Edullinen harrastus, jossa tapaa paljon uusia ihmisiä?
Sellainen, jossa kuukausimaksut enintään muutaman kympin luokkaa tai aloitusvälineet pari sataa... Olen ~30 v. nainen ja tykkään mm. luonnossa liikkumisesta.
Kommentit (30)
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö
Tämä usein mainitaan näissä yhteyksissä, mutta minulle on jäänyt aika epäselväksi mitä se oikein pitää sisällään. Minne voin mennä ilmoittautuakseni vapaaehtoistyöhön? Mitä vaaditaan, mitä minun pitäisi osata?
Vapaaehtoistyötä on vähän joka lähtöön, paljon myös sellaisia hommia joissa ei vaadita mitään erityisiä taitoja. Millaisesta tekemisestä olet kiinnostunut ja millaisten asioiden hyväksi tahtoisit antaa aikaasi? Voit ottaa suoraan yhteyttä mielenkiintoisiin yhdistyksiin/järjestöihin ja kysyä, onko ylimääräiselle käsiparille tarvetta. Voit myös laittaa googleen hakusanoiksi vaikka vapaaehtoistyö kouvola ja katsoa mitä sieltä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Politiikka. Ja jääp vielä saamapuolelle. Iloset Tallinnan-risteilyt ja kaikki maksetaan veroilla.
Kyllä politiikassa maksetaan kaikki risteilyt yms itse. Ehdokkaat maksavat vaaleissa mainoksensa itse.
Jos pääsee vaikka kaupunginvaltuustoon laittamalla 10 000 euroa säästöjään vaalimainontaan, daa kokouksesta kokouspalkkion esim 100 euros, josta maksaa tavallisen veron ja lisäksi ylimääräisen n 20% veron puolueelle.
Mutta ei ole toki pakko isallistua vaaleihin vaan voi olla muuten vain mukana vapaaehtoistoiminnassa.
Jäsenmaksu puolueelle vaihtelee, mikähän olisi normaali? 100-200 euroa vupdessa ehkä?
Joogaa voi ainakin suositella kumppania etsivälle miehelle. Joillain saleilla on yhteisiä tunteja miehille ja naisille, voi tiedustella saleilta. Miehet taatusti aliedustettuina, naiset sopivasti hyväkuntoisia, syvällisiä, rauhallisia ja helliä, sinut seksuaalisuuden kanssa. Eri ikäisiä.
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö
Tämä usein mainitaan näissä yhteyksissä, mutta minulle on jäänyt aika epäselväksi mitä se oikein pitää sisällään. Minne voin mennä ilmoittautuakseni vapaaehtoistyöhön? Mitä vaaditaan, mitä minun pitäisi osata?
Valitsee vaan lähiseudulla toimivan, itseä kiinnostavan yhdistyksen. Mainittu Suomen Ladun paikallisyhdistys, Luontoliitto, Martat, partiolippukunta, kameraseura, koiravaljakkoyhdistys, kotiseutuseura, näitähän riittää. Ja sitten ottaa yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan ja sanoo, että on kiinnostunut yhdistyksestä, mitä voisi olla mukana tekemässä. Eipä ole enää vapaa-ajan ongelmia!
Huomasin vasta nyt, että vapaaehtoistöitä koskeva kysymykseni oli saanut vastauksia. Kiitos niistä! Minulla olisi kiinnostusta luontoaiheiseen työhön, mutta häpeän osaamattomuuttani, etenkin kun minulla on tuttavia niissä piireissä. Olisinpa vielä lukiolainen tai opiskelija, jolloin olisi hyväksyttävää vasta opetella asioita ja siksi olla taitamaton!
Mä osallistuin juuri vapaaehtoistyöhön, laitoin paikalliselle löytöeläinhoitolalle sähköpostia että kiinnostaisi ja ottivat minut ns haastatteluun ja työt sain aloittaa periaatteessa heti vaikka mulla ei ole töistä kummempaa kokemusta, lemmikeistä jonkin verran mitä itsellä ollut :) Tosi mukavan oloista porukkaa talolla töissä ja eläinystävät ihania.
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö
Mene vaikka spr:n sivuilta katsomaan, jos esim. ensiapu - tai festarivahtina toimiminen kiinnostaa.
Liityn uutena tähän ketjuun. Olen ajokortiton, ja tuntuu että nuo kaikki ehdotetut vaatisi, että pääsee autolla paikalle. Jos ryhtyisi opastoimintaan, niin sinne luontopaikkaan pitää päästä jotenkin.. Samaten lintubongausretkille. Selvitin suomen ladun juttuja, ja niissäkin pitää itse päästä sinne tapahtumapaikalle, ja useimmiten niihin ei mene busseja. (joo tiedän, että sitten kun on jo sisäpiiriä, niin voi joltain pyytää kyytiä.. mutta ei se uutena onnistu). Mikä olisi julkisen liikenteen varassa olevalle sopiva juttu?
Kuntouttava työtoiminta!