sen oli isäni tuonut Las Vegasin matkaltaan.

Toinen Ken oli tällainen

http://barbiefetish.blogspot.fi/2011/10/united-colors-of-benetton-ken-1…

Vierailija
29/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulahula Barbi ja hiukset Havajin, sai auringosta värinsäkin! :D Ai että se oli hieno :)

Vierailija
30/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut barbeja.

Vierailija
31/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spice Girls Geri. Se oli oikeasti karmean ruma, ei näyttänyt yhtään oikealta Geriltä (eipä näyttänyt ne neljä muutakaan niiltä kuin olisi pitänyt).

En ymmärrä miksi niistä nukeista tehtiin niin rumia, kai niiden salaisuus oli halpatyövoima. Suuret voitot niistä kyllä käärittiin, kun ne ei mitään halpoja ollut. Vaatteetkin olivat mahdollisimman yksinkertaiset ja pienet, jotka nekin kielivät siitä, että oli mahdollisimman pienellä budjetilla tuotettuja.

Vierailija
32/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli tiukan linjan feministi ja barbeja ei tosiaankaan ollut ulottuvillani. 

En nyt muista siitä kärsineeni, vaikka kavereilla oli. Hypittiin narua ja tvistiä (se kuminauhajutska, josta nuoremmat ikäpolvet eivät ehkä tiedäkään) 

Itse olen ottanut sen linjan lapsieni kanssa, että leikkiä saa millä haluaa. En kuitenkaan osta oma-aloitteisesti mitään muotileluja. Barbi on tietysti klassikko jo 50-luvulta. Eli ei varsinaisesti laskettavissa muotibuumiin. 

Vierailija
33/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama, mutta ainoa minka muistan on Vaahto-Barbie! Silla oli semmoinen vaahtomuovinen 'tutu' johon pystyi pursottamaan erivarisia vaahtoja koristeeksi (vaahdot tuli barbien mukana). 

Oltiin aika koyhia eika moneen Barbieen ollut varaa. Nykyaanhan ne ei paljoa nayta maksavan!

Muistan kun sain Steffi-lapsen joululahjaksi ja suutuin koska se ei ollut Barbie ja naytti niin rumalta (en muuten ollut epakiitollinen lapsi). Muistan myos miten kaverilla oli se raskausmaha-Barbie jota ihastelin.

Vierailija
34/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin hulahula barbie, sitten joku opettaja barbie ja se rapuzel barbie tai ainakin muistan sen mekon ja kruunun ja ne oli niin hienoja. Sitten oli myös tummatukkainen smokissa oleva ken. Harrastin kovasti niiden barbien hiustenleikkuuta ja mm. kenistä yritin tehdä kaljun. Oli mulla kyllä muitakin barbeja mut en vaan muista, että mitä. Pitäs varmaan lähtee lapsuudenkotiin ettimään ne. :P

Vierailija
35/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääbarbie ja raskausbarbie. Lisäksi Pocahontas ja suosikki oli tatuointibarbie. Barbilla oli siis siirtotatuointeja mukana ja värikkäässä mekossa oli muistaakseni perhonen edessä. Niin ja ratsastusbarbie, jolla oli kypärä ja valkoiset ratsastushousut.

Muita en muista, vaikka niitä oli paljon. Sain isosiskoltakin hänen vanhojaan.

Vierailija
36/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika paljon barbieita, mutta muistan niistä vain morsian-Barbien, surffarin ja sitten hämärästi muistan mekon joka loisti pimeässä. Lisäksi minulla on lääkäri-Barbie, joka oli aivan paras kaikista ja kaikkien muiden äiti/pomo :D

Vierailija
37/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikristus barbi!

Vierailija
38/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten oli sellanen keijubarbi jolle sai sellaset muoviset siivet selkään ja ne siivet toimi myös saippuakuplien kanssa. Eli siis ne siivet kastettiin saippuaveteen ja niistä tuli kuplia.

Sitten oli semmonen raskausbarbi jolla sai mahan sisään vauvan ja sen mahan pystyi kääntämään ympäri, eli barbilla oli joko iso raskausmaha tai ei.

Ylpein olin ehkä sellaisesta häämekkobarbista,

Ai niin, oli mulla kans joku aerobicbarbi jolla oli nivelet polvissa ja kyynärtaipeissa eli se taittui vähän enemmän kuin normibarbi.

Minullakin oli Keiju-Barbie, Hää-Barbie, Raskaus-Barbie ja Aerobic-Barbie. Siskolla oli blondi versio ja minulla brunetti tummempi-ihoinen.

Niiden lisäksi minulla oli Taitoluistelija-Barbie, Laululintu-Barbie, jolla oli sellainen laulava lintu mukana, sekä saman sarjan Ken, Baletti-Barbie, Se piiiiiiiiiiitkähiuksinen Barbie, jolla oli se värikäs mekko ja värikkäät korut ja kengät (olikohan juuri tuo Total Hair?) jonka mukana oli jokin shamppoo tms. Ja lukuisia halpis - "Barbeja" ja muutama "Petra" (arvokkain niistä oli Prinsessa Petra, jolla oli mukana myös pikkuprinsessa ja -prinssi).

Oi niitä aikoja kun jouluna innosta täpistellen avasin lahjoja ja kun edes yhdestä paketista tuli Barbi niin... !!!!!!! .....

Vierailija
39/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa mulla oli sellainen barbie, minkä mukana tuli hajuvesi ja pikku kampa (Barbie perfume pretty) ja Superstar Barbie millä oli ihan uskomattoman (!?) hienot korvakorut..huhhuh, voi aikoja voi tapoja. 

http://www.chatbiker.at/gema/index.php?option=com_content&view=article&…

http://spielzeugtraumauskindertagen.npage.de/barbie-80er-jahre/perfume-…

Vierailija
40/70 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään barbia en koskaan saanut, eipä ollut paljon muitakaan leluja. Iso perhe, eipä muistaneet kaikille ostaa leluja.

Omilla lapsilla on leluja.