Mun rakas mieheni....
.. on kyllä ihana. Osoittaa päivittäin että olen sille kaikkein tärkein, lapset ja työ tulevat sitten perässä. Mutta yksi juttu painaa.. Miten saisin sen ymmärtämään, etten ole paperia, kestän lasten riitoja. Se ei siedä minkäänlaista loukkaamista lapsilta mua kohtaan, ekaluokkalaisenkin se heittää pihalle, jos poika sanoo mulle rumasti. Muuten kärsivällinen isä.
Kommentit (58)
Lapset on oppineet että äitiä ei saa loukata. Isälleen voivat vaikka haistatella, mutta mulle eivät. Mutta jos sen joskus erehtyvät tekemään, en haluaisi nostaa siitä niin kamalaa meteliä, ihan normaalia uhmaamista se mun mielestä on. Enkä tarkoita haistattelulla mitään haist vee -juttuja, vaan esim. " oot ihan tyhmä!" . Niin ja ovat poikia...
ap
Ja arvatkaa miksi? Asutaan maalla ja mies haluaa että olen lapsien kanssa turvassa hänen töissä ollessaan. Jos lähden lenkillekin, mies sanoo että kävele varovaisesti, siellä on liukasta. Lapsille taas sanoo että ei pikku kolhuista kannata porata. Onko ihan normaalia, että mies on ylihuolehtiva vaimoaan kohtaan, mutta pojat kyllä saa pärjätä?
ap
Ei kyse siitä ole. Ei vaan ole mikään lässyttäjätyyppi. Pojat kyllä tietää että isä rakastaa, vaikka onkin vähän jörö. Sen voi osoittaa muutenkin kun paijaamalla! Mun pointti oli se että onko normaalia että mies pitää vaimoaan jotenkin noin särkyvänä... Kellään muulla samaa?
ap
koseksi" . Minä ainakin olisin äärettömän surullinen, jos oma lapsi olisi miehelle mitään muuta kuin kaikkein tärkein koko maailmassa. Kyllä mielestäni normaalin vanhemmuuteen kuuluu asettaa lapsi kaiken edellä. Enkä tietenkään tarkoita sitä, että partneria rupeaa lapsen tulon jälkeen rakastamaan yhtään vähempää tai millään tavalla sivuuttamaan, mutta huolehtimisessa ja etusijalle asettamisessa vaa' an pitäisi mielestäni aina kallistua lapsen puoleen. Kumppani on aikuinen ihminen ja tasavertainen, lapsi se josta tulee perheessä huolehtia. Ja voihan sitä vaimoa/miestä rakastaa yhtä paljon (mutta eritavalla) kuin lasta, mutta aika julmaa, jos rakastaa lasta VÄHEMMÄN...
Lisäksi minua ärsyttäisi tuollainen holhoaminen ja varsinkin lasten edessä! Siis kai sinä itse osaat vaatia lapsiltasi juuri sellaista käytöstä ja kunnioitusta kuin heiltä haluat. Mikä ihmeen isä sinun miehesi SINULLE on? Jos mun mies ryhtyisi edessäni nuhtelemaan lasta jostain sellaisesta, jota hän tekee/sanoo minulle, nuhtelisin varmasti itse miestä perästäpäin ja kunnolla. -Jos lapsen tekemiset eivät vaivaisi minua, en haluaisi, että mieskään niihin puuttuisi. Ja jos taas asia vaivaisi minua, olisin kyvykäs selvittämään sen lapseni kanssa itsekin.
Anteeksi nyt vaan, mutta minä en kyllä nimittäisi tuollaista käytöstä ihanaksi, vaan ylisuojelevaksi, naista holhoovaksi, lapsia syrjiväksi machoiluksi. Aika selvää, ettei teidän perheessä ole kahta henkisesti tasa-arvoista aikuista, tai ainakaan miehesi ei asiaa niin näe. -Toisesta huolehtimisessa ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta jos huolehtivaisuus rajoittuu vain naiseen ja on noin ylimitoitettua, on se selvästi jotain miehisen suojelija-egon pönkitystä.
Vierailija:
Lisäksi minua ärsyttäisi tuollainen holhoaminen ja varsinkin lasten edessä! Siis kai sinä itse osaat vaatia lapsiltasi juuri sellaista käytöstä ja kunnioitusta kuin heiltä haluat. Mikä ihmeen isä sinun miehesi SINULLE on? Jos mun mies ryhtyisi edessäni nuhtelemaan lasta jostain sellaisesta, jota hän tekee/sanoo minulle, nuhtelisin varmasti itse miestä perästäpäin ja kunnolla. -Jos lapsen tekemiset eivät vaivaisi minua, en haluaisi, että mieskään niihin puuttuisi. Ja jos taas asia vaivaisi minua, olisin kyvykäs selvittämään sen lapseni kanssa itsekin.
Anteeksi nyt vaan, mutta minä en kyllä nimittäisi tuollaista käytöstä ihanaksi, vaan ylisuojelevaksi, naista holhoovaksi, lapsia syrjiväksi machoiluksi. Aika selvää, ettei teidän perheessä ole kahta henkisesti tasa-arvoista aikuista, tai ainakaan miehesi ei asiaa niin näe. -Toisesta huolehtimisessa ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta jos huolehtivaisuus rajoittuu vain naiseen ja on noin ylimitoitettua, on se selvästi jotain miehisen suojelija-egon pönkitystä.
Mies kuulemma haluaa opettaa pojille että naista täytyy kunnioittaa.
ap
Noin juuri opetetaan poikaa naisia kunnioittamaan. Ja antaa pojallesi selvän viestin, että äiti ja isä yhtä.
Harvassa perheessä enää mies on perheen pää. Naisilla yleensä valta.
Mutta tosta mies on ehdoton, lapset vaikka pihalle jos ei äitiä totella. Välillä alennun salailemaan poikien toilailuja.. :(
ap
Mikä ihmeen jäänne menneestä elämästä tämä teidän perheyksikkönne on? Perheenpää? Apua!
Eikö nykyään tosiaan suotavaa olisi, että äiti ja isä ovat yhdessä " perheenpäitä" ja molemmat huolehtivat kasvatuksesta omalta osaltaan ja yhdessä? Että lapsia opetetaan kunniottamaan tasavertaisesti kaikkia ihmisiä? Ja että äiti itse voi opettaa lapsilleen kunnioittavaa vuorovaikutusta itsensä kanssa, ei niin, että miehen täytyy olla siinä suhteessa välikätenä? Huh huh.
Ai mitäkö teet? Miehesi tunteille et tietenkään voi mitään, mutta käytökseen kyllä voisit puuttua: sanoa suoraan, että hoidat itse asiasi lastesi kanssa. Ja että et salli erilaista suhtautumista perheen nais- kuin miesväkeen. Tätä sanotaan tasa-arvoksi. Lisäksi voisit vihjaista olevasi aikuinen ihminen, joka ei tarvitse kenenkään muun jatkuvaa suojelua.
Näin minä tekisin, mutta sinähän et ole minä ja selvästi tilanteen jossain määrin itsekin valinnut.
-9
Perinteisissä asetelmissahan homma pyörii juuri noin: Nainen huoltaa kotia, arkea ja lapsia ja tekee niihin liittyvät päätökset, kuten mitä ostetaan kaupasta, mikä kodin huone kaipaa uudistusta, millaiset verhot laitetaan olohuoneeseen ja mihin kouluun lapset laitetaan. Mies tekee sitten rahaa ja toimii henkisenä suojelijana ja kasvatusauktoriteettina.
Ei vaan kiehdo minua tuollainen asetelma, enkä haluaisi sellaista lapsilleni opettaa.
-edelleen ysi
Mutta tosta mies on ehdoton, lapset vaikka pihalle jos ei äitiä totella. Välillä alennun salailemaan poikien toilailuja.. :(
Ei poikien toilailua saa salailla. Näin opetat vaivihkaa lapsesi isääsi vastaan jos salailun linjalle lähdetään. Ja isän selän takana tehdään pahoja. Väärin menee että heilahtaa. Minä en voisi pelailla mieheni selän takana noin. Meillä on yhteiset säännöt joista pidetään kiinni vaikka toinen puoliso ei olisi paikallakaan!
Kyllä niitä poikia voi opettaa ja ohjata kunnioittamaan paitsi naisia, myös ihmisiä yleensäkin ilman mitään ylireagointia tai sirkusta.
Itse ainakin tuntisin oloni Ap:n tilanteessa NOLATUKSI. Ei tulisi mieleenikään alistua " eteerisen hauraaksi" kenenkään edessä -- ehkä juuri kaikkein vähiten omien lasten edessä.
Anteeksi vaan, Ap, mutta en tosiaan ymmärrä miksi annat moisen tapahtua.
Tässä kun asiaa puidaan, tajuan jollain kierolla tavalla nauttivani hauraan palvotun kuningattaren roolista. Tykkään olla passattavana ja miehen huolehdittavana... Tuskin oikeasti haluan edes muutosta..
ap, joka pysähtyi miettimään motiivejaan...
mutta nauttivatko lapsesi? Haluavatko he että äiti on se hauras, palvottu kuningatar heidän kustannuksellaan? Ei kai nyt lapsia voi käyttää kuin shakkinappuloina itsekkäiden motiivien takia?
Tai no, en tietysti tiedä mitä mieltä lapsesi ovat. Kuulet sen varmaan itsekin vasta aikuisena.
Kertoo aina viestillä, että ulkona on nyt kylmä, laita paljon vaatetta päälle tai siellä sataa ja muistuttaa sateenvarjosta. Sanoo myös milloin on tosi liukasta ja varoittaa että mene varovasti ettet vaan liukastu. (viimeks tänä aamuna) haluaa aina hakea mut joka paikasta autolla jos se suinkin on vaan mahollista. Pyytää aina katsomaan tarkasti ettei tule autoja kun kävelen paikoissa missä pitää ylittää tie.
On se vaan niin suloista! =)
Vierailija:
Kertoo aina viestillä, että ulkona on nyt kylmä, laita paljon vaatetta päälle tai siellä sataa ja muistuttaa sateenvarjosta. Sanoo myös milloin on tosi liukasta ja varoittaa että mene varovasti ettet vaan liukastu. (viimeks tänä aamuna) haluaa aina hakea mut joka paikasta autolla jos se suinkin on vaan mahollista. Pyytää aina katsomaan tarkasti ettei tule autoja kun kävelen paikoissa missä pitää ylittää tie.
On se vaan niin suloista! =)
Tuo miehesi suhtautuminen sinuun on suorastaan perverssi, kuin laulusta nukke pieni mun ja blaa blaa blaa. Kuinka kestät elää tuollaisessa tilanteessa?
Minkälaista oikeaa auktoriteettia kuvittelet itse saavasi omille lapsillesi, jos miehesi hoitaa kaikki asiat puolestasi? Ja minkälainen kieroutunut perhemalli lapsille? Äitiä ei saa loukata tai mieltä pahoittaa, lapsista viis! Eli äidin etu menee lasten edelle?
MUTTA ei mitenkään IKINÄ väheksy lapsia! EN todellakaan voisi katsoa vierestä kun isä komentaa lapsia jos he tekevät jotain niinkuin normaalit lapset tekevät. !!!!
He saavat nyt mallin sinulta, että naiset tarvitsevat miehen suojelusta ja ovat lasista tehtyjä. Kun sitten näkevät jonkun naisen joka pärjää omillaan on se heille varmaan järkytys.
Pojistanne tulee luultavasti alistettuja raasu-miehiä jotka sitten joku nainen ottaa palvomaan itseään.. :(
Sano ettet tartte vahtikoiraa, jos haluat semmosen niin ostat doobermannin..