Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät vanhemmat, miksi puette 4-5v lasta, ettekä anna hänen tehdä sitä itse

Vierailija
18.04.2017 |

meillä päiväkodissa lapsi sitten venkuilee ja hidastaa ryhmän toimintaa siirtymätilanteissa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen oman melkein nelivuotiaan aina välillä aamuisin, jos on kiire. Osaa kyllä pukea itsekin, kun päiväkodissa ovat opettaneet, mutta meillä ei ole joka aamu aikaa jäädä odottelemaan lapsen motivaatiota pukemiseen. Viikonloppuisin ja vapaalla lapsi huolehtii itse pukemisestaan ja sitten menee kivat jutut ohi, jos vitkuttelee.

Vierailija
2/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi voi. Eihän sen ikäinen nyt saa pukea itse. Siksi puen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pukea itse kolme vuotiaana, ja taas kuusi vuotiaana. Juuri tuo mainitsemasi ikä on pukeutumiskiellossa.

Vierailija
4/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap päiväkotia nähnytkään. Vaikka pukisit lapsesi lukioon asti kotona, päiväkodissa on ryhmäpaine joka kyllä laittaa lapsen pukemaan itse.

Vierailija
5/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä ole tanut itse nähdä! Niitä äidin mussikoita, jotka on aina puettu löytyy kyllä joka ryhmästä vetkuttelemasta. Vaikka osasikin niin ei viitsi kun on aina autettu.

Vierailija
6/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan osaakaan, jos aina puet. 

Kyllä terve nelivuotias osaa pukea paitsi vaikeimpia vetskareita ja nauhoja lukuun ottamatta. Nuoremmatkin usein. 

Vierailija
7/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten me ei päästäisi koskaan lähtemään talosta ulos. Kyse ei ole niinkään osaamisesta vaan pikemminkin lapsen luonteesta, kiinnostuksesta, temperamentista ja uhmasta.

Mun 2v taas pukee tosi hyvin itse. Lapset on erilaisia, ootko koskaan kuullut?

Jokatapauksessa, se pukeminen ja erilaisten lasten tarpeiden tukeminen on sun työtäsi. Ehkä kannattaa mennä johonkin pilttipurkkitehtaalle töihin, jos haluaa että asiat hoituu kuin liukuhihnalla.

T. Lastenhoitaja itsekkin

Vierailija
8/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa lapsi on laadukkaan varhaiskasvatuksen piirissä. Siellä lasta opastetaan ja ohjataan. Jos se ei sinulta onnistu, niin olet väärässä työpaikassa.

Vierailija
9/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tältä palstalta pitkän keskustelun, jossa 8-10 vuotiaat puetaan ja vaatteet katsotaan valmiiksi tuolille, koska äiti lähtee aikaisin töihin. Sen ikäinen saa jotain hylkäämiskokemuksia ja mitä kaikkea jos saa itse päättää noin suuressa asiassa.

Epäilen oikeaksi syyksi äitien vaate- ja värineurooseja.

Aivan sairasta hommaa paapoa pennut pilalle.

6 kk laitetaan yksin nukkumaan ja annetaan huutaa läpi yön itsensä uneen "koulutuksen" nimissä, mutta 10 v ei osaa pukeutua sateeseen tai laittaa oikeita kenkiä.

Se keskustelu oli oikeasti pitkä ja moni sitä mieltä.

Itsehän hoidin jo rahaa vastaan sisarten muksut 10 v ja tein ruokaa :D

Vierailija
10/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt esikoulussa, kun vein lastani.

Jotkut lapset pyysivät hoitajia laittamaan kiinni vetoketjua ja pukemaan heille hanskat.

Opetetaanko vielä ensimmäisellä luokalla pukemista vai miten nämä lapset pärjäävät koulussa?

Vierailija
11/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yllättynyt esikoulussa, kun vein lastani.

Jotkut lapset pyysivät hoitajia laittamaan kiinni vetoketjua ja pukemaan heille hanskat.

Opetetaanko vielä ensimmäisellä luokalla pukemista vai miten nämä lapset pärjäävät koulussa?

Jaa a. Olen ollut ekaluokalla harjoittelussa. Kyllä siellä ope vielä vähän autteli jos joku apua tarvitsi, kun se uloslähtö piti jokatapauksessa valvoa. Kyllähän ne lapset luonnostaan oppivat nopeasti pukemaan kun kaveritkin pukee.

Vierailija
12/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan osaakaan, jos aina puet. 

Kyllä terve nelivuotias osaa pukea paitsi vaikeimpia vetskareita ja nauhoja lukuun ottamatta. Nuoremmatkin usein. 

Ahaa. Eli vaikeimmat vetskarit ja napit saisi sitten äiti laittaa. Mut loput pitäisi antaa laittaa itse? Voi vitsi. Koin herätyksen tähän aamuun. Onpa hyvä kun kerroit.

Nyt kaikki vanhemmat oikein huokasivat täällä kotona. On hyvä että kerroit tämän meille kaikille! Ihanaa! Kiitos!

Vierailija
13/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä päiväkodissa lapsi sitten venkuilee ja hidastaa ryhmän toimintaa siirtymätilanteissa.

Koska minun täytyy keritä töihin eikä minulla ole aikaa odotella, että lapseni pukee itsensä.

Varmasti teillä työttömillä äideillä on aikaa leikkiä aamuisinkin lapsenne kanssa pukemisleikkiä mutta älkää yleistäkö.

Vierailija
14/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koulussa vielä puetaan lapsia?

Omani ovat osanneet viisi vuotiaasta.

Vierailija
15/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etpä ole tanut itse nähdä! Niitä äidin mussikoita, jotka on aina puettu löytyy kyllä joka ryhmästä vetkuttelemasta. Vaikka osasikin niin ei viitsi kun on aina autettu.

Niin, äidin mussukoita.

Kiva taas huomata että meillä on tuollaisia keskenkasvuisia passiivis- agressiivisia hulluja meidän "laadukkaassa" päivähoidossa.

Vierailija
16/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä!!! Nonii, voit taputtaa itseäsi olkapäälle. Sun lapsi ei ole ap.n kuvailema äidinmussukkavenkoilijatyönhidastaja. Arjen sankareita! JES!!! Ootte parhaita!!!

Vierailija
17/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä!!! Nonii, voit taputtaa itseäsi olkapäälle. Sun lapsi ei ole ap.n kuvailema äidinmussukkavenkoilijatyönhidastaja. Arjen sankareita! JES!!! Ootte parhaita!!!

No joo. Olen luullut, että kouluissa opetetaan vähän muita asioita, kun 7-vuotiaan pukemista.

No kyllä opettajille pitää hattua nostaa. Isot ryhmät ja yksi aikuinen.

Vierailija
18/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla oli samaan aikaan 2v, 4v ja 5v. Helpompi oli pukaista tai ainakin auttaa isompia jos meinasi aamupalalle päiväkotiin ehtiä lapset viemään. Itsellä taas opettajat ei kauheasti myöhästelystä pitäneet.

Nyt vanhemmat täyttävät 7v ja 6v, osaavat pukea itse vaikka aika pitkään autoinkin. Nuorimmainen vasta opettelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi