Mun rakas mieheni....
.. on kyllä ihana. Osoittaa päivittäin että olen sille kaikkein tärkein, lapset ja työ tulevat sitten perässä. Mutta yksi juttu painaa.. Miten saisin sen ymmärtämään, etten ole paperia, kestän lasten riitoja. Se ei siedä minkäänlaista loukkaamista lapsilta mua kohtaan, ekaluokkalaisenkin se heittää pihalle, jos poika sanoo mulle rumasti. Muuten kärsivällinen isä.
Kommentit (58)
Ja minusta ap:n mies on täysin oikeilla jäljillä komentaessaan näitä pieniä ja varsinkin poikia etteivät puhu epäkunnoittavasti tai rumasti äidilleen. Se on nyt se oikea aika opettaa lapset siihen, ei silloin kun ne ovat teini-ikäisiä ja huutavat että Haista vittu mutsi! Minusta miehesi tekee juuri niin oikein kuin vain mies pystyy poikiaan opettamaan. Ole ylpeä hänestä.
joka silloin pistää pihalle. Varsinkin kun jo ketjun alkupuolella tuli selväksi, että äitiä tämä lasten häneen kohdistama käytös ei edes häiritse, vaan juuri isää. Äiti jopa salailee lasten käytöstä isältä. Eli ei todellakaan olla yhtenä rintamana! Perimmäinen kysymys tässä ketjussa on mielestäni isän yliholhoava käytös perheen äitiä kohtaan. Enemmän kuin mitä rangaistusmetodia ko. perhe käyttää, minä ihmettelen sitä kuka rankaisee ja missä tilanteessa.
Ja eritoten ap:n lasten puolesta surettaa tuo, että he ovat äidin rinnalla perheessä toissijaisia. Kuten ap ihan ensimmäisessä puheenvuorossaan kertoi: " Ihanalle" miehelleen hän on kaikki kaikessa. Lapset tulevat sitten perässä...
Toisten ihmisten kunnioitusta voidaan opettaa kasvattavasti lapsen oikeuksia kunnioittaen, lasta suojellen. Lukaseppa lapsen oikeuksista, mitä laki asiasta sanoo. Tule sitten tänne meuhkaamaan. Mitkä ovat lapsen oikeudet? Sinähän kirjoitat vain aikuisten oikeiuksista kuvitellen ettei lapsilla ole mitään arvoa.
niin ei ihme, että lapsista kasvaa ihan hulluja jotka ovat epäkunnoittavia ja rikollisia ja vaikka mitä haistattelijoita.
Mihin tämä suomi onkaan menossa??!
En nyt tiettykään mitään oikein pientä, mutta lapsen joka jo osaa kulkea itse avaimella sisään ja ulos. Lasten on opittava vanhemman kunnioitusta. Tämä että ei esim poikia opeteta kunniottamaan naista, on seurauksena juuri esim tuo mikä yhdessä ketjussa oli että, pojat ei anan paikkaa raskaana olevalle naiselle. Vanhemmat herrasmiehet antavat, koska silloin oli kotona kovempi kuri. Vanhempia kunnioitettiin tai sai selkään niin ettei viikkoon maannut selällään tai istunut perseellään.
Se että 7-vuotiaalla ei ole muita ilmaisukeinoja kuin äidin nimittely kertoo, että olisi syytä paneutua syvemmin kasvatukseen ja miettiä mistä ongelmat johtuvat.
Lapsi vaijennetaan tehokkaasti ulos heittämällä. Lapsen tunteet yritetään tukahduttaa uhkauksella. Tunteet eivät kuitenkaan katoa mihinkään vaan ne ovat muistissa alitajunassa ja jokaisessa solussa.
Lapsen kasvaessa ja itsenäistyessä alkaa hän oirehtia monin eri tavoin. Usein on niin ettei ihminen edes tiedä mistä se paha olotila johtuu mutta se näkyy sitäkin selvemmin.
Jos 7-vuotias lapsi sanoo että äiti on paska. Voi hänen kanssaan keskustella asiasta. Esim. asettamalla kysymyksiä, kuuntelemalla, mistä OIKEASTI se kenkä puristaa.
Tässä tapauksessa isällä on se " tunne" ongelma eikä lapsella. Isä on ollut uhri lapsuudessaan ja nyt hän siirtää tämän automaattisesti omaan lapseensa.
Hakekaa apua ennen kuin heitätte lapsenne pihalle.
Ulos laittaminen vain tehokkaampaa ainakin viileällä ilmalla ja koska siellä ei ole niitä leluja.
Tässä mistään hylkäämiskokemuksista kyse ole. Lapsi tasan tarkkaan tietää että sisään pääsee kun osaa käyttäytyä.
Olen enemmänkin huolissani näitten keittiöpsykologien jälkikasvujen tulevaisuudesta.
Ja tuosta tasaarvo keskustelusta. Monissa perheissä tasaarvon tavoittelu vaan johtaa riitoihin, silmät kurtussa vahditaan että kumpikin tekee saman verran. Tänään sun vuoros, huomenna mun.
Mielestäni parempi olla kun perheessä omat roolinsa jokaisella.
Oli ne sitten tyttöjen ja poikien hommia tai mitä tahansa.
Toisekseen ei edes ole hyvä lapselle aina selittää kaikkea perinpohjin, täytyy riittää myös pelkkä EI!
Se on lapselle totaalinen hylkääminen. Kyllä siinä lapsi kiltiksi tulee pelkästä pelosta, että pääseekö sisälle vai ei. Sadat ajatukset ehtii käydä lapsen mielessä 15-minuutissa. Lapsi elää kauhun hetkiä.
On turha kuvitella että se ei jätä jälkiä lapseen.
Linnaan joutuisivat päiväkodin tädit ja opettajat jos heittäisivät pienen lapsen pihalle, vaikka ei ole edes kysymyksessä koti. Koti on lapsen turva johon hän hakeutuu suojaan. Se ei enää ole sitä, jos sieltä heitetään pihalle. Miksi vanhemilla on oikeus kohdella lapsiaan julmasti ei muillakaan siihen ole oikeutta.
Omassa huoneessa lapsella on vielä turva ulkona ei.
Kaikenlaisia tolvana kommenteja täältä saakin lukea Huh, huh...
Eiköhän lapselle sanota jo valmiiksi että saa mennä HETKEKSI ulos miettimään ja rauhoittumaan. Aika tyhmä täytyy lapsen olla jos ei tajua..
Itse henkilökohtaisesti en käytä ulos laittamista enkä omaan huoneeseen laittamista.
T.66
Muunlaisiakin vaihtoehtoja löytyy!
En kyllä katsi kieroon niitä jotka ulos tai arestiin laittavat, tai ala paasaamaan totaalisesta hylkäämisestä ja traumoista..
HYEENAT taas hyökänneet..
Vierailija:
55 ei menny asia perille tai sitten se meni per**silmän kautta.
Toisten ihmisten kunnioitusta voidaan opettaa kasvattavasti lapsen oikeuksia kunnioittaen, lasta suojellen. Lukaseppa lapsen oikeuksista, mitä laki asiasta sanoo. Tule sitten tänne meuhkaamaan. Mitkä ovat lapsen oikeudet? Sinähän kirjoitat vain aikuisten oikeiuksista kuvitellen ettei lapsilla ole mitään arvoa.
Kukaan ei ole vaittanyt, ettei lapsilla ole mitaan arvoa, eika oikeuksia. Silti lasten taytyy oppia kunnioittamaan aikuisia, ja sellainenkin seikka, ettei toisille ihmisille, edes vanhemmille, voi puhua ihan miten tahansa.
Sanopa mita laki sanoisi tallaisessa asiassa, jossa lapsi laitetaan pihalle 15 minuutiksi jaahylle. Onko ennakkotapausta tms. Onko lastensuojelun paikka? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietaa. Itse olen taalla keskustelemassa, en meuhkaamassa. Mielestani tallaisissa asioissa on tarkeaa vaihtaa mielipiteita perustellusti ja asiallisesti, kaikki me kaipaamme lastemme kanssa varmasti neuvoja ja keinoja oikeaan toimintaan.
Lapsi ei todellakaan ole tyhmä, mutta ei voi vielä käsitellä tunteitaan kuten aikunen. Aikuiseen sinäkin tunnut lapsia tässä nyt vertaavan.
Aikuiset ja lapset ovat kaksi eri asiaa. Mitä luulet aikuisen moisesta nöyryytyksestä toipuvan? Juoksi turvakotiin, eikö niin? Mutta mitä lapsi tekee?
Pane hyvä ihminen käsi sydämelle nyt.
Olen tutustunut lastenpsykiatriaan kyllä. Sinä puhut nyt tunteella, et järjellä.
Lapsi tarvitsee turvalliset rajat. Ja niitä ei luoda ulos heittämällä. PISTE.
Muita keinoja on. Lapsi säilyttää itsekunnioituksensa ja sitä kautta oppii kunnioittamaan muita.
Olen lasten puolta te ette.
Ja kyllä pienen lapsen ulkona seisottaminen rangaistuksena kuuluu lastensuojelun piiriin. Se on rikos.
Miten se tuhoaa lapsen turvallisuudentunnetta, jos sanotaan, etta menepas hetkeksi miettimaan kaytostasi tuohon pihalle, ja tule takaisin, kun olet valmis pyytamaan anteeksi tms? Ihan oikeasti kiinnostaa...
Anna jotain vinkkeja, mita keinoja niita on, ettei mene vaan ihan sanahelinaksi...
Vierailija:
Lapsi tarvitsee turvalliset rajat. Ja niitä ei luoda ulos heittämällä. PISTE.Muita keinoja on. Lapsi säilyttää itsekunnioituksensa ja sitä kautta oppii kunnioittamaan muita.
Olen lasten puolta te ette.
Ja kyllä pienen lapsen ulkona seisottaminen rangaistuksena kuuluu lastensuojelun piiriin. Se on rikos.
Ehkä olisi paras jättää kokonaan omaan arvoonsa ja kuunnella omaa järjen ääntään
Ei ole ylireagointia. Asiasta löytyy myöskin faktaa.
Kun lapsen tunne-elämässä on vaurioita niiden tutkiminen ei ole aina ihan yksinkertaista koska lapsi ei osaa ilmaista tunteitaan kuten aikuinen. Uhkaukset annetaan lapsille usein äkkipikaisuuksissa ilman selityksiä ajattelematta seurauksia. Tätä on saattanut kestää vuosia
Yleisin lapsen pelko on isän ja äidin katoaminen jos " minä en ole kiltti" .
Lapsen mielikuvitusmaailma on valtava. Monet kouluikäiset lapset kärsivät tästä.....
Nyt täytyy rientää....
Olkaa kilttejä lapsille, niin ja päästäkää ne sisälle siellä on kylmä
siinäkin äiti hylkää lapsen pois silmistään..yksinään jne. Kaikesta saa väännettyä kauhutarinoita jos haluaa.
Tekstisi jo alkoikin, jos lapsella on tunnevaurioita.. Nyt oli puhe terveestä lapsesta, ei sairaasta. Sairaan lapsen kanssa toimitaan hieman erilailla kuin terveen..
mutta aivan sairasta tuohua. Mies suhtautuu sinnuun kuin johonkin prinsessaan. Ei tervettä!! Ei todellakaan!! Missä onhänen kunnioitus sua kohtaan ihmisenä, ei vaan naisena?
Tapahtuuko näin tosiaan Suomessa?
Itse en voisi sietää holhoamista! Meillä lapset näkevät, että kaikki ovat arvokkaita ja tärkeitä. Kenellekään ei haistatella!