Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätini antoi minulle vanhan rikkinäisen puukehdon jonka kunnostin ja nyt haluaa sen takaisin :(

Vierailija
17.04.2017 |

Olin siis serkkujeni kanssa auttamassa tätiä tyhjentämään varastojaan ja siellä tuli vastaan mielestäni ihana vanha puinen kehto. Tätini olisi heittänyt sen menemään, mutta kysyin, että saisinko pitää sen. Täti sanoi, että tietysti jos tuollainen vanha romu kelpaa, vie pois vaan.

No otin sitten sen kehdon ja kunnostin sitä, suunnittelin ja käytin aikaa. Hioin, maalasin, putsasin, korjasin rikkinäisiä kohtia jne. No lopulta kehto tuli valmiiksi ja tätitini näki sen nyt pääsiäisenä käydessään. Ei olisi edes tunnistanut samaksi kehdoksi jos en olisi sanonut, mutta kun tajusi kuinka kaunis siitä tuli niin alkoi vaatia sitä takaisin. Ei kuulemma tarkoittanut antaa sitä minulle ja olin kuulemma ymmärtänyt väärin, että saisin sen ottaa.

Mitä tässä nyt tekisi? Hän lupasi sen minulle ja nyt vaatii takaisin. En haluaisi antaa kun näin niin paljon vaivaa kunnostamiseenkin :(

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan anna takaisin. Typerä täti sulla.

Vierailija
2/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siis serkkujeni kanssa auttamassa tätiä tyhjentämään varastojaan ja siellä tuli vastaan mielestäni ihana vanha puinen kehto. Tätini olisi heittänyt sen menemään, mutta kysyin, että saisinko pitää sen. Täti sanoi, että tietysti jos tuollainen vanha romu kelpaa, vie pois vaan.

No otin sitten sen kehdon ja kunnostin sitä, suunnittelin ja käytin aikaa. Hioin, maalasin, putsasin, korjasin rikkinäisiä kohtia jne. No lopulta kehto tuli valmiiksi ja tätitini näki sen nyt pääsiäisenä käydessään. Ei olisi edes tunnistanut samaksi kehdoksi jos en olisi sanonut, mutta kun tajusi kuinka kaunis siitä tuli niin alkoi vaatia sitä takaisin. Ei kuulemma tarkoittanut antaa sitä minulle ja olin kuulemma ymmärtänyt väärin, että saisin sen ottaa.

Mitä tässä nyt tekisi? Hän lupasi sen minulle ja nyt vaatii takaisin. En haluaisi antaa kun näin niin paljon vaivaa kunnostamiseenkin :(

A) Sano hinta paljonko kunnostaminen maksoi

B) riko alkuperäiseen kuntoon ja anna takaisin

Vierailija
4/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna takaisin. Se on sinun ja eri lehto kuin tätisi sinulle antama. Jos pakottaa antamaan takaisin niin eihän siinä sitten muu auta kuin anna alkuperäisessä kunnossa eli tuhoa kaikki tekemäsi työ.

Vierailija
5/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin täti kehtoa tarvitsee, onko hänellä vauvaikäisiä?

Vierailija
6/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että annoit sen minulle ja olen sen kunnostanut. Älä ihmeessä anna takaisin.

Vierailija
7/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna takaisin, jos tuosta suuttuu niin suuttukoon

Vierailija
8/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupeaisi tappelemaan kehdon takia. Jos se on tädille tärkeä, niin antaisin viedä.

Vierailija
9/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan pokkana ostaisin jonkun kehdon kirppikseltä ja rikkoisin sen. Sanoisin tädille että ole hyvä, tuossa kehtosi.

Vierailija
10/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viidakon sanonta; Ottaja antaja kissanpaskankantaja.

Vierailija
11/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna.

Tätini antoi minulle ompelukoneen ja maksoinkin siitä hiukan. Itse toi, en siis pyytänyt tai mitään.

Sitten 5. vuoden päästä olisi halunnut sen takaisin, ja väitti, että ollutkaan antanut omaksi (olin vaihtanut uuteen koneesseen ja tuo vaihdossa).

Et anna sitä. Tappelet vaikka. Se on sinun.

Vierailija
12/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan pokkana ostaisin jonkun kehdon kirppikseltä ja rikkoisin sen. Sanoisin tädille että ole hyvä, tuossa kehtosi.

Tämä on hyvä idea, jos vaikeaksi menee.

Mutta älä anna periksi: kehto on sinun. Sinulle kerran annettu. Suuttukoon.

Ottajainen antajainen, katinpaskan kantajainen.

Vierailija
13/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että voit palauttaa sen siinä kunnossa kun sait sen.

Vierailija
14/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätisi kehtaa? Minä hioisin maalit pois ja antaisin takaisin sellaisessa kunnossa missä itse sen sain. Tai sitten vaatisin palkan tekemästäni työstä ja maksun maalista yms. Oikeastaan vaikeaa koska välithän tuossa meinaisi mennä, en voi kuvitellakaan että kukaan mun suvussa käyttäytyisi noin.

Vierailija
15/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koulukaveri, joka antoi joskus (tai tietysti vaihdeltiin) vaatteita, jotka eivät olleet hänelle mieleen, kun sitten näki, miten ne istui minulle paremmin, niin halusikin takaisin.

Vierailija
16/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkaveri, joka oli kunnostanut itselleen ja perheelleen vanhan pohjalaistalon kovalla työllä. Sitten työkaverin isä kuoli tapaturmaisesti kotonaan, eikä työkaverin äiti enää halunnut jäädä asumaan kotitaloonsa, vaan päätti, että hän muuttaa tähän vasta kunnostettuun pohjalaistaloon, ja tytär saa etsiä asuinpaikan perheineen muualta.

Näin myös kävi.

Vierailija
17/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että antaa pois et sitä halua kun tykkäät siitä itse, mutta voit kyllä myydä. Hinta on 320e.

Vierailija
18/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Anna takaisin mutta pyydä perinnöksi paperilla ihan? Oikeastaan sun ei tarvi edes antaa sitä kyllä kun teitä jo parannustyötkin. Sanot vaan lempeästi ettet kehtaa enää antaa takaisin kun teit töitä sen kanssa. Huiskuta asia vaan noin ohimennen ei draamaa. Niin helpompaa on hyväksyä hänen se.

Vierailija
19/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että fine mutta maksettava työtunnit 59 e/h ja materiaalit mitä meni kunnostukseen eli abourtia rallaa 489.95 euroa.

Ei kukaan ilmatteeksi muiden jamoja kunnosta!

Jos maksaa niin ihanaa ja jos ei haluakaan maksaa niin saat pitää kehtosi. Win-win

Vierailija
20/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hio puulle ja avaa paklatut kohdat. Saa kuitenkin parempana kuin antaessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme