Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>>> MARRASTEN PE-LA-SU <<<<

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähti viikonlopuksi reissuun, ja ollaan nyt sitten kahdestaan pojan kanssa. Onpas outoa, kun on tottunut että mies on yleensä tässä kans (mitä nyt töissä käy ja silloin tällöin omissa jutuissansa). Mut hyvin me pärjätään.

Mikäs se Liberokerho onkaan? Oliko se maksullinen? Alkoi tuo sammakko kiinnostamaan, kun on niin tykätty vauvojen keskuudessa =D

Vauvauinti on meillä vielä suunnitteilla. Ei olla ilmoittauduttu mihinkään ryhmään. Pitäisi kohta varmaan käydä toimeen ja jonnekin suunnistaa. Meikä tarvis uikkarinkin ostaa, jokohan niitä tuolta kaupoista löytyy... Nii ja poikaselle tietty pikkuiset uikkarit myös. Mistä ootte löytäneet hyviä?

Vaunuista oli kyselyä. Meillä on Emmaljungan yhdistelmät, pehmeä kantokoppa. Tarjouksessa olivat muistaakseni jotain 530 ¿. Ollaan oltu hyvin tyytyväisiä. Meillä on pieni takakontti autossa, ja noi vaunut oli niitä harvoja jotka sinne mahtui. Matkarattaita meillä ei oo erikseen.

Ollin_äiti kyseli turvaistuimesta. Meillä on kaukalona nyt Gracon kaukalo, ja varmaan jatketaan samalla linjalla ja ostetaan myös istuimeksi Gracon joku malli, saa nähdä mikä sit autoon hyvin sopii ja mikä on sopivaa hintaluokkaa. Ollaan ainakin kaukalosta tykätty.

Näätä77, mun mielestä on ainakin ok ja hyvä että kasvutiedot käydään ilmoittamassa siellä kasvupinossa päivittelyä varten. Toki voi täälläkin sitten muuten kertoilla jos haluaa.

Eija75 toivottavasti siellä olo kohenee, eikös teilläkin jo ihan riittämiin oo ollut sairastelua tässä talven mittaan... Hyvää oloa sinne!

Mulla on tullut muuten kans näin kevään tullen into ommella uudet verhot, ja sitten aloin myös tähän tietokoneen tuoliin tekeen uutta päällystettä. heh kesken on vielä, saa nähdä mitä tulee, mä oon tosi surkea ompelemaan. lähes joka kerta saa jotain purkaa =)

Eventukselle piti sanoa, että toivottavasti saatte helpotusta lääkärikäynniltä. Me käytiin kans pojan kans lääkärissä, ja refluksia epäillään. Saatiin nyt Gavisconia lääkkeeksi, toivottavasti helpottaa pikkuisen oloa!

Tämmöistä tällä kertaa.

Gerda ja poikanen

Vierailija
22/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkui viime yönä ennätys-unet 11,5h, vautsivau. Ihanasti sai omaa aikaa sekä illalla että aamulla. Kolmella syötöllä yö meni ja nousin itse ylös juuri tuolla vikalla syötöllä, poika jatkoi unia vielä tunnin verran. Ja nyt on nukkunut jo tähän mennessä 2,5h päikkäreitä, kylläpä siis maittaakin uni hyvin. Poika kai touhottaa valveilla ollessaan niin paljon että tarvitsee myös runsaasti unta vastapainoksi. :-)

... Heti kun olin ehtinyt tuon äskeisen kirjoittaa, alkoi kuulua lohdutonta parkua parvekkeelta. Nälkäänsä reppana heräsi ja simahti heti tissittelyn jälkeen uudelleen. Veikkaan ettei enää kovin pitkään nuku joten täytyy yrittää kirjoittaa nopeasti.

Soseiden määrästä: Oon myös itse monesti tuumiskellut että kuinka paljon niitä soseita uskaltaa antaa kerralla. Eilen mies syötti pojalle puoli purkillista peruna-kukkakaalia kun toinen söi niin hyvällä ruokahalulla. Poika ojenteli koko ajan käsiään lusikkaa kohti ja piti " mmmm, mmmm, mmmm" -ääntä aina kun oli syönyt suunsa tyhjäksi. Vapaamuotoinen tulkinta: " hyvää, anna lisää" . :-)

Tiituliitu: Oon myös lueskellut lokamammojen juttuja äippäloman alusta lähtien. Oma laskettu aika oli 7.11. eli samasta syystä luin niitä juttuja kuin sinäkin, lokakuiset olivat vain vähän itseä edellä. Muhun kolahti myös lokalaisten huumorintaju ja harmittelin kovasti sitä kahtia jakautumista ja ennen kaikkea niiden vakkareiden katoamista.

Olen samaa mieltä siis kanssasi. Kirjoitellaan me marraskuiset jatkossakin yhtä hyvässä ja lämpimässä hengessä kuin tähänkin saakka. Olette mukavaa porukkaa! :-)

Rakkaustarina: Tapasin mieheni niinkin eksoottisessa paikassa kuin Viking Cinderellalla, syksyllä 97 meidän rakkaustarina sai alkunsa. Tanssilattialla tavattiin ja ihastuttiin. :-) Puolentoista vuoden kuluttua tapaamisesta muutettiin yhteen, mä muutin miehen perässä Tampereelle ja täällä asustellaan edelleen (asunto tosin vaihtunut kertaalleen). Kahdeksan ja puoli vuotta seurustelua takana ja oikein hyvältä tuntuu edelleen. :-)

10kaks: Kirjoittele ihmeessä väreillä! Mun mielestä ne on oikein piristäviä. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10Kaks:meidän Jovit on väriltään Mustikka ja ostettiin Vantaan Petikossa olevasta olikos se Vaunutukku tai jotain, ihan tarkkaa hintaa en muista ku ostettiin samalla turvakaukaloa, sadesuojaa, hyttyssuojaa ja hoitolaukkua koko popmsi makso 550e. Me kävellään paljon vaihtelevalla maastolla ja noi vaunut liikkuu ku unelma, olen todella tyytyväinen niihin.

Gerdalle: liberokerhoon voi liittyä liberon sivulla ja ihan ilamsta lystiä on. Jostain syystä se sammakko on ollut myös meidän kestosuosikki antaa takuu varmat naurut se keltainen maha nimittäin :)) Muuten en oo kyllä koko kerhosta hyötynyt, tuli sieltä kokeiluun pari vaippaa mutta jos ois palautteen antanu niin ite ois pitäny postimerkki maksaa joka mun mielestä hieman outoa...

Niin ja munki mielestä ilmotetaa kasvupinoon lapsen uudet mitat, on jotenkin selkeempää ;)

Vierailija
24/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tekemässä tentin! Vaatimattomat 5 ov, eli 10 op. Tsiisus sitä lukemisen määrää.. Yötä myöden paukutin tietoa päähäni ja nyt se on ohi. Ihanaa!!

Onni suuttuu aina kun tarjoan soseita. Tänään mummi oli Onnia hoitamassa kun olin yliopistolla ja heiltä syöminen oli mennyt oikein hyvin. Hymyillen oli poika syönyt puolisen desiä. Taitaa alkaa tottumaan, tai sitten mummi osasi paremmin ;)

NOTKISTAN SOSEET vedellä ja voilla. Päätin, etten lähde siihen pumppausrumbaan. Neuvolassa neuvoivat notkistamaan vedellä ja voilla.

Löydettiin hyvät UIKKARIT VAUVAUINTIIN Anttilasta. Sellaiset nallepuh " painipuku-uikkarit" .

Meidän VAUNUT on Teutoniat ja ollan oltu todella tyytyväisiä. Ainoa huono puoli on pieni tavaratila. Hintaa vaunuilla oli liikaa, karvaa alle 800 euroa.

Pää lyö tyhjää, en muista mitä piti sanomani.. No, hyvät viikonloput kaikille!

Vierailija
25/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pino tullut jo tän päivän aikana! Mäkin tulin laskujen maksun lomassa piipahtamaan. oon ollu tänään tosi reipas ja siivosin koko kämpän! Ihanan puhdasta, kun ei ikkunoita kato:)

Meilläkin poika(6v) on kipeenä.Ääni on kadoksissa ja oksentelee..en tiedä johtuuko limasta vai mahataudista tuo oksentelu..Poikakaan ei osaa sanoa onko masu kipee vai ei. Pikaista paranemista kaikille sairaille!!!!

ruuan määrästä..Meidän vauveli syö n. puoli purkkia bataattisosetta kerralla. Teen sitä itse piltti-purkkeihin. Hedelmäsosetta menee se puolipurkkia, joskus annan kokonaankin sen jos tuntuu maistuvan.

Maitoa poika juo sit n 100 ml ruuan päälle. Jos ei syö kiinteetä, niin menee se 200 milliä.

Mä notkistan tota bataatti-mössöä ihan Nan-maidolla. En tiennytkään et vois voilla notkistaa..?

Tällä hetkellä poika syö vaan siis tuota bataattia, ruusunmarjaa ja aprikoosia. ajattelin keittää kohtapuoliin veteen riisihiutaleista puuroa..joskohan se passasisi pojalle..katsotaan mitä neuvolasta sanovat.

Vaunut meillä on Emma-kuomurattaat pehmeällä kantokopalla. Ihan kätsät, oli muuten halvat! aika painavat ja isot, mut vähän niitä on tarvinnu autoonkaan pakata. Meillä on mummolassa toiset vaunut, niin poika saa siellä nukkua sit niissä. Väriltään ovat sellaset mustat, joissa beigeä ja punaista ruudukkoa..muistaakseni:)

Raskauksista..mullekin tehtiin testi neuvolassa kun vaihdoin mini-pillerit e-pillereihin..Negatiivinen oli..luojan kiitos! Eipä ole alkanut vauvakuume vaivata ja miehen veli saa syksyllä vauvan niin olen jo luvannu kaikki meiltä liikenevät vauvavehkeet sinne..Meidän vauvat on nyt hankittu:)

Mä lähden ruuanlaittoon, mieskin taitaa kohta tulla piiiitkästä aikaa näin " ihmistenaikaan" kotiin..Oikein kivaa viikonloppua kaikille!!!!

äitykkä ja poika

Vierailija
26/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paranemistoivotuksista. Tänä aamuna saatiin sitten TAAS yhdelle tytölle antibiootit ! Ei olekkaan kuin 3. kuuri parin viikon sisään.... Miehelle nousi viime yönä kuume ja tuo 5 v on vieläkin kuumeessa, joten eiköhän sekin vielä ne antibiootit saane =/.

Eilen illalla piti ihan miettiä kuka on ollutkaan kipeenä ja kuka ei : 5 ja 8 v ovat nyt toistamiseen tässä korkeassa kuumeessa, vauvalla oli korvatulehdus, esikoisella poskionteloissa, minä oon ollu itte kuumeessa nyt neljättä päivää ja ukko aloitti vasta.

Koko rumbahan alkoi viime syksynä tuon 8 v keuhkokuumeella. Heti perään sain minä keuhkokuumeen, siitä kun toivuin alkoi pahanlainen vatsatauti jyllää perheessä ja vain vauva säästyi siltä. Sit alkoikin jo tää flunssajuttu. En jaksa kyllä enää yhtään tautia tälle talvelle =(. Voi kun ois ihanaa jos sais olla rauhassa kipeä eikä tarttees hoitaa tätä huushollia puolkuntosena. Äiti soitti (asuu ½ km:n päässä) ja voivotteli että koittakaahan parantua ! Joopa, eipähän kyllä naurata.

Lapsetkaan eivät enää tapaa isäänsä joka toinen viikonloppu kun exän isä oli keksinyt että hänen pitäs soittaa lastensuojeluun : ei kuulemma ole antanut lupaa KÄYTTÄÄ ASUNTOAAN TAPAAMISPAIKKANA ainokaiselle pojalleen sekä ainokaisille lapsenlapsilleen !!!! Huoh. Tuntuu et kaikki ongelmat kasaantuu nyt tänne =(((. Niin että sekin " vapaa hetki" on nyt mennyttä....

Mutta nyt valitus seis ja vastailen tuohon vaunuasiaan : meil on Haberkornin yhdistelmät ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Nuo on tosi tukevat ja kun työntelin kaverin kanssa vierekkäin vaunuja (hällä Briot) niin noi oli korkeemmat ja isommat =D. Kaverin vaunut nitis ja natis ja meille tuli jopa enemmän lisävarusteita samaan hintaan, joka oli huimat 239 e !!!

Jos viel pitäs ostaa vaunut niin nuohan mie ostasin. Värin ihanan kiiltävän ruskea / beessi ja tavarakori on upea : melkoisen syvä ja sieltä ei tipu kyllä tavarat pois.

Ja meil ei tosiaan vaavi syö kiinteitä kuin lusikallisen / päivä. Ihan vasta tutustutaan makuihin. Korviketta menee 10-12 tunnin yöunien jälkeen 160-180, yleensä normaaliannos on 100-120 ml. Päivässä menee n.800 ml. Mut nyt teetä lämmittää. Aurinkoista viikonloppua

T : Rapuäiti ja katras edelleen sairasvuoteelta

Vierailija
27/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ehdin koneelle, tosin saa nähdä kauan saan olla ennenkuin poju iltatorkuilta herää. Meneekin yleensä sitten yöunille tuossa 20-21 aikoihin.

Kävimme tänään 4kk neuvolassa ja päivitinkin tietomme tuonne kasvupinoon. Hienosti poju kasvaa omalla käyrällään eikä kasvuvauhti ole enää niin hurja kuin alussa: pituus 65,5cm ja paino 7445g. Mutta ei ole siis kiire kiinteiden maisteluiden aloittamisella ja hyvä niin, onnistunee matkustelu parin viikon päästä " helpommin" :o)

Eiliset ilmakylpyilyt sitten päättyivät kultaiseen suihkuun, jonka maalitaulu oli kangaskirja :o/ Meillä tuota muovitettua froteeta löytyy monenkokoisena palana ja niitä ahkerasti käytetään alustoina, mutta ei ollut äiti valppaana " pyydystämässä" tätä taidon näytettä. Sattuuhan näitä! Vau' kirjalta tulikin sopivasti tänään uusi paketti ja uudet lukemiset :o)

Soseiden notkistamisesta: minä olen alkanut pakastamaan rintamaitoa jääpalapusseihin. Aina välillä kun tarjonta ylittää kysynnän, joudun pumppaamaan. Jääpalapussista on kuulemma sitten kätevä napsauttaa palanen kuuman perunan tmv. päälle ja sulaa siihen. Muutakin kurssilta opittua lyhyesti: perunaa jos käsittelee mekaanisesti, tulee liisteriä, perunaa ei kannata pakastaa, koostumus muuttuu ja kasviksia ym. kun soseuttaa, kannattaa soseuttaa ensin raaka-aine ja sitten vasta lisätä nestettä, soseesta saa hienompaa siten. Tämmöisiä nyt nopeasti tuli mieleen, jos jotakuta kiinnostaa :o)

Nyt lähden pojua katsomaan, josko heräilis ja päästään iltatoimiin. Palaan myöhemmin uudelleen! Meillä on pojan kaa " vapaa ilta" , iskä lähti viihteelle.

marrasfantti

PS: Voimia ja pikaista paranemista sairasteleville!

Vierailija
28/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee taas pääsin koneelle =) Se meidän lähtöpäivä on 1.5. eli ei enää kaukana. Ihanaa.

Oltiin neuvolassa ja ikää oli 5 pv vajaa 4 kktta. Pituus 65,1, paino 6050g ja pipo 43. Sanoivat vain, että kehittyy omalla painoasteikolla tasaisesti =) Eli hoikka on, mutta ei kuulemma mitään syytä huoleen, kun sitä on vanhemmatkin eli me oltu.

Rakkaustarina ketä kiinnostaa: tapasimme Dublinissa ' 98. Olin silloin Lontoossa töissä ja päätin mennä lomalle Irlantiin, tapasin suomalaisen tytön ja mentiin iltaa viettämään ulos ja se oli mun toinen päivä Dublinissa. Sinä iltana tapasin mieheni ja seuraavana päivänä muutimme yhteen asumaan ja naimisiin menimme 2001. Tiesin jo eka iltana, että tässä se nyt on =) Se mun mies =) Nopeaa toimintaa.

Yritän tulla aina, kun kerkeen tänne jutusteleen ja sit, ku ollaan Irkuissa ja koneet ovat käyttökunnossa, niin palailen jutusteleen oikein kunnolla.

Nyt paino-ohjelmaa katsomaan.

Le Cheile ja Kaapo Einari, joka soi 4 lusikallista maissisosetta tänään =) Jee.

Tyhmä kysymys, jos antaa illalla maissivelliä, niin tartteeko maitoa sitten enää antaa. Oon menossa tyttöjen iltaa viettämään ja kaipailen neuvoja mitä tehdä, kun meillä tuohon pulloon jäädään heti koukkuun ja tissin kanssa taisetellaan sitten taas eli pullo syöttöä ei kiitos meillä.

Vierailija
29/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko siitä, kun se 7 kktta vanha vauva kuoli rota-virukseen Kalajoella? Lääkäri oli lähettänyt vain kotia ja tiputukseen ois pitänyt viedä ja kovaa vauhtia. Aivan kauheeta. Siitä tulee kuulemma oikeusjuttu ja lääkäri tuskin jatkaa ammatissaan.

Vierailija
30/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, poju yöunilla ja äityli linnottautui koneen ääreen kera herkkujen...sellaista piti kysymäni, että onko teidän vauvoilla hävinneet kaikki heijasteet 4kk neuvolaan mennessä?Mahtoikohan tästä olla jo juttua jossain aiemmassa pinossa...meillä ne siis katsottiin ja kaksi heijastetta vielä oli jäljellä. Pitäisi kuulemma hävitä 5kk neuvolaan mennessä, tai...noh, ei lääkäri sanonut, että mitä sitten, tetesi vain että sitten pitää harkita, tarvitaanko jatkotoimenpiteitä, mutta ei pitäisi kuulemma vaivata asialla itseään vielä. No, yritän olla stressaantumatta!

Vaunukommenttia: meillä kärrytellään Emmaljungan Duo Edgeillä, joissa siis erillinen vaunukoppa ja ratasistuin. Halusin jämäkät ja kelissä kuin kelissä kulkevat menopelit ja mulla oli kauhuskenaario isosta vauvasta ja kylmästä talvesta :o) joten halusin reilun vaunukopan. Vaunukoppa on toiminut myös loistavana matkasänkynä, kun ollaan tuota yökyläilyä jonkun verran harrastettu.

Kuulumisiin!

Vierailija
31/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa.Lukemassa käyn päivittäin.

Meillä ollaan kans sairasteltu. Esikoinen (5v.) sai hirveän kuume-ripulin.

Ja Rota-virushan se oli. Vuorokaudeksi joutui tiputukseen sairaalaan.

Nyt tauti häneltä hellittänyt, 8 päivää kesti, kauhulla odotamme saako vauva taudin.

4kk. nevolassa me ei olla vielä käyty,vaikka ikää jo 4kk2vko. Ens viikolla olis sen vuoro.

Kiinteitä meillä menee pari purkkia päivässä.Peruna-porkkana ja peruna-parsa.Vähän kauravelliä ja luumua.

Esikoisen kanssa oli jotenkin " luontevampaa" soseiden antaminen,nyt vähän hukassa koko homma :)

Vaunuina meillä -99 mallin Briot,jotain 3000mk maksoivat.Hyvät vaunut ollut.

Pikku-kolmonen olis suunnitelmissa,ehkä jo loppu vuodesta alkaa yrittämään...

Tämä on mukava tapa " tavata" samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.Odotusaikana jäi jo koukkuun.

T: Unna

Vierailija
32/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kirjoittelen, mutta sitäkin useammin luen kuulumisianne. Tosi mukavaa porukkaa, taitaa olla erityislaatuisia mammoja nämä Marrakset !

Meillä poitsu, Mikko, tänään 4 kk, siis aihetta juhlaan. Tällä hetkellä koko muu (poika, mies ja koira) ovat unten mailla (onneksi) ja äipällä ihanaa omaa aikaa. Toivottavasti Mikko nukkuu nyt kohtalaisesti, viime ajat siis yöt ovat olleet vähän sitä sun tätä ja varsinkin tätä, siis heräämistä/käninää. No, aikansa kutakin.

Joku pohti, että kuinka paljon voi soseita kerralla antaa. Samaa mietin minäkin ja neuvolan täti sanoi, että vauvalle ei voi liikaa ruokaa antaa, jos vauva syö liikaa, tulee ylenmääräiset pulautuksena pihalle ! Joten siis meillä syödään lähes aina purkillisen verran, tosin keitän itse perunat ja laitan purkista makuja. Tänään ostin kauppareissulla bataatin ja sitä kokeillaan huomenna. Bataattia kun niin moni on täällä kehunut. Toivottavasti kelpaa ! Porkkanan jätin pois, kun äidin jokin vaisto sanoi, että se ei sopis. Tiedä häntä, mutta tuntuu, että olo on pojalla helpottunut ilman porkkanaa. Kokeilenpa sitä muutaman viikon kulutta uudelleen. soseita meillä on syöty jo kuukauden verran, kun kasvu on ollut niin hurjaa, ettei pelkkä maito enää riittänyt kuin hetkeksi ja taasen oli nälkä.

Meillä on tissittely lopettu oikeastaan eilen. Sitä oikein pohdittiin neuvolassa, että missä vika, kun poika puhaltaa aina tissimaidon pois (ollut alusta asti tissillä sekä vastikkeella, Nannia). Tissimaidon " puhaltaminen" alkoi n. 3 vkoa sitten, Nanni on ihan ok. Terkka arveli, että josko maidon laatu on muuttunut samoin maku, kun se on huomattavasti vähentynyt. Tiedä häntä, mutta itsellä on tosi huono fiilis, mutta onneksi poika ei ole kovin kovasti tissin perään. Ehkäpä tämä oma olo helpottuu muutaman päivän/viikon kuluessa. Ja nyt vielä on sellanen fiilis, että menkatkin taitaa tehdä tuloaa...kurjaa...niitä en kaipaile yhtään !

No jaa, taidanpa mennä nukkumaan, Hyvää Yötä !

t. pipa05

Vierailija
33/49 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Täällä taas :) Me käytiin sitten vaunu ja turvaistuin kaupoilla. Äitini päätti ostaa pojulle istuimen. Valittiin sitten Akta-Gracon cosmic, 299 maksoi.

Sitten ostin ne kauan himoitsemani matkarattaat. Valittiin miehen kanssa Emman punamustat, tämän vuoden mallia. Maksoivat 99 euroa. Ostettiin vielä siihen jalkapeite.

Muutakin sieltä lähti mukaan, tuulisuoja vaunuihin, pistorasian " tulppia" (safety 1st:n tavarat -50%) ja aurinkolippoja auton ikkunaan.

Että semmonen perjantaipäivä oli täällä :)

Olen niin onnellinen noista kauan himoitsemistani matkarattaista..

tamatu: meillä oli aika samat perusteet noitten Jovien valinnassa. Liikkuu kuin UNELMA, totta!

Niitten suuren koon takia halusin noi matkarattaat.

mitäköhän muuta. kyllä mulla oli jotain mutta yritän katsoa Baaria samalla.

Kirjoittelen huomenna jos kerkiän!

10kaks

Vierailija
34/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä jo pojan kanssa seurustelemme ja kakkaa väännämme heti aamusta. Tunnin verran jaksaa Onni olla hereillä, ja sitten pitää taas pästä nukkumaan. Eli ku saa ittensä kunnolla hereille niin toinen on valmis menee jatkaa uniaan. Epäreilua...

Meillä on vaunuina jotkut briot, lähinnä rattaat johon kyllä sai pehmeen kantokassin. Mukavat kun menevät pieneen tilaan autossa, mahtuu tavarat ja koirakin matkaan. Istuinta käytiin itseasiassa eilen katsomassa ja päädyttiin HTS:n uuteen combi-istuimeen. Hintaa oli kyllä 398¿ (hui kamala...), mutta se mahtui hyvin autoon ja oli todella kätevä kiinnittää ja saa helposti tiukalle turvavöihin kiinni. Ja onneksi äitini lupasi maksaa puolet istuimesta. Nyt pitäisi vaan odottaa pari viikkoa, jotta saisin uuden hienon värin, oranssi-valkoisen vaikkei sillä mitään merkitystä olekkaan.

Mutta pitää jatkaa vaikka kun saa tämän hemmon pois sylistä, nyt alkaa haisemaan liian pahalle....

Myy ja pahanhajuinen Onni

Vierailija
35/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme hereillä jo! Poju nukkui ihanat 8,5 tuntia ja heräsi ekan kerran 5 aikoihin syömään ja nukkui sen jälkeen vielä tunnin. Äiti ei kyllä enää nukkunut...Nämä pitkät yöunet ovat vielä sen verran satunnaisia ja harvakseltaan, että herään jossain vaiheessa katsomaan, että onko kaikki ok.

Vierailija
36/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nukutaan vielä, poika ja mies siis, allekirjoittanut on kyllä jo suurinpiirtein hereillä. ;-) Poika oli ihan yöunille valmis jo yhdeksän aikaan mutta kovasti yritti taistella unta vastaan; leikit ja seurustelu olisivat selkeästi kiinnostaneet nukkumista enemmän. Torkahteli sänkyyn ja välillä syliin ja vähän jälkeen yhdentoista nukahti lopulta kunnolla, kolme kertaa on heräillyt syömään. Pari kertaa on lisäksi herättänyt mut kun on pyörinyt ja naureskellut(!) unissaan, taisi nähdä vauhdikkaita unia. :-)

Ihanan aurinkoinen sää taas, tuskin maltan odottaa että pääsen vaunuttelemaan. Sais nuo unikeot jo herätä...

Vierailija
37/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan myös oltu hereillä jo vaikka kuinka kauan,nyt siis ollaankin jo ekalla unipätkällä. Aamulla lastenohjelmia katsellessa Pinja väänsi taas kakkaa,kyllä se vaan tulee nykyään sellaisen äheltämisen kanssa kun ollaan niitä kiinteitä syöty,että. Oikein pahaa tekee ku neiti naama punaisena ja silmät pullistuen tekee kakkaa ja sitten vaipasta löytyy sellainen nokare. Toisaalta eipä myö vielä niitä kiinteitä niin paljon syödä,että sitä kakkaa enemmin tulisikaan. =) Mutta onpa ainakin helpommin siivottavaa tuo kiinteä kakka. No olipas taas aloitus tälle viestille....

Mie meinasin jättää isin ja tytön tänään kahestaan touhuilemaan ja suunnistaa ite kaupungille shoppailemaan. Tarkoitus olis nyt vihdoin ja viimein käydä hankkimassa se kuntosalikortti ja sitten pitäis löytää appivanhempien 50-vuotis juhliin joku paita. Mie vaan en silloin ikinä löydä mitään ku oikein lähtee ettimään,mut toivotaan että nyt jotakin mieleistä löytyy.

Ainiin yöunista piti vielä kommentoida,että meillä on nyt kaks yötä menty yhellä syötöllä eli illalla kun ollaan käyty n.21 nukkumaan,on eka herätys ollut klo 05. Sitten vielä nukutaan 7-8 asti vaihtelevalla menestyksellä. Nykyään en enää edes yritä siirtää tyttöä loppu yöksi omaan sänkyyn,kun tuntuu unet olevan makoisammat meiän välissä. Jotenkin se on niin suloista ja ihanaa ku kaikki tälläiset sisällä nukuttavat minitirsat pitää nykyään melkein nukuttaa vieressä makoilelemalla ja sitte neiti kaivautuu kainaloon piiloon ja sinne sitten nukahtaa. Mutta saas nyt nähdä onko nää unet tällainen ohimenevä vaihe vai meinaako noiden kiinteiden syönnistä tosiaan olla apua.

Mutta nyt pitää mennä potkimaan tuo ukko koiran kanssa lenkille,että pääsen sitte suiihkuun,ku nää aamu-unet on niin lyhyet ettei uskalla mennä ku neiti nukkuu,voipi herätä missä vaiheessa vaan ja se on sitten kiva shampoot päässä mennä näyttäytymään...niin ku kerran kävi...

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

postanu

Vierailija
38/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodii, kun nyt vihdoin ja viimein saimme tietsikan&netin, niin ilmottauden heti mukaan. Onhan tämä koneen käyttö semmosta opettelua ja joudun vähän väliä huutaa miestä apuun =) No jospa se tästä.

Meidän poitsu syntyny 26.11 ja reipas isosisko täytti juuri kolme vuotta.

Täältä on kyllä niin mukava lueskella, mitä muille saman ikäisille kuuluu.

Me alottelimme vasta toissa päivänä syömään pottusta. Hurjasti kasvanut pelkällä tissimaidolla. Neuvola vasta 4.4 ja lukemat näyttää luultavasti jotain kahdeksaa kiloa. Taas sais vaihtaa pojan vaatekerran isompaan,erityisesti bodyt. Niin...siittä potun syönnistä, oikein hyvin maistui! Hiffas kyllä heti, et mistä oikein on kyse. Suu aukesi oikein mallikkaasti. Katteli vaan ihmeissään etteikö enempää saa.

Meillä ei vielä käännytä ja lattialla viihdytään, jos on seuraa. Sitterissä tykkää " istuskella" ja kattella, kun laitan ruokaa,tiskaan...

Ja voi juku, kun monet oli nukkunu viime yönä hyvin. Ihan vain vähän kade olen. Kyllä poika nukkuu hyvin,mutta syö monta kertaa. Vaihtelevasti. Viime yönä jotain kolme tai neljä kertaa, ei niitä voi tarkkaan muistaa. =) Ja niitä pitkiä päikkäreitä odotan kovasti,että jospa ne meillekin joskus löytäisi. Tunnin unia saattaa muutamat ottaa tai sitten useammat lyhemmät. Vaihtelee. Mutta ei tyttökään nukkunu kunnon päikkäreitä, kun vasta yks vuotiaana ja nukkuu edelleen päiväunet.

Onko muitten vaavit sairastelleet? Meillä just menneellä viikolla oli ilmeisesti vauvarokko. Kuumetta reippaasta neljättä päivää. Lääkärissä käytiin,mutta vikaa ei löytyny. Ja " näppylät" nousi viidentenä päivänä. Olin kyllä helpottunu, kun korvat oli kunnossa. Pojalla kolme korvatulehusta lyhyessä ajassa. Ja niitten takia ollaan lääkärissä useasti käyty, eikä millään meinannu parantua. Yskää,räkätautia ja silmätulehduksia on ollut jo useampia.

Voi herranen aika, kello jo noin paljon. Täytynee nousta aamupalalle. Ja alkaa siivoon kämppää.

Vierailija
39/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se sitte on kun oma kone lepää jossain muuttolaatikossa ja toisten koneella ollessa ehtii yleensä vaan lukemaan. Me siis ostettiin ok-talo tossa pari kuukautta sitte ja siel tehää täys remonttii. Me ollaan anoppilassa evakossa ja niitten kone harvemmin toimii :(

Vaunuista tais olla jotain g-juttua... Me ostettii mun serkulta vajaa vuoden vanhat Emman yhdistelmät pehmeel kantokopal. Kantokoppa on niin soukka, että se jouduttii poistamaa jo reilu kuukausi sitte. Laiton taljan siihen ratasosan päälle ni taas menee hetken aikaa. Hyvin ne nukkumiseen kelpaa, aika vähän vaunutellaan koskaan. Mun äitin luona on Brion yhdistelmät ja niissä on koppa vielä paikallaan ja niihin mahtuu kyllä toppapuvullakin nukkumaan tosi hyvin. Ne on vaan niin isot, etten oikeen välitä... minä ku oon ite niin kovin pieni, että tulee hassu olo niitä lykkiessä :) Emmoista saa työntöaisaa säädettyä niin että löytyy kaikille hyvä työntökorkeus. Mut on ne aika kolhot jotenkin... ulkona kun työntää ja menee sitte vaikka kauppaan ni niitä on vaikee siellä enään saada kääntymään. Aika raskaat ja se aisa tuntuu kauheen huteralta kun pitäs saada kääntymään vaunuja. Mut kyl ne ny menee sen vähän mitä me tarvitaan.

Soseitten mussuttamisesta: Me ollaan alotettu ne jo kolmen kuukauden ikäsenä. Rupes korviketta menemään niin paljon ettei se ole ollenkaan hyväksi. Kaikki maut on tuttuja ja kaikki maistuu, mustikkaa lukuunottamatta. Soseita menee yleensä purkillinen kerralla ja tilkka maitoa päälle (n. 80ml). Iltasin velliä ja aamulla puuroa.

Oli hassuu mennä illalla nukkumaan ilman Miroa... Isäntä meni illalla pelaamaan jäkistä ja mä olin kattomassa. Miro oli mun äitillä hoidossa ja kun peli loppui ni hän oli jo nukkumassa. En raaskinu herättää ja vaatettaa ja tunkee autoon... että nukuttiin sitte eri paikoissa, mut aamulla herättii aikasin ja tultiin heti hänt kattomaa taas. Ois saanu nukkuu pidempäänkin, mut kun on kerta tottunu herään yleens aina samaan aikaan ni minkäs sitten teet... ;)

Veinpä taas tilaa, mut kerrankos sitä sitte! Nyt lähen kahville ja täyttämään sudokua, vielä saa muutaman tunnin tehä rauhas kun poika on päikkäreillä. Laiton 4kk neuvola mitat tonne kasvupinoon päivitettäväks, kivaa kun sellanen on! Mukava surata miten muut marrasvaavit potristuu :) Älkääkä pudottako mua jollen aina heti ehdi... kun ei sitä konetta tosiaan ole vielä itellä käytössä :( :)

Ihanaa kevättä kaikille :) Jonsku ja Miro

Vierailija
40/49 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla myöhäisin marraslainen kun neitikin suostui tuleen maailmaan vasta 02.12 vaikka kovasti aiemmin odoteltiin.

Taustalla aina aktiivisena oleillut olen...

Täysimetys toimii edelleen meillä. Vaunut on myös jovi airit, tuhkana.

Istuin Gracon autobaby ja kyllä mielestäni hyvin siihen mahtuu neito.

Matkarattaat samaa settiä, saa istuimen kiinni kärryihin, on kätevät kaupunkireissuilla.

Ei käännytä (muutama, vissiin vahinko pyörähdys tehty kun niistä jo aikaa).

Vauvauinnissa oltu 3kertaa. Ei naura mutta ei itke, katselee vain.

Hyppykiikussa sama juttu.

Päivisin viihtyy yksikseen lelujen kera mutta illat vaatii sylitystä.

Nukkuu 2-5h päikkäreitä pihalla 2xpäivässä. Yöt nukkuu aika ok nykyään. Jotain mahaitkuja ilmenee toisinaan edelleen.

Nauraa peilille aina ja paljon. Suuttuu kun lelut ei tottele ja mene suuhun niinkuin hän haluaa. Kuolaa ja kurisee...

Siinä ne suuripiirteisimmät meitin neitosesta. Painoa oli toissapäivänä 6810 kun syntyessä 3735.

Täytyy yrittää jatkossakin jotain kirjoitella jollette mua joulukuulaisiin heivaa?