Alkaa pikku hiljaa ärsyttää... mitä tekisit tälläisessä tilanteessa ?
Siis värjäsin tai no vaalensin hiukset muutama päivä sit. Olo on sellainen, että viihdyn näissä ja tykkään näistä ihan tajuttoman paljon. Olen jotenkin oma itseni näissä hiuksissa. No kaikki mun tutut ja sukulaiset koko ajan toitottaa ettei mulle vaaleat sovi yhtää ja kuinka tummat olisi paremmat. Mulla oli tummat vähän aikaa, noin vuoden verran. Ennen sitä oli vaaleat, siitä syystä vaihdoinkin tummaan kun kaikki vaan toitotti tota samaa... ja mikä pettymys se oli. Olin ihan hirveän näköinen tummissa enkä ollut oma itseni yhtään niissä. Itsetunto nollissa ja semmoinen itseinho päällä jatkuvasti. No nytte sitte sattuman kautta tavallaa minusta tuli taas blondi. Olen selkeästi iloisempi, avoimenpi, peilin eteen ei tunnu läheskään mennä niin pahalta. Päätin kyllä etten enää välittäis haukuista, mutta se jatkuva toitotus, joka hemmetin kerta, alkaa nakertaa sisältä. Miksi en saa olla oma itseni? Miksi mun täytyisi olla tumma muiden iloksi? Mä viihdyn vaaleassa, miksi sitä ei kukaan hyväksy? Miksi mun pitää kokea kauheaa syyllisyyttä siitä, kun en tottele muita? Eikö tämä ollekkaa enään mun elämä vaan jonkun toisen? Enkö itse saisi päättää mistä tykkään? Enhän minäkään pakota ketää tykkää vaikka hemmetti soikoo sinisistä hiuksista jos tämä itse ei tykkää?
Joten nyt kaipaisin hyviä napautuksia ja vinkkejä , miten saan niille luunkurkkuu !
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mun ikä on 14, mut kyllä ihan itse päätän mun hiusten väristä.
ap
Arvasin. Kukaan yli 15-vuotias ei kirjoittaisi noin säälittävää tekstiä. Luulenpa että joku on vaan sanonut sulle että näytit luonnollisemmalta ruskeissa. Mutta vedit siitä angstiherneet nenään.
14-vuotiaalla anoppi :"D Onko teillä pitkäkin suhde? 2 viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Mun ikä on 14, mut kyllä ihan itse päätän mun hiusten väristä.
ap
Alle 16-vuotiaat eivät saa käyttää vahvoja värjäys/vaalennusaineita (EU-lainsäädäntö). Päänahka kärsii. Nuoren iho ei kestä vahvoja vaalennusaineita samalla tavalla kuin aikuisen.
Sano niille ihmisille juuri noita ajatuksia mitä tuohon alotusviestiin kirjotit.
Mulla on ihan sama! Olen luonnostanikin aika vaalea, mutta olen kokeillut nuorempana tummempiakin värejä. Nyt olen ollut jo pidempään blondi. En mikään vetyperoksidikammotus, vaan kauniin vaalea väri, terve pitkä ja paksu tukka. Jotkut aina jaksaa jauhaa, että värjää tummaksi, jos tulee vaikka kampaajalle menosta puhetta. Miehet kyllä aina tykänneet vaaleasta, mutta naisilta tuota kuulee :D Niin ja olen lähemmän neljäkymmentä..
No luultavasti se tumma väri ei sovi sulle. Saa ihon näyttämään epätasaiselta tms.
Kuinka lähellä tumma hiusväri on sun omaa luonnollista väriä?
Parhaiten sopivat yleensä hiusvärit, jotka ovat vain n. 1-2 astetta omaa luonnollista hiusväriä tummemmat/vaaleammat.