Edullinen harrastus, jossa tapaa paljon uusia ihmisiä?
Sellainen, jossa kuukausimaksut enintään muutaman kympin luokkaa tai aloitusvälineet pari sataa... Olen ~30 v. nainen ja tykkään mm. luonnossa liikkumisesta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Suunnistus siis :)
Tiedänkin jo pari harrastajaa ja olen joskus miettinyt, kokeilisinko. Pitää varmaan :)
Suomen Ladun paikallisyhdistyksen retket. Partio. Paikallisen lintuseuran retket. Yleensä jokin muutaman kympin vuotuinen jäsenmaksu ja retket ilmaisia. Aina ei tarvitse olla edes jäsen. Pidemmät vaellukset toki maksaa.
Geokätköily ei vaadi kuin sovelluksen kännykkään, androidiin saa ilmaiseksikin esim. c:geon. Osallstu miitteihin niin tapaat uusia ihmisiäkin, usein toki heihin törmää kätköilläkin.
Sauvakävely. Monilla paikkakunnilla on ilmaisia viikoittaisia yhteislenkkejä ja sauvat saa lainaksi.
Uiminen. Avantouinti.
Kiinnostaako yhdistystoiminta? Usein saa noista jutuista enemmän irti, kun liittyy johonkin seuraan.
Rupea käymään AA:ssa. Tekevät paljon vierailuja muissa ryhmissä ja uusia kasvoja näkee väkisinkin. Kustantaa vain vapaaehtoisen kahvimaksun.
Vierailija kirjoitti:
Geokätköily ei vaadi kuin sovelluksen kännykkään, androidiin saa ilmaiseksikin esim. c:geon. Osallstu miitteihin niin tapaat uusia ihmisiäkin, usein toki heihin törmää kätköilläkin.
Ja meillä ainakin kansanopisto järjesti kursseja. Niillä tutustuu ihmisiin.
Kansallispuistoissa järjestetään välillä huokeita päiväretkiä, katso lähimmän kansallispuiston nettisivuilta.
Melonta. Kurssi ei maksa paljoa eikä välinevuokrauskaan. Sup-lautailu voisi olla trendikäs vaihtoehto.
Juoksukoulu.
Politiikka. Ja jääp vielä saamapuolelle. Iloset Tallinnan-risteilyt ja kaikki maksetaan veroilla.
geokätköily. ihmisiä tapaa satunnaisesti erityisesti uusilla purkeilla ja traileilla, miittejä on jatkuvasti ja löytyy faceryhmiä ym mistä voi etsiä kätköilyseuraa. välineiksi riittää alkuun melkeimpä mikä tahansa älypuhelin ja geocaching.com premium-jäsenyys on muutaman kympin vuodessa.
Järjestötoiminta ei tule yleensä kalliiksi, saatat jäädä jopa saamapuolelle. Ovat myös parhaita tapoja saada uusia tuttuja, kun oikeasti tehdään jotain yhteisen tavoitteen eteen eikä vain kokoonnuta hengaamaan samaan paikkaan tekemään samaa asiaa kukin itsekseeen. Aktiiviksi pääseminen on usein myös helppoa, melkein missä tahansa järjestössä on aina pulaa ihmisistä, jotka ovat valmiita tekemään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vesijuoksu näyttää olevan kovasti sosiaalinen harrastus.
Ei ainakaan täällä. Vierekkäin juokseminen on kielletty ja saunassa käy vain ne joilla on juttukaveri omasta takaa. Uusiin ihmisiin ei tutustu millään.
Opasyhdistys. Katso, koska seuraavan kerran paikallinen matkaopasyhdistys pitää peruskurssin. Paljon retkiä, uutta tietoa, kansallisia ja kansainvälisiä kokoontumisia ja sosiaalisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö
Tämä usein mainitaan näissä yhteyksissä, mutta minulle on jäänyt aika epäselväksi mitä se oikein pitää sisällään. Minne voin mennä ilmoittautuakseni vapaaehtoistyöhön? Mitä vaaditaan, mitä minun pitäisi osata?
Kansalaisopiston kielikurssit maksaa kai alle satasen lukukausi, riippuu paikkakunnasta. Kielikursseilla on keskusteluja, joten siellä tulee juteltua muiden kanssa. Mulle pelastus. Täällä maksoi toissalukuvuosi 56 euroa, mutta aika lyhyt vaan, syyskuusta huhtikuun alkupuolelle. Viime vuonna en mennyt, kun ei sopinut muuhun aikatauluun ja alkeiskursseja oli vähän.
Ystäväni löysi pitkäaikaisen miesystävän lintubongarista. Näin keväällähän bongarit järjestävät retkiä.
Suunnistus siis :)