Kelpuuttaisitko miestä kumppaniksesi joka on ammatiltaan KIINTEISTÖNHOITAJA!?
Eli nykynimitys talkkarille.
Eikö siinä ole sika surkea palkka?
Tai saahan sitä kokemuksella nostettua, mutta nuori kaveri kyseessä.
Millainen ihminen tai mies edes haluaa tuolle alalle?
Kommentit (27)
Tohtorien työllisyystilanne on surkea, ei paikan paikkaa auki.
Oma mies on alalla. On kylläkin jo kohta 50v.
Sanoo pitävänsä työstä etenkin keväällä ja kesäaikana.
On kertonut, että hänestä on ihanaa tehdä ulkotöitä kauniina kevät/ kesäaamuna jolloin on lämmin ilma, aurinko paistaa, ei ihmisiä vielä ylhäällä.
Samalla kuuntelee kuulokkeilla musiikkia.
Tykkää puuhastella ulkona eikä tuo kuulemma tunnu hänestä edes työtä ja aikaa kuluu nopeasti ja samalla nauttii siitä.
Toki työssä on ikävämpiäkin puolia. Huonoilla säillä lumityöt ja myös epämukavampia hommia.
Palkka on tietty aluksi heikompi, mutta oma mies on saanut työnteolla nostettua.
Sanoi, että ei halua vaihtaa ammattia missään nimessä.
Mitäs vikaa kiinteistönhoitajan ammatissa on? Siinä työskentelevä on yleensä kätevä käsistään, pienet ja vähän isommatkin korjaushommat hoituu. Kyllä minulle olisi kelvannut kiinteistönhoitaja mieheksi.
Nyt pistit kyllä pahan.
T. Kiinteistönhoitajan kanssa parisuhteessa elävä nainen
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on alalla. On kylläkin jo kohta 50v.
Sanoo pitävänsä työstä etenkin keväällä ja kesäaikana.On kertonut, että hänestä on ihanaa tehdä ulkotöitä kauniina kevät/ kesäaamuna jolloin on lämmin ilma, aurinko paistaa, ei ihmisiä vielä ylhäällä.
Samalla kuuntelee kuulokkeilla musiikkia.
Tykkää puuhastella ulkona eikä tuo kuulemma tunnu hänestä edes työtä ja aikaa kuluu nopeasti ja samalla nauttii siitä.Toki työssä on ikävämpiäkin puolia. Huonoilla säillä lumityöt ja myös epämukavampia hommia.
Palkka on tietty aluksi heikompi, mutta oma mies on saanut työnteolla nostettua.
Sanoi, että ei halua vaihtaa ammattia missään nimessä.
Siis kiinteistönhoitajana.
T. Sama
Kelpuuttaisi tietysti.
Ja jos ajattelet koulutuksen puutetta, eihän ne mitään pihan lakaisijoita nykyään ole. Teknistä ja tietoteknistä osaamista pitää olla.
Arvostaisin, sillä tietokonenörtti ei osaisi tehdä samaa. Miehen täytyy osata tehdä käsillään.
Tapaan työni puolesta paljon huoltomiehiä. Tuntuvat pääsääntöisesti olevan suhteessa siinä kuin muutkin miehet.
Ei kannata ainakaan seukata saman kiinteistön stalkkarin kanssa.
Eli entisaikojen talonmies Pikkarainen. Parempi sekin kuin työtön ja jos sillä hommalla materialistiset tarpeensa tyydyttää niin ok duuni.
Olen minäkin ollut joskus SIIVOOJANA!
Hui kauhea.
Miksei kelpaisi hyväkuntoinen ja kätevä mies, heidän täytyy osata ja tietää paljon kaikenlaista. Vähän tyhmä kysymys. Ennen kai talkkarit oli mitä sattuu mutta ei enää. Ei muutaku 😚.
Mikä vikana? Omani on ja ei vaihtaisi. Kokemuslisää saa aiemman työkokemuksn perusteella ja ammattialalisää myös. Ihan keskituloinen on. Lisäksi päivystyskorvaukset joista maksetaan työmäärään nähden aika hyvin. Mies on vielä kunnallisella puolella joten nauttii pitkistä lomista, päivystystä lukuunottamatta viikonloput ovat vapaat mikä on näin perheelliselle hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eli nykynimitys talkkarille.
Eikö siinä ole sika surkea palkka?
Tai saahan sitä kokemuksella nostettua, mutta nuori kaveri kyseessä.Millainen ihminen tai mies edes haluaa tuolle alalle?
Mä en huolisi sua koska sun suomesi on niin nolon huonoa.
"Kelpuuttaisitko kumppaniksesi miestä joka on ammatiltaan"..jne kuuluu oikeakielinen versio. Sä olet nolo kouluttamaton ilkiö jolla ei ole varaa arvostella toisen ammattia. Ammattia voi vaihtaa monta kertaa elämänsä aikana joten jos nyt sattuu toimimaan tovin kiinteistöhoitajana, siinä ei ole mitään noloa. Ihan on tarpeellinen kaveri ja tekee tärkeää työtä. Ymmärtäisit edes hävetä typerää aloitustasi, juntti.
Puolisoni on työskennellyt aikoinaan talonmiehenä. En muista, oliko ennen kuin lähti opiskelemaan filosofian maisteriksi vai opintojen aikana. Ihan hyvä ammattihan se on. Pitäisin kuitenkin aika epätodennäköisenä, että kiinteistönhoitajalla olisi samanlaiset kiinnostuksen kohteet, arvot ja elämäntapa kuin itselläni. En mahdottomana, mutta epätodennäköisenä.
Mitä tulotasoon tulee, niin se on tuo kohta elämäntapa. Minä pidän matkustamisesta, siitä että voi käydä ulkona syömässä tai tilata kotiin ruokaa, kahviloissa käymisestä, harrastuksista joista osa on maksullisia. Maksan kyllä oman osuuteni, mutta ei minulla olisi varaa maksaa esimerkiksi molempien matkoja. Eikä olisi kiva olla parisuhteessa, jossa vietetään lomat aina erillään, kun toinen matkustaa ja toinen ei.
Arvostan myös sitä, että puoliso voi päättää itse loma-ajoistaan, ottaa saldovapaita tai tarvittaessa jopa palkatonta, jotta voidaan toteuttaa yhteisiä haaveita ja suunnitelmia.
No kelpuuttaisin. Enhän nyt suinkaan jonkun ammatin takia jättäisi muuten ihanaa miestä lähestymättä!
Olen itse tehnyt vaikka mitä, ollut siivoojana ja kassalla töissä. Nyt löytyy ammatti, mistä tykkään, mutta jota osa ei välttämättä huolisi. Tiedän siis miksi ap saattaa kysyä, mutta ei kannata stressata. Oikeasti.
Riippuu kalujen koosta ja käyttötavoista.
Paremmin tienaa kuin akateeminen pelle valtion virastoissa tukityöllistettynä.