Onko 27-29v hyvä ikä tehdä lapsi?
Olen ajatellut, että haluaisin kuitenkin enne 3-kymppisiä lapseni. Onko 27-29v hyvä ikä? Nyt olen 20v vasta :)
Voisin kuvitella, että tuolloin minulla on jo työpaikka ja valmistun 24-vuotiaana hyvin työllistävälle alalle. Haluan todennäköisesti vain yhden lapsen, ihan korkeintaan 2.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tulin äidiksi 27-vuotiaana, nyt olen 29 ja elämä pojan kanssa jo vallan mutkatonta. On siistiä ja jännää olla suht nuori pojan äiti. Enempää ei tule, olen aina nähnyt itseni yhden lapsen vanhempana. On myös kiva olla jo päätöksensä ja valintansa tehneenä, kaikki vauva- ja raskausjutut takanapäin siinä missä ikäiseni opiskelukaverini vielä pohtivat milloin vai milloinkaanko.
Ei ollut työpaikkaa mihin palata mutta niin vain sain opiskelupaikan yliopistossa ja vielä uuden työn siihen päälle kun lapsi oli 1v.
Voi olla että ikäisesi opiskelukaverit ensin säälivät sinua, kun jäit kaikesta hauskasta paitsi ja sitten säälivät, että sinulla on kaikki kiva vauvatouhu jo takanapäin.
Ei millään pahalla, mutta kuulostaa siltä että kuvittelet olevasi vähän parempi kuin muut ja muiden miettivän miten hienoja valintoja olet tehnyt :D ei niitä kiinnosta, suosittelen että itsekin keskityt ihan omaan napaan :>
Liian myöhään ei kannata jättää, joillakin voi mennä vuosia että saavat edes yhden lapsen.
Toisaalta taas liian aikaisin ei kannata alkaa yrittämään, on tärkeää että on hyvässä elämänvaiheessa kun niitä lapsia tekee.
On. Minäkin aloitin lasten tekemisen tuon ikäisenä. Nyt jo reilusti yli 30 v, eikä lapsia ole vieläkään.