>>>> MARRASTEN PE-LA-SU <<<<
Kommentit (49)
Taidan uskaltautua nyt minäkin peltopyyn ohella liittymään marraskuisiin, vaikka poika vasta 2.12. päättikin syntyä. La oli 18.11. ja käynnistyksen kautta vasta joulukuussa poika päätti maailmaan tulla. Koko odotusajan seurailin kuitenkin marraslaisia taustalla, joten en pojan syntymänkään jälkeen osannut siirtyä joulukuisiin...
Meillä esikoisen alkutaival on lähtenyt rauhallisesti käyntiin, uni on maittanut ja painoa ja pituutta on tullut kiitettävästi lisää. Syntyessä mitat olivat 4178g ja 54cm, ja viimeksi kaksi viikkoa sitten neuvolassa painoa oli 7190g ja pituutta 62,5cm. Omaan huoneeseenkin poitsu muutti nukkumaan 3kk synttäreiden kunniaksi ja hyvin on mennyt. Tämä oli lähinnä äidin toive, kun olen niin herkkäuninen, että heräsin kaikista pienistä puhinoista ja tuhinoista tilannetta tarkkailemaan. Nyt yöt on kuitenkin rauhoittuneet hienosti ja kaikki nukkuvat yönsä rauhassa. Yösyöttöjä on 2-3/yö ja päivisin ollaan syöty kasvissoseita jo jonkin aikaa, kun maito ei tahtonut pitää nälkää.
Meillä vaunuina on " halppis" Haberkornit (269e), mutta oon kyllä ollut niihin ihan tyytyväinen ainakin tähän asti. Lähinnä toimivatkin vain päiväunipaikkana, muuten vaunuillaan tosi vähän. Istuin saatiin tuttavilta ja merkki muistaakseni Akta.
Huomasin muuten, että jotkut teistä on jo pitäneet pienokaisia hyppykiikussa. Kuinka pitkiä aikoja olette uskaltaneet kerralla antaa olla? Meilläkin tuolla hyppykiikku odottaa, mutta vielä en ole uskaltanut poitsua siihen laittaa. On kyllä tosi jäntevä ja kantaa päätään oikein hyvin, joten sen puoleen kai voisi vähän kokeilla? Sylissä tykkää kovasti hyppiä...
Kivaa, kun on näin paljon uusia! Tervetuloa vaan porukkaan! Täällä on tosi kivaa kyllä vaihtaa ajatuksia marrasten porukassa! :)
KASVULISTASTA: Huom etenkin te uudet! Jos haluatte päivittää vauvelinne tiedot kasvulistalle, niin etsikää viimeisin (20.3.) päivitetty lista ja vastatkaa siihen mielellään siten, että kirjoitatte tekstit jo siihen muotoon, mitä ne listalla ovat. Listan alussa on ohje. Olen nyt päivittänyt omalle koneelleni listaa tähänastisiin lisäyksiin. Läväytän uuden listan alkuviikosta. (En välttämättä ehdi maanantaina, sillä olen osan päivästä kurssilla!).
PERUNAN KEITTÄMISESTÄ MIKROSSA: joku kertoi samasta vinkistä, jonka sain itsekin, eli pottu kannellisessa astiassa mikroon. Mulle sanottiin, että myös vettä hiukan sinne kippaan, en muista enää, oliko tässä pottuvinkissä sama.
BATAATISTA: ootteko tehneet itsellenne mitään ruokia tästä vauvojen herkusta? :)
No nyt tuo pikkukulta jo heräsi iltatorkuiltaan... Saas nähdä, piteneekö aamut, kun kelloja siirretään! Nykyinen klo 06 herätys on " vähän" aikaista... Kun niitä syöttöjäkin on 3-4 yössä. No yritän olla " valittamatta" ; sen verran oli kamalaa siellä sairaalassa viikko viettää, että päätin vaan kestää kuin nainen :))
(Tosiasiahan on, että jos ei saa levättyä kunnolla, niin kärsiihän siitä sitten pidemmän päälle. Täytyy nyt katsoa, miten unet alkavat tästä rullata...)
Viikonlopun jatkoja!
[color=green] Löytyyhän niitä muitakin Jovi Airien käyttäjiä :) Ei ole kuin yhet tien päällä tullut vastaan.
Ja tervetuloa kaikille uusille! Kyllä minun puolestani tänne ainakin mahtuu " joulukuisia" , onha teillä lasketut ajat olleet meidän kanssa samoihin aikoihin.
Olemme nyt lähdössä saunaan, kävinpä vain lukemassa kuulumisia!
Huomenna sitten serkkuni 2v juhliin.
10kaks ja Jere, huomenna 4kk.
Mies lähti saunomaan kaverinsa luokse, onneksi. On viime aikoina ollu tparisuhde hieman hukassa. Ei oikein itse jaksa panostaa ja kun toinen on vielä menossa useamman illan viikosta niin hermot alkaa menemään. Nyt kun olisi voinut viettää iltaa yhdessä, niin tuli oikein ahdistus jo päivällä, et eikä, mä haluun olla yksin. Onni kun nukkuu jo yöuniaan ja olisi todennäköisesti kuitenkin viimeistään kasilta ollut valmis paapaamaan. Nyt nautin siis omasta rauhasta ja vaan olen.
JonzQ (meniköhän oikein...): mitä puuroa annat? Mä olen miettinyt tuota aamupuuroa, mutta mistä se " kuuluu" aloittaa?
Täällä myös yksi jonka pitäisi kirjoittaa lukiessa ylös mistä keskustellaan ja mitä kysellään. Nyt en taas muista yhtikäs mitään. Joten taidan siirtyä sohvalle, ottaa kirjan ja jäätelö kupin käteen ja nauttia!
Myy
Minuu hävettää aina kun joku kertoo et lapsi nukkuu siten ja siten... Meidän Amalia nukkuu öisin 10-12 tuntia, päivällä pitkät unet ovat 6 tuntia ulkona vaunuissa........ Nukkus kuitenkin enemmänkin ulkona kuin tuon 6 tuntia, mutta ei ilkee naapurien takia pitää kun aattelevat ............ vaikka ja mitä =/.
Meillä on onneksi helppoa....... no, eipä suku auta yhtään ja kun kuitenkin on 5 lasta niin hommaa riittää että enpä valita että Amalia on helpommasta päästä vauvoja. Sanoinkin miehelle et ensi syksynä, elokuussa, jos alkas yrittää kuudetta vauvaa ;o).
Myö ollaan päästy helpolla kun lapset nukkuu kaikki 5 ja hyvin ! Nuo ovat muutenkin kuuliaisia ja todella kilttejä ja ollaan TAAS päästy helpolla. Mie kyllä toisaalta tajuan et jos on koliikkia tms, vaiks meil ei oo ollut....... Kaikesta helppoudesta huolimatta sanoin tännään ukolle että jos joskus kahestaan päästäs johonkin...... et ei ois kauheeta remmiä perässä mukana....... Eipä sitä ihemttä oo tapahtunu..... se on tosin ihanaa et ukko ottaa miut joka ilta kainaloonsa =). Kuitenkin tuntee et on olevansa rakastettu ;o).
...kun oot niin symppis. :-) Ei sun todellakaan tarvi hävetä sitä että sulla on kiltti vauva jolla on hyvät unenlahjat. On sulla varmasti viidessä helpossakin lapsessa tekemistä, etenkin nyt kun teitä on kaikenmaailman ikävät taudit kiusanneet. Voin sanoa ettei onnistuisi tuollaisen katraan hoitaminen multa eli kovasti nostan hattua sinulle. :-)
Me ollaan oltu tänään pojan kanssa melkein koko päivä kaksistaan kun isäntä on omilla riennoillaan. Mukavasti on päivä mennyt paitsi että päikkäreitä tuo mokoma ei nukkunut yhteensä kuin 2,5h. Toivottavasti univelat ei kostaudu huomenna kun lähdetään mummulassa (mun vanhempien luona) käymään. Olisi niin kivaa jos poika olisi hyvällä tuulella kun mummi ja ukki pääsevät ainokaista lapsenlastaan muutenkin niin harvoin näkemään.
No nyt poika on jo onneksi unten mailla, toivotaan että unta riittää pitkälle aamuun. Taidan mennä vielä napostelemaan jotain pientä iltapalaa ja sitten itsekin nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia!
Heippa,
Vieläkö yksi marraslainen mahtuu mukaan ;) Olen kyllä seuraillut tätä palstaa taustalta jo ihan kuumeilu-palstalta saakka, ja aivan uskomattoman nopeasti aika on mennyt... Vastahan sitä plussasi, ja nyt on jo " iso" nyytti sylissä.. Nyt uskalsin tulla mukaan, kun on aika monta muutakin uutta tullut viikonlopun aikana palstalle :)
Meillä on 10.11. syntynyt esikoispoika. Imetin 2 ekaa kuukautta, mutta sen jälkeen poika on ollut korvikkeella. Nukkuu hyvin yöt, ilta kahdeksasta heräämättä klo 6-7 aamuun. Mutta sen jälkeen poika ei kyllä oikein nuku kuin pienen pienissä pätkissä, melkoisena sissinä sinnittelee läpi päivän.
Ollaan juuri aloitettu kiinteiden maistelu, mutta tällä hetkellä menee vielä vasta noin teelusikallinen päivässä. Korviketta syö n. litran pv:ssä. 4kk neuvolassa mitat olivat 66 cm ja n. 7,2 kg.
Poika on kova liikkumaan, maassa ollessaan ryömii hiljalleen takaperin pitkin asuntoa :) Nousee paljon konttausasentoon ja nyt on alkanut konttausasennossa keinumaan edestakaisin... Ja saattaa viihtyä parikin minuuttia putkeen siinä asennossa. On kyllä aina viihtynyt parhaiten mahallaan, kääntyy mahalta selälleen, mutta takaisin selältä vatsalleen ei vielä käänny (kuin kerran vahingossa). Onko muilla marraslaisilla vauvat menneet konttausasentoon vielä?
Vaunukyselyyn: meillä on Teutonia Spritit, ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen.
Nyt nukkumaan :)
Taas koneella ja vauva-sivuilla, taitaapi olla joku pahasti koukussa. ;-)
Yritän samalla nukuttaa poikaa sisälle kun tänään ei oikein vaunuissa uni maittanut. Nukkui kyllä sen reilun tunnin mitä vaunut oli liikkeessä muttei yhtään kauempaa. Pari tuntia leikittiin välissä ja äsken poika jo nukahti toisille päikkäreille ja ehti ehkä vartin verran nukkua kun joku naapuriston remppareiska alkoi poraamaan ja poraamaanhan se alkoi sitten poikakin. Pelästyi ihan kauhesti kovaa ääntä. Saas nähdä tarviiko tässä lähteä kohta uudestaan lenkille jotta poika saisi nukuttua. Ei kauheasti enää huvittaisi kun ulkona tuiskuttaa lunta vaakasuoraan.
Niin joo, kaikille uusille tervetuloa! Mitä enemmän kirjoittajia, sitä mukavampaa! :-)
Voihan itku, ei tästä kirjoittamisesta tule kyllä nyt mitään kun joudun koko ajan ravaamaan tuolla toisessa huoneessa poikaa lohduttamassa ja työntämässä tuttia takaisin suuhun. Ei tule uni enää ei. Tekoitkeekö muuten teidän muiden vauvat? Meidän poika virittelee usein oikean itkun tekoitkun kautta, laittaa alahuulen rullalle, teeskentelee itkuääniä ja siitä se sitten lähtee... Varsinainen näyttelijä. :-)